ovládání topení - fábia 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4910
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od OťasTDi »

mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Pokud je to climatic, tak jsou tam motorky. Poznáš to nejjednodošeji, že má nad kolečkem teploty vyznačené stupně a ne jen modrou, červenou.
Elektronika auta a technika........
776 829390
toyota.kzj
Přispěvovatel
Příspěvky: 489
Registrován: 30 dub 2007, 21:39
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od toyota.kzj »

OťasTDi píše:mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky

Pletš se na teplo a zima je tam el moturek vlevo na topeni nad plynovym pedalem v navodu pisou vyndat palubku ale da se to i bez vyndani.
toyota.kzj
Přispěvovatel
Příspěvky: 489
Registrován: 30 dub 2007, 21:39
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od toyota.kzj »

OťasTDi píše:mám dotaz.jak je řešené ovládání klapek topení u fábie 1? auto má ac klimu a ta hlásí chybu klapky teplý/studený vzduch....já myslel že u ac klimatizací když jsou klapky ovládány jen "otočnýma kolečkama" tak je to pouze mechanicky a né přez nějaký motorek, jako u klimatroniků? pletu se? díky

Pletš se na teplo a zima je tam el moturek vlevo na topeni nad plynovym pedalem v navodu pisou vyndat palubku ale da se to i bez vyndani.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4910
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

moc díky...tak ještě pro doplnění, jak je to s klapkou vnitřní a vnější cirkulace a s klapkou přepínající ofuky topení/tělo/nohy? ty jsou taky s elektromotorkem? a tedy pokud tam nebude ac klima a volič tepla bude jen s modrou a červenou barvou,tak tam je to mechanické? díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3757
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Fabia bez klimy vnitřní vnější okruh elektro,zbytek mechanika.
S klimou je vždy klimatic a tam je vnitřní vnější okruh elektro, teplota elektro, přepínání nohy, střed, sklo mechanicky.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4910
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

díky.takhle jsem to potřeboval vědět
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od TANN3R »

Dotaz na motorek klapky topení V68 u Fabie 1 - nějaký tip na opravu nebo záměnu dílu, abych se vyhnul OEM za 5k?:) Je to takové auto na dojetí a pořád topí..
U Fábií je v tom docela bordel a podle čísla dílu (6Q0907511) to v náhradě sice motorek najde, ale má hranatý konektor, můj má kulatý (asi starší typ) a ten jsem podle fotek našel jen v originálu. Je to auto někdy z roku 2001.

Díky předem za tipy.
Přílohy
88739_3744252224.jpeg
88739_3744252224.jpeg (66.46 KiB) Zobrazeno 1532 x
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20323
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od roman1648 »

Těch Fobií jsou plný vrakáče nemůže být problém to sehnat, motorek je vedle/nad plynovým pedálem,vadí tam příčka plechová,normálně ji řízni flexou a pak ji přibodneš zpátky COčkem,dělal jsem to mockrát...
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od TANN3R »

Motorek jsem už vyndal, jde to i jen při zatlačení na tu příčku. Je to tak tak, ale jde to..
Nechtěl jsem právě shánět starej, protože to bude všechno před smrtí, ale asi mi nic jiného nezbyde.
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od TANN3R »

Tak s tím trošku bojuju, v motorku samotném zřejmě není problém. Mám teď ten původní a dva další (použité) a chová se to pořád stejně. Motorek chvíli jede a chvíli zase ne a do jednotky se zapisuje chyba klapky V68, zkrat na plus nebo mínus (podle momentálního směru, kam se má klapka otočit). Pokud do pinů pustím napětí napřímo, tak motorek jezdí bez problémů od dorazu k dorazu.

Můj další dotaz je tedy k řízení, odkud jde napětí do motorku? Nedaří se mi dohledat pořádně schémata.

Ještě jsem tedy z funkčního auta zkoušel vyměnit panel ovládání (kolečka nastavení teploty), beze změny.
Díky
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3687
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od Pája 19 »

A nedrhne klapka jako taková. To může přetížit motorek, zvednout odběr a jednotka vyhodí chybu zkratu. Zkoušíš ty motorky na stole, nebo v aute?
Oct asv 2000, DieselPower
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od TANN3R »

zkouším je v autě, zapojené do konektoru. Když jsem měl motorek venku, tak rukou jde klapka naprosto bez odporu, v tom problém nebude.
Ta tvoje úvaha mě napadla v tom smyslu, že ten motorek může být "horší" a má ve svém mechanismu už větší mechanický odpor, takže se pak zvýší odběr a jednotka zapíše chybu. Ale je divné, že by to bylo ve všech třech případech stejné.

Takže ještě hledám, odkud tam vůbec ten proud teče a pak ještě v nejhorším rozeberu druhé auto a prohodím motorek na zkoušku z funkčního auta. Což se mi logicky moc nechce..
Řešení je asi taky neopravovat vergle, kde je novej motorek topení v ceně poloviny auta :D
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20323
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od roman1648 »

Teď jsi na to kápnul, kdybys spočítal hodiny co na takové kravině strávíš, zjistíš že je to dražší jak to auto...
Já tam teď měl staré Berlingo,snad 1997, zahořela kabeláž v motorovém prostoru,pustil jsem se do toho jen proto že jsem mu tam asi před půl rokem vyměnil prahy,servočerpadlo,nový pneu a já nevím co ještě, jinak by to fakt nemělo význam za 10tis spravovat auto v hodnotě 5tis
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Re: ovládání topení - fábia 1

Příspěvek od TANN3R »

Ona je to pravda, ale jen částečně. Já mám většinu servisu aut v tabulkách v excelu a ono se to nezdá, ale u většiny těch levnějších aut dá ten servis do pár let třeba i násobky pořizovačky. A nejde to tak moc řešit, protože ty lidi to potřebují a pořád je to levnější než koupit vyjetej koncern za 400k a pak doufat, že do toho za rok další kilo nespadne :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“