Bez termostatu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Bez termostatu

Příspěvek od Bosis »

Lze jet s Audi 2.5TDI s vymontovaným termostatem chlazení/myslím provizorně 100km/.Slyšel jsem,že prý je dvoučinný a prý to tudíž nejde a motor se bude hřát,že to stejnak půjde v malém okruhu.
HammerschmiedR
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 13 úno 2008, 16:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bor

Příspěvek od HammerschmiedR »

nevim ale mam poci že jeto hloupost. proste se neohřeje
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

No mně jde spíše o to,aby se nepřehřál.Aby to mělo okruh.
skacpi
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 27 bře 2007, 06:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od skacpi »

prostě se neohřeje
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

jo klidne jed...nebude to topit. ;)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Uvědom si, že motor nebude mít správnou provozní teplotu, takže "piánko a žádný výtěr" (LOL)
Možná bych jí dal "dečku" nebo krabici před chladič (podle teploty.) ;)
GIV Variant TDi ???kW
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Bosis píše:No mně jde spíše o to,aby se nepřehřál.Aby to mělo okruh.
Termostat sluzi nato aby obmedzoval kolobeh cirkulovanej vody-to znamena ak sa motor nenahreje je stale uzavrety-nepustata do celeho obehu, ak ho ty tam nemas-je vymontovany voda stale cirkuluje a tym padom sa neustale chladi ... mozno v lete alebo pri teplejsom pocasi by sa teplota mohla dostat do optymalnej teploty, ale inak budes chodit s "podchladenim motorom", a nebude ti ani kurit
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Vy mě stále nechápete.Jde přeci o to,že jsou termostaty bez obtokového ventilu a pak termostaty s obtokovým ventilem.Když je motor studený tak je hlavní ventil termostatu zavřený a obtokový ventil otevřený,to znamená,že se přes něj voda vrací z hlavy/ohřátá/zpět k vodní pumpě a ta to zase honí blokem do hlavy./v malém okruhu/.
A když se voda ohřeje tak se termostat otevře a obtokový ventil se zavře.
No a když ho vyndám,tak voda půjde cestou nejmenšího odporu tudíž tím otevřeným obtokem,protože chladič klade vodě určitý průtokový odpor.Tedy,že se to stejně bude honit v malé okruhu a bude se to hřát stejně jako kdyby tam termostat byl,ale zaseklý a neotevřený.
Přeci,když se kouknete na termostat,tak většina ten obtokový ventil má a je to ten talířek vespod.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Neboj, tak to určitě nebude, systém se bude chovat tak jako kdyby tam termostat byl a byl zaseklý v poloze vše do chladiče.
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

Bohuzel, je to mozna nelogicke, ale z praxe se vi, ze kdyz se u Octavie vyjme termostat, prehriva se. :)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Venca píše:Bohuzel, je to mozna nelogicke, ale z praxe se vi, ze kdyz se u Octavie vyjme termostat, prehriva se. :)
?????cože???
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Je to tak. Bez termostatu se u a4 cirkulace chladící kapaliny nějak zblázní a teplota jde nahoru. U 2.5TDi o kterém je tu řeč to může být jinak.
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

Predpokladam ze sa bavime o 2,5TDI V6, v tom pripade chladiaci okruh vyzera takto:
Obrázek
Podla mna ta vetva uplne vlavo je obtok, a dokial sa nezatvori, voda nema dovod snazit sa tlacit cez chladic... ale to je len moj nazor :)
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Může a nemusí chtělo by to vyzkoušet :)
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Hlavně nechápu smysl té otázky , pokud je to 2,5 TDI V6, tak jen pacient by vyndal termostat , který je pod rozvodama, a jezdil provizorně 100KM
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“