Regulace turba - podtlak - vyreseno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dkraft
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 01 pro 2007, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od dkraft »

dkraft píše:
oktáf píše:a nemáš zpřeházený hadičky? to že přitáhne turbo lopaty motor neudusí. nemáš to proházený třeba se zdechací klapkou? nebo tak
Jsem si taky rikal, ale zdechaci klapka se ani nehne ......... a zdechne to stejne! :-( Hadicky jsem kontroloval snad tisickrat ..... jsem z toho jelen ......
teda za predpokladu, ze jsem ji spravne identifikoval!!! je to takova ta "vec" za EGR ventilem??? taky ji ovlada podtlak ............
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

jo zdechací klapka je u EGR ventilu, tak zkus jestli je to turbo průchozí v obou krajních polohách regulace. Nebo rozpoj koleno před klapkou a zkus co to udělá, jestli bude foukat, jestli to zase zdechne ....
CFHC
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

když ji zavře motor se hned zastaví ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

jasně, ale tou dírou uvidí na klapku a do svodů a když bude otevřená, tak to musí vrčet a pak zkusí jestli fouká turbo
CFHC
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ja si tiez myslim, ze asi mas zle pozapajane hadicky. Ta skrtiaca (zdochynacia)klapka co je hore v sacom potruby hned pri EGR ventile musi byt vzdy otvorena a iba v momente vypinanie motora sa musi na chvilku zatvorit aby motor pekne odrazu zdochol. Skus ju odpojit a koniec hadicky zaslepit. Nic sa nestane iba motor pri vypnuti nezdochne naraz pekne, ale znim trochu zatrepe. Ak motor pobezi tak vies ze bude problem bud vo ventile ktory ju ovlada, alebo v zlom pozapajani hadiciek.
dkraft
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 01 pro 2007, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od dkraft »

jojo píše:Ja si tiez myslim, ze asi mas zle pozapajane hadicky. Ta skrtiaca (zdochynacia)klapka co je hore v sacom potruby hned pri EGR ventile musi byt vzdy otvorena a iba v momente vypinanie motora sa musi na chvilku zatvorit aby motor pekne odrazu zdochol. Skus ju odpojit a koniec hadicky zaslepit. Nic sa nestane iba motor pri vypnuti nezdochne naraz pekne, ale znim trochu zatrepe. Ak motor pobezi tak vies ze bude problem bud vo ventile ktory ju ovlada, alebo v zlom pozapajani hadiciek.
no ale jak jsem psal, me ten motor neudusi tahle klapka, ale udusi se hned po tom co pripojim podtlak ke kloboucku na turbu ........ tahle klapka se ani nehne.............
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

No naozaj uz neviem vydedukovat co tomu je. Bud tam mas zle turbo alebo co!? Ak tam nieje podtlak tak strbina na plynovej turbine by mala byt otvorena nadoraz. Ak tam je podtlak tak by mala byt zuzena na max. pripustnu min. hodnotu t.j. aby este mohli prudit vyfukove plyny von z motora. Asi mas rozstelovane tahlo a na zaluziach kopu sadze (sajrajtu) co sposoby to,ze po privedeni podtlaku do ovladacieho piestika sa strbina zuzi nadoraz a vyfukove plyny nemozu prudit von z motora a motor sa jednoducho udusi. Skus rozobrat turbo a vycistit ho. Uz ma naozaj nic nenapada.
Mik
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02 led 2007, 14:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Pov. Bystrica

Příspěvek od Mik »

dkraft píše:Ja to teda porad nechapu! Jsem vyucenej automechanik, ale uz deset let se tim nezivim, takze tyhle "novoty" opravdu neznam, 120ku slozim poslepu, ale tohle je pro me spanelska vesnice! Muze mi to teda nekdo vysvetlit??

Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......

Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??

Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:

Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!

Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!
http://dimon.drummotor.net/techdocs/adjust_turbo.pdf
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Turbem to asi nebude, to by zlobilo i před tím. Já sázím na přeházený hadičky. To, že připojíš hadičku na turbo a motor zdechne může být tím, že řj dostane informaci o tlaku z jiného hadičky než by mělo bejt a změní předvstřik, dávku nafty, vzduchu a kdoví čeho ještě a následkem toho ti to zdechne. Zkrátka řj dostává zkreslené informace díky přehozeným hadičkám. :?
Passat 4motion AVF
dkraft
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 01 pro 2007, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od dkraft »

Mik píše:
dkraft píše:Ja to teda porad nechapu! Jsem vyucenej automechanik, ale uz deset let se tim nezivim, takze tyhle "novoty" opravdu neznam, 120ku slozim poslepu, ale tohle je pro me spanelska vesnice! Muze mi to teda nekdo vysvetlit??

Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......

Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??

Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:

Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!

Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!
http://dimon.drummotor.net/techdocs/adjust_turbo.pdf
Super diky za odkaz! Fakt hezky nazorny...... docela mi to pomohlo to poradne pochopit! :-)
dkraft
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 01 pro 2007, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od dkraft »

Aktualne jsem se vratil od uzivatele chiptuning, kterej mi s tim hodne pomohl, nakonec to delal EGR ventil, sice to uplne nechapu, protoze snim jsem vubec nic nedelal, ale to zivot! :-) EGR ventil jsme odpojili a ejhle! Motor bezi, vsechno OK. Pokusim se ho opravit, ale kdyz nepujde, tak ho zaslepim a bude vod nej pokoj nadobro!! :-D

Kazdopadne diky vsem za pomoc a za rady.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Mě se teda před rokem EGR nějak porouchal a recykloval pořád a hodně takže motor kouřil a nejel...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“