Rozpoznání motorů 81kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

do A3 se motor afn nedával když už tak G3 A4 A6
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To nemá nic společného s tím, do jakých aut se motor dával nebo nedával. Prober se !!!!!

Výrobní platforma motorů je něco jako vývojová řada. Motory A3 jsou motory Audi třetí vývojové řady. Motory A4 jsou motory Audi čtvrté vývojové řady. Jsou to naprosto odlišné motory a rozeznatelné na první pohled.

Motory A3 se vyznačují plechovými víky motoru, vloženým hřídelem motoru pohánějícím olejové čerpadlo a vývěvu, jednoduššími rozvody, vodním čerpadlem mimo rozvody (a jinými drobnými detaily). Jsou vývojově starší a vycházejí původně z benzinového motoru (proto je vývěva umístěna na bloku válců v místě, kde původně býval rozdělovač). Typickým představitelem je třeba motor AEF ve Felicii 1.9D, AFN v Passatu nebo Sharanu a podobně.

Motory A4 jsou novější, mají víka motoru hliníková, složitější rozvody, nemají vložený hřídel, vodní čerpadlo mají na rozvodech a vývěvu na vačkovém hřídeli. Typickými představiteli jsou třeba motory TDi a SDi v Octavii.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

Tady je první foto -rozvody.

Obrázek
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

turbo, víko ventilů-hliníkObrázek
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

vidno tubus pro vložku olejfiltru
Obrázek
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Je to 81kw buďto ASV nebo AHF, řekl bych že to má VTG turbo regulováno přetlakem a zaslepený EGR ventil :)
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Tomas.cz píše:Je to 81kw buďto ASV nebo AHF, řekl bych že to má VTG turbo regulováno přetlakem a zaslepený EGR ventil :)
přesně tak :D
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A čerpadlo MTDi (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Turbo s proměnnou geometrií lopatek statorového kola je regulováno podtlakem - to jen tak pro úplnost.
Přetlakem je ovládané turbo BYPASS u motorů 66kW AGR.

Ale souhlasím, že je to motor platformy A4, tedy pravděpodobně AHF nebo ASV.

Úplně jednoznačně by se kód motoru mohl poznat podle výrobního čísla turba.

Motor AHF má turbo 038 253 019 A nebo C.
Motor ASV má turbo 038 253 019 D nebo N.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

ještě taky ALH má VTG turbo
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

pafka píše:ještě taky ALH má VTG turbo
Pravda. ALH je motor 66kW, ale má stejné turbo jako motor AHF.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Marku tohle je ale předělávka, regulace je překopaná na přetlak a manuálně ovládané čerpadlo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tomas.cz píše:Marku tohle je ale předělávka, regulace je překopaná na přetlak a manuálně ovládané čerpadlo.
Neumím si představit, jak VTG turbo je ovládáno přetlakem !!! To technicky není možný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Je ale musí se předělat ta baňka
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Technicky je to naopak a jde to a funguje to jako fík jinak sory nechytil jsem se platformy jinak blok jde poznat podle otvoru pro vývěvu novější TDI má vývěvu na hlavě oldies v bloku ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“