Zdravím,
mám tu rozebraný v garáži tento naftový jednoválec. Motor je osazen na vibračním (dvou)válci 800 kg, použití spíše hobby. Rozebíral se kvůli masivním únikům oleje přes gufero na klice. Na setrvačníkové straně měla klika radiální vůli asi 1 mm do všech směrů, kluzné ložisko (to zadřené) bylo vysunuto ze svého místa asi o 20 mm ven a spadlo do vybrání za guferem. Proto taková vůle.
Přidřená je jak klika, tak válec. Vzhledem ke stavu stroje bych potřeboval poradit od někoho zkušenějšího, jak k opravě přistoupit, aby to tak nějak běželo a nedělal zbytečné operace. Ve hře by případně bylo i rozprodání stroje na náhradní díly, pokud cena dílů bude nějaká vysoká. Plochy pro ložiska na klice nejsou projeté, nebo tak dle měření mikrometrem alespoň nevypadají, taktéž válec žádnou hranu vyběhanou od pístních kroužků na sobě nemá. Podařilo se mi ale urazit okraj. Alespoň je to na boční straně, tzn. zde se žádné síly z pístu nepřenáší a ani zde nic nemusí těsnit.
Nejsem vyučený automechanik, dělám to poprvé. Nicméně mě napadají mě asi tyto možnosti:
1) Nová ložiska uložení kliky, nové ložisko ojnice vespodu (snad se tomu říká šály). Kliku vzít do šmirglu, válec taky, píst - to je otázka nový či šmirgl a složit to zpět.
2) Nová ložiska uložení kliky, kliku nechat na tom přidřeném ložisku přebrousit na jmenovitý rozměr, nové šály, válec nechat vyhonovat na jmenovitý rozměr, nový píst, složit dohromady.
Jde to vůbec to brousit na stejný rozměr, jako už to bylo broušeno, nebo je to nesmysl?
3) Kliku nechat přebrousit - 0,5mm pod jmenovitý rozměr. Pouze ta zadřená plocha, nebo i ta druhá, i když jí nic není, případně třetí? Nové šály, válec nechat vybrousit +0,5mm, výbrusový píst, složit.
Nebo ještě jiná možnost/kombinace?
Snad to bude pochopitelné, omluvte prosím mou neznalost odborné terminologie. Kdyžtak to prosím uveďte, jak se daná ložiska nazývají. Ložiska výrobce dodává pouze standartní a poté výbrusová -0,5 mm. Písty standartní a +0,5mm.
Ještě se zeptám, pouze akademicky. Z fotek: kluzné pouzdro mezi ojnicí a pístem když takto vypadá, tak je projeté, je to normální stav, či se to nedá říct?
Předem děkuji za názory, poznatky.
A.
Přidřený motor Hatz 1D81S
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přidřený motor Hatz 1D81S
- Přílohy
-
- 1_000_0027.JPG (172.87 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0029.JPG (157.18 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0023.JPG (120.92 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0022.JPG (135.92 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0021.JPG (152.47 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0019.JPG (139.57 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0015.JPG (136.9 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0002.JPG (152.35 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0001.JPG (115.48 KiB) Zobrazeno 375 x
-
- 000_0008.JPG (169.91 KiB) Zobrazeno 375 x
-
Jarda S.
- Aktivista
- Příspěvky: 4307
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Přidřený motor Hatz 1D81S
Pokud bych měl držet záruku tak ni jinýho než možnost 3 nepřipadá v úvahu pokud by to bylo pro sebe tak ušetřit za výbrus válce a vzít ho honovačkou a nový píst. kliku na přebrus vždycky
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Přidřený motor Hatz 1D81S
Dobrý večer,
děkuji za reakci. Válec je strýcovo, takže mu asi nabídnu obě možnosti. Pokud se to přidře znova, tak aspoň budu pro příště vědět, že to mam dělat pořádně a nesnažit šetřit.
Když ten spodek bude v pořádku, tak případná oprava už není tak náročná.
A.
děkuji za reakci. Válec je strýcovo, takže mu asi nabídnu obě možnosti. Pokud se to přidře znova, tak aspoň budu pro příště vědět, že to mam dělat pořádně a nesnažit šetřit.
Když ten spodek bude v pořádku, tak případná oprava už není tak náročná.
A.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34048
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Přidřený motor Hatz 1D81S
mám ho na řezačce betonu a hulil tak že se sní nedalo třeba v hale řezat, odborník řekl výbrus a nikasil, stálo mě to 1500 a čekal jsem skoro 2 měsíce, je tomu asi 15 let, sem tam něco pořežu, setkal jsem se s borcem co to generálkuje a chtěl 25.000 kč
kliku jsem měl ok, opotřebený vyloženě sáním prachu, sralo se na správný přísun vody a udržbu filtru s olejem
kliku jsem měl ok, opotřebený vyloženě sáním prachu, sralo se na správný přísun vody a udržbu filtru s olejem