SDI a olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

SDI a olej

Příspěvek od Losky »

Ahoj lidi, tak už tady čtu asi 2 hodiny a nikde jsem se nedobral odpovědi, tak se zeptám. Je to asi otravný, ale nedá mi to. Mám fábii 1.9 SDI 2003, najeto necelých 200 000 km a zajímalo by mě, jak by to jezdilo v teplých měsících tzn. duben - říjen na naftu mixovanou RO, cca v poměru nafta/olej 1:3, tzn 10L nafty a 30L oleje. Nechci dělat žádnou přestavbu, jen mě to zajímá. Nevím, co lít dříve, jestli naftu či olej a dále jestli ten olej se neusadí na dně a pak až budu v zimě jezdit jen na naftu, zda to nebude dělat nějakou neplechu. Moc díky za odpověd, rád uvítám i nějaké rady. Jinak SDI má pouze jedno čerpadlo a to u motoru, v nádrži nemá žádné
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

to máš těźký, když se ti nechce přestavovat, tak nemáš nikdy jistotu... Možná to chvíli pojede no... Hůř to bude startovat(možná). A rozhodně bych se na to nespolejhal. Mimoto filcka má myslim Lucase(některý snad měly i bosche, ale bylo jich poskromnu) a do toho jdou jenom ostřílení fajnšmekři samozřejmě s přestavbou a i tak je to risk. Chce to zvážit pro a proti. Moc neušetříš, budeš pořád míchat jak za dob NDR a jejich proslulého trhače asfaltu Trabanta. Budeš stejně šetřit jenom pár měsíců a ještě na mixu.... Co já vim , tak se první vždycky leje toho čeho je míň, aby to ta kapalina co příde na to pořádně rozvířila. Ty jo teď koukam, že máš tu plechovku docela novou, tak ta určitě bude startovat dobře, ale do takovýho ´novýho´ stroje bych teda určitě nelil olej jenom tak. S dobrou přestavbou a trochou štěstí se ti celá felicie po pár x tisíc kilometrech vrátí a pak to můžeš zkoušet bez přestavby co vydrží (hm) (LOL) (rofl)
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
mtapaj
Přispěvovatel
Příspěvky: 983
Registrován: 26 led 2007, 23:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Trstena

Příspěvek od mtapaj »

nie filcka ale fabka SDI.... (LOL) (LOL) (LOL)
zrob si aspon predhrev je to najlacnejsie....
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...:)
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

sry, pravda, nějak sem tam viděl to 1,9 SDI tak sem automaticky psal ten starší pekáč...
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

je to SDI, takže doplněné D o přímý vstřik, čerpadlo je Bosch. Jinak co stojí ten předehřev a kam se to montuje? Jinak jsem tady četl, že při míchání prý už ten olej v motoru zůstane či co. Je to taky pravda? Nerad bych to nějak celé zasr... Nevím, v jakém poměru se dá v létě jezdit, kdyžtak poraďte s tím předehřevem a i s poměrem. Díky
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

hele tata mel VW polo 1.9 SDI coz je identickej motor s tou fabkou zkusil jsem ho trochu nakrmit a covece nechutnalo mu to nechtelo se mu vubec jet to mel tenkrat najeto nejakych 80tisic
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
J.p.
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17 bře 2008, 03:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Re: SDI a olej

Příspěvek od J.p. »

[quote="Losky"]Ahoj lidi, tak už tady čtu asi 2 hodiny a nikde jsem se nedobral odpovědi, tak se zeptám. Je to asi otravný, ale nedá mi to. Mám fábii 1.9 SDI 2003, najeto necelých 200 000 km a zajímalo by mě, jak by to jezdilo v teplých měsících tzn. duben - říjen na naftu mixovanou RO, cca v poměru nafta/olej 1:3, tzn 10L nafty a 30L oleje. Nechci dělat žádnou přestavbu, jen mě to zajímá. Nevím, co lít dříve, jestli naftu či olej a dále jestli ten olej se neusadí na dně a pak až budu v zimě jezdit jen na naftu, zda to nebude dělat nějakou neplechu. Moc díky za odpověd, rád uvítám i nějaké rady. Jinak SDI má pouze jedno čerpadlo a to u motoru, v nádrži nemá žádné[/quote
]

Pokud ta Fábka baští 5l na 100km má to vůbec cenu??jenom v létě a ještě k tomu mix? Sám přemejšlím jestli do toho půjdu ze spotřebou kolem 10litrů. :? :?
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Zvážil jsem to a kašlu na to, je to víc starostí jak ježdění a pořád jen běhat a přepínat a odvzdušňovat ventily atd a to se mi fakt nechce a navíc aby se s tím člověk někam bál jet dál, aby se to pak nevysr...:)
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

peugeot 309 baští 5 litrů a za tento rok jsem ušetřil 60 000 takže každá koruna dobra najeto víc jak 60 000 za rok.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Losky píše:Zvážil jsem to a kašlu na to, je to víc starostí jak ježdění a pořád jen běhat a přepínat a odvzdušňovat ventily atd a to se mi fakt nechce a navíc aby se s tím člověk někam bál jet dál, aby se to pak nevysr...:)
Pozri napriklad http://dieselpower.cz/forum/search.php? ... hor=PeterG
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

mm píše:peugeot 309 baští 5 litrů a za tento rok jsem ušetřil 60 000 takže každá koruna dobra najeto víc jak 60 000 za rok.
Když vezmu cenu tvého auta a to co ušetříš, je jasné, že se to vyplatí, ale u dražšího auta už to tak výhodné není, protože když se ti vysere čerpadlo, které se už nevyrábí, opravy jsou drahý a cena nového je astronomických téměř 100 tisíc Kč. Mít levné auto, šel bych do toho určitě i s tou cenou, že to prostě nepojede a nebo že to za chvíli šlusne, ale tady se fakt bojím
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

jinak jsme meli ssang-yong musso a na olej jede hodne dobre radove cerpadlo je radove cerpadlo
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

Losky: tak prodej fabii a kup si nejaky poradny auto. :-D Kdyz chces jezdit levneji... meli jsme sluzebni fabii 1.9 SDI a nic moc..
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Losky »

Kvůli oleji ji neprodám, byla tam velká investice do 17tek kol, spoilerů, světel atd
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

tak zaivestuj cca 20 000 do prestavby a budes mit luxusni prestavbu a na olej muzes jezdit podpurne cerpadlo vice vymeniku atd..... ale pokud investujes do 17" kol tka asi moc setrit nepotrebujes... slysel jsem ze 1.9 sdi se da jet za 3.7 litru
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“