Dobrý den p.....
výkonější organické obložení pro sportovní a upravená auta používáme.Jedná
se o Španělskou výrobu značky Sauleda pod označením HDS(heavy duty).Je to
organický materiál,který nýtujeme i na lamely na tahače a nákladní
vozy.Obložení obsahuje více měděných vláken,čímž je zvýšena jeho pevnost a
teplotní odolnost.Při výkonech,které uvádíte obložení bude fungovat při
rozumném provozu,pokud nedojde k jeho spálení(např.častými ostrými rozjezdy
apod.)Kilometrový proběh těžko odhadnout dopředu,vždy záleží na způsobu a
místech provozu auta.Dle zkušeností odhaduji proběh cca 40-50 000km,ale
nemohu za to ručit.
Hlavní důvod použití kovokeramických lamel není životnost,ale přenesení
velkých výkonů při použití závodních převodovek,diferenciálů v závodním
provozu.Tam kde již organické obložení není vůbec schopné přenosu,tzn.dojde
k jeho spálení,roztrhání nebo není schopno kilometrově vydržet např.jeden
závodní víkend.V běžném provozu opět záleží na způsobu jízdy a daném
autě.Zákazník na Focusu RS v běžném provozu najel 8000km a lamelu s
přítlačákem bylo nutno zrepasovat.Prostě si zvykl,že si spojka všechno nechá
líbit,což se ale projevilo na životnosti.Jiný zákazník najel na tréningové
Fabii RS na kovokeramice 70000km.
Pokud budete výkony využívat často,zejména při rozjezdech,pak bych doporučil
kovokeramiku.
Obecně kovokeramiku doporučujeme až v případě,kdy jsou problémy s organickou
lamelou.
S pozdravem
Martin Krejsa
Renovak Kostelec nad Orlicí s.r.o.
tel.+420 494 321 321
fax.+420 494 323 578
martinkrejsa@renovak.cz
www.renovak.cz
Lamela- OBLOŽENÍ
Moderátoři: šulda, Moderátoři