Regulace turba - podtlak - vyreseno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Regulace turba - podtlak - vyreseno
Zdravim vsechny, nesetkal se s tim uz nekdo???
Obcas mi padal motor do nouzaku (cca 2x na ujetych 1000km), vzdycky se v diagnostice ukazala N75 sporadicky. No vsichni mi rikali, at vymenim hadicky od podtlaku (hodne to radi i tady na foru) No takze jsem vymenil vsechny hadicky a po vymene mi motor nesel do otacek, zjistil jsem ze ma stale podtlak na naklapeni lopatek, coz by byt nemelo, tam by mel byt podtlak az ve vyssich otackach az kdyz turbo dosahne uriteho plniciho tlaku. Takze jsem si rek, ze pri te manipulaci (vyndal jsem tu N75ku a pokousel jsem se ji trosku rozhejbat na baterce) jsem ji dodelal a zustala otevrena. No takze jsem ji objednal novou a dneska jsem ji tam dal a je to porad to same!! nechapu to, hadicky jsem pouze vymenil, nic vic. Dokonce jsem si z ETOSu vytisknul schema zapojeni a prosel jsem to hadicku po hadicce a mam to dobre. Ale presto mam porad stalej podltlak na te regulaci, takze lopatky se narovnaji uz pri volnobehu, turbo netlaci, motor nejde do otacek, smes je moc bohata, motor kouri a nema vykon. Nechapu to ...........
pro upresneni mam VW Passat 1.9TDi PD 96kW motor: AVF
Obcas mi padal motor do nouzaku (cca 2x na ujetych 1000km), vzdycky se v diagnostice ukazala N75 sporadicky. No vsichni mi rikali, at vymenim hadicky od podtlaku (hodne to radi i tady na foru) No takze jsem vymenil vsechny hadicky a po vymene mi motor nesel do otacek, zjistil jsem ze ma stale podtlak na naklapeni lopatek, coz by byt nemelo, tam by mel byt podtlak az ve vyssich otackach az kdyz turbo dosahne uriteho plniciho tlaku. Takze jsem si rek, ze pri te manipulaci (vyndal jsem tu N75ku a pokousel jsem se ji trosku rozhejbat na baterce) jsem ji dodelal a zustala otevrena. No takze jsem ji objednal novou a dneska jsem ji tam dal a je to porad to same!! nechapu to, hadicky jsem pouze vymenil, nic vic. Dokonce jsem si z ETOSu vytisknul schema zapojeni a prosel jsem to hadicku po hadicce a mam to dobre. Ale presto mam porad stalej podltlak na te regulaci, takze lopatky se narovnaji uz pri volnobehu, turbo netlaci, motor nejde do otacek, smes je moc bohata, motor kouri a nema vykon. Nechapu to ...........
pro upresneni mam VW Passat 1.9TDi PD 96kW motor: AVF
Naposledy upravil(a) dkraft dne 12 kvě 2008, 19:47, celkem upraveno 2 x.
už při volnoběho se regulace zatáhne naplno (táhlo dózy se "zkrátí")to je ok hledej chybu jinde
asi jsi hadičky přepojil....

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
pockej to je podle me blbost! Tam nemuze bejt podtlak i pri volnobehu..... Resp. rozhodne tam podltak nebyl, kdyz jsem s celou moji "opravou" zacinal!Ladas píše:už při volnoběho se regulace zatáhne naplno (táhlo dózy se "zkrátí")to je ok hledej chybu jindeasi jsi hadičky přepojil....

pro upresneni mam VW Passat 1.9TDi PD 96kW motor: AVFdkraft píše:pockej to je podle me blbost! Tam nemuze bejt podtlak i pri volnobehu..... Resp. rozhodne tam podltak nebyl, kdyz jsem s celou moji "opravou" zacinal!Ladas píše:už při volnoběho se regulace zatáhne naplno (táhlo dózy se "zkrátí")to je ok hledej chybu jindeasi jsi hadičky přepojil....
A to motor fungoval naprosto bez problemu (krome toho ze sem tam spadnul do toho nouzaku, ale jinak vykon, klidnej chod, nekouril, proste v poho.
blbost to nejni tak je to na všech VW VTG podtlak tam být musídkraft píše:pockej to je podle me blbost! Tam nemuze bejt podtlak i pri volnobehu..... Resp. rozhodne tam podltak nebyl, kdyz jsem s celou moji "opravou" zacinal!Ladas píše:už při volnoběho se regulace zatáhne naplno (táhlo dózy se "zkrátí")to je ok hledej chybu jindeasi jsi hadičky přepojil....
A to motor fungoval naprosto bez problemu (krome toho ze sem tam spadnul do toho nouzaku, ale jinak vykon, klidnej chod, nekouril, proste v poho.


Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ano je to naozaj tak. Po nastartovani, alebo po zapnuti kluca do polohy ll t.j. svietia kontrolky ak je este dost podtlaku v zasobniku, musi piest vcucnut dole a pri pridavani plynu zvysovni otacok a nasledne plniaceho tlaku ho musi pomaly popustat spat hore. To naprazdno (ak nieje motor v zatazi) velmi nevidno. Pozri ci ti nepreusta nejaky spatny ventilcek ak tam nejaky mas.
Ja to teda porad nechapu! Jsem vyucenej automechanik, ale uz deset let se tim nezivim, takze tyhle "novoty" opravdu neznam, 120ku slozim poslepu, ale tohle je pro me spanelska vesnice! Muze mi to teda nekdo vysvetlit??
Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......
Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??
Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:
Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!
Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!
Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......
Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??
Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:
Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!
Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!
N75 ubere podtlak jakmile se začne neůměrně zvyšovat a nastavení na plno je proto aby byl tlak dosažen rychle už od spodních otáček motoru lopatky se neroztáčí ale určují průtok výfukových plynů na výfukový rotor turbíny 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
tak ted uz vubec nevim ktera bije??? takze kdyz se tahlo vytahne nadoraz (podtlakem) tak to ma pridat tlak??Ladas píše:N75 ubere podtlak jakmile se začne neůměrně zvyšovat a nastavení na plno je proto aby byl tlak dosažen rychle už od spodních otáček motoru lopatky se neroztáčí ale určují průtok výfukových plynů na výfukový rotor turbíny