Může turbo poškodit motor?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Může turbo poškodit motor?
Jaké hrozí nebezpečí poškození motoru pokud použiji turbo s přidřeného motoru v důsledku přehřátí a ucpání mazání? Konkrétně jsem zadřel kliku, tak jsem si sehnal jiný (očesaný) motor (stejný typ) a chci použít původní turbo. Prodávající mne ale upozornil, že mi hrozí poškození (zničení) motoru pokud je to turbo "chycené". Nikde jsem tu o tom nic nenašel. Opravdu hrozí nějaké riziko? Prosím o názory.
Maximalne porazi turbo.
Aj ked som videl jeden pripad ked turbo znicilo motor v dosledku opotrebenych axialnych puzdierok (lozisiek). Proste puzdierka uplne povolili a olej ktory maze turbo sa dostal do sania a kedze aj olej je vlastne tazko spalitelny tuk tak ked si ho prisalo do spalovacich komor (valcov) tak po vstreknuti nafty doslo k obohateniu davky a motor vytocilo do strasne vysokych otacok a pri takej vysokej teplote sa nedal uz vypnut az kym zneho nevyleteli dva ojnice. Potom sa zastavil uz naveky. Ale to je extremny pripad ktory sa tak casto, lepsie povedane skoro vobec nevidi. Ak je pridrete aj to turbo tak maximalne si myslim, ze nebude fungovat, ale motor pojde. A aj dobre turbo znici motor. Samozrejme ak sa to prezenie s max. plniacim tlakom. Ak to vydrzi tesnenie pod hlavou potom to uhne ojnice pekne do praveho uhla!
Aj ked som videl jeden pripad ked turbo znicilo motor v dosledku opotrebenych axialnych puzdierok (lozisiek). Proste puzdierka uplne povolili a olej ktory maze turbo sa dostal do sania a kedze aj olej je vlastne tazko spalitelny tuk tak ked si ho prisalo do spalovacich komor (valcov) tak po vstreknuti nafty doslo k obohateniu davky a motor vytocilo do strasne vysokych otacok a pri takej vysokej teplote sa nedal uz vypnut az kym zneho nevyleteli dva ojnice. Potom sa zastavil uz naveky. Ale to je extremny pripad ktory sa tak casto, lepsie povedane skoro vobec nevidi. Ak je pridrete aj to turbo tak maximalne si myslim, ze nebude fungovat, ale motor pojde. A aj dobre turbo znici motor. Samozrejme ak sa to prezenie s max. plniacim tlakom. Ak to vydrzi tesnenie pod hlavou potom to uhne ojnice pekne do praveho uhla!
99procent bude destrukce když prorazíš vanu 1.lehne turbo nevadí-li ti blikající konrolka mazání 2. zadřeš motor nedoporučuju montovat nech provést kontrolu turba 
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
1.kontrola 2.případná koupě strašího kusu s nějakou zárukou funkce
ceny dle kraje výskytu odborníků a turb
ceny dle kraje výskytu odborníků a turb
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jen bych zkusil rukou vůli rotoru. Pokud nebude nijak brutální, tak bych ho klidně namontoval. Už jsem viděl spoustu zničených turbodmychadel na různých motorech a nikdy to motoru nic neudělalo. Opravdu jediné nebezpečí je, že bude přes špatné turbo olej lítat do sání a motor chytne na olej, roztočí se a rozlítne se. Takže namontovat, projet kolem komína, zkontrolovat olej jestli neubývá a jestli motor modře nehulí a jezdit. Riziko, že koupíš starší turbo, který je ještě v hoším stavu než to tvoje je dost velký. A jestli ti makalo do poslední chvíle a kleknul motor, to nemusí zanmenat, že je turbo KO
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
Tak uz se pracuje aspon na tom minimalnim opatreni, jde na kontrolu ke specialistovi..
Muj mechanik se docela smal jak slysel o tom nasatem oleji a zoufalem pohledu na soucastky letici z motoru ven, taky uz byl svedkem takoveho jevu ale pricinou byl nahromadeny olej v potrubi, at uz v sani ci vyfuku, zkuseny vsak vi jak motor rychle zastavit a neceka na katastrofu
) ale je to zkutecne mala pravdepodobnost.
Muj mechanik se docela smal jak slysel o tom nasatem oleji a zoufalem pohledu na soucastky letici z motoru ven, taky uz byl svedkem takoveho jevu ale pricinou byl nahromadeny olej v potrubi, at uz v sani ci vyfuku, zkuseny vsak vi jak motor rychle zastavit a neceka na katastrofu
Můžeš být zkušený jak chceš a mít reflexi jako nějaké šelma, ale i když ten motor zastavíš "včas" tak se může načít a odejde třeba za půl roku. Mě se to stalo na autobusu, rozpadlo se turbo a motor chytil na motorový olej. I když se jen vytoči do obrovských obrátek a hned zdech, pro deseti měsících se z ničeho nic podívala ojnice na světlo boží. Krásnej zážitek...