teda za predpokladu, ze jsem ji spravne identifikoval!!! je to takova ta "vec" za EGR ventilem??? taky ji ovlada podtlak ............dkraft píše:Jsem si taky rikal, ale zdechaci klapka se ani nehne ......... a zdechne to stejne!oktáf píše:a nemáš zpřeházený hadičky? to že přitáhne turbo lopaty motor neudusí. nemáš to proházený třeba se zdechací klapkou? nebo takHadicky jsem kontroloval snad tisickrat ..... jsem z toho jelen ......
Regulace turba - podtlak - vyreseno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ja si tiez myslim, ze asi mas zle pozapajane hadicky. Ta skrtiaca (zdochynacia)klapka co je hore v sacom potruby hned pri EGR ventile musi byt vzdy otvorena a iba v momente vypinanie motora sa musi na chvilku zatvorit aby motor pekne odrazu zdochol. Skus ju odpojit a koniec hadicky zaslepit. Nic sa nestane iba motor pri vypnuti nezdochne naraz pekne, ale znim trochu zatrepe. Ak motor pobezi tak vies ze bude problem bud vo ventile ktory ju ovlada, alebo v zlom pozapajani hadiciek.
no ale jak jsem psal, me ten motor neudusi tahle klapka, ale udusi se hned po tom co pripojim podtlak ke kloboucku na turbu ........ tahle klapka se ani nehne.............jojo píše:Ja si tiez myslim, ze asi mas zle pozapajane hadicky. Ta skrtiaca (zdochynacia)klapka co je hore v sacom potruby hned pri EGR ventile musi byt vzdy otvorena a iba v momente vypinanie motora sa musi na chvilku zatvorit aby motor pekne odrazu zdochol. Skus ju odpojit a koniec hadicky zaslepit. Nic sa nestane iba motor pri vypnuti nezdochne naraz pekne, ale znim trochu zatrepe. Ak motor pobezi tak vies ze bude problem bud vo ventile ktory ju ovlada, alebo v zlom pozapajani hadiciek.
No naozaj uz neviem vydedukovat co tomu je. Bud tam mas zle turbo alebo co!? Ak tam nieje podtlak tak strbina na plynovej turbine by mala byt otvorena nadoraz. Ak tam je podtlak tak by mala byt zuzena na max. pripustnu min. hodnotu t.j. aby este mohli prudit vyfukove plyny von z motora. Asi mas rozstelovane tahlo a na zaluziach kopu sadze (sajrajtu) co sposoby to,ze po privedeni podtlaku do ovladacieho piestika sa strbina zuzi nadoraz a vyfukove plyny nemozu prudit von z motora a motor sa jednoducho udusi. Skus rozobrat turbo a vycistit ho. Uz ma naozaj nic nenapada.
http://dimon.drummotor.net/techdocs/adjust_turbo.pdfdkraft píše:Ja to teda porad nechapu! Jsem vyucenej automechanik, ale uz deset let se tim nezivim, takze tyhle "novoty" opravdu neznam, 120ku slozim poslepu, ale tohle je pro me spanelska vesnice! Muze mi to teda nekdo vysvetlit??
Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......
Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??
Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:
Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!
Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!
Turbem to asi nebude, to by zlobilo i před tím. Já sázím na přeházený hadičky. To, že připojíš hadičku na turbo a motor zdechne může být tím, že řj dostane informaci o tlaku z jiného hadičky než by mělo bejt a změní předvstřik, dávku nafty, vzduchu a kdoví čeho ještě a následkem toho ti to zdechne. Zkrátka řj dostává zkreslené informace díky přehozeným hadičkám. 

Passat 4motion AVF
Super diky za odkaz! Fakt hezky nazorny...... docela mi to pomohlo to poradne pochopit!Mik píše:http://dimon.drummotor.net/techdocs/adjust_turbo.pdfdkraft píše:Ja to teda porad nechapu! Jsem vyucenej automechanik, ale uz deset let se tim nezivim, takze tyhle "novoty" opravdu neznam, 120ku slozim poslepu, ale tohle je pro me spanelska vesnice! Muze mi to teda nekdo vysvetlit??
Ja odpojim podtlak z toho kloboucku na turbu ......... nastartuju a motor bezi klidne na volnobeh ......... rovnomerne, nekouri vse je OK ....... pripojim tu hadicku, ihned se podtlakem zacne zvedat tahlo naklapeni lopatek, okamzite zacnou kolisat otacky, behem cca deseti vterin se motor udusi!! Jak by to mohlo fungovat, kdyby tam ten podtlak mel bejt?? Nez jsem zacal s vymenou hadicek tak tam nebyl!! tim jsem si jistej .......
Muze mi to teda nekdo srozumitelne vysvetlit??
Ja mam svoji teorii a ta je asi takovahle:
Pri volnobehu neni treba snizovat tlak z turba, protoze tam skoro zadnej neni!! jakej by to melo smysl?? Ja myslel, ze tahle regulace ma za ucel snizit tlak az pri vyssich otackach, az kdyz zacne turbo davat vic nez je ocekavano, potom N75 otevre, pusti podtlak ...ten narovna lopatky, ty se prestanou roztacet od vyfukovych plynu, klesne tlak v sacim potrubi a vse je OK!!
Opravte me jestli se pletu, ale princip vzetoveho motoru s turbem chapu, ale tohle mi prijde jako strasna blbost!

Aktualne jsem se vratil od uzivatele chiptuning, kterej mi s tim hodne pomohl, nakonec to delal EGR ventil, sice to uplne nechapu, protoze snim jsem vubec nic nedelal, ale to zivot!
EGR ventil jsme odpojili a ejhle! Motor bezi, vsechno OK. Pokusim se ho opravit, ale kdyz nepujde, tak ho zaslepim a bude vod nej pokoj nadobro!! 
Kazdopadne diky vsem za pomoc a za rady.


Kazdopadne diky vsem za pomoc a za rady.