mTDI - prosím nápady 2 problémy + možnosti vylepšení

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

mTDI - prosím nápady 2 problémy + možnosti vylepšení

Příspěvek od honzamares »

Prosím o rady a nápady:

motor: 1.9 mTDI turbo s wastegate regulovanou přetlakem, zatím nemám aftercooler

motor mám v lodi. Používám jej ve dvou režimech:
1. bublačka : otáčky 1200 - 2100 prostě pohodička zde není problém
2. plný výkon otáčky 4100 s následným ubráním na 3800 kde jede pod 3/4 plynu

1. problém mám že po 2-3 minutách motor ztratí výkon nehce se nechat donutit přes 3000 otáček (při zátěži)
- Tak nevím jestli se nepřehřívá ? existuje nějaký studenější termostat ?
pomůže aftercooler ? Ukazatel teploty se ani nehne.

2. problém připadá mi že má dost velké vibrace. Napadá mě jestli není potřeba po výměně setrvačníku převyvážit s klikou.

Máte někdo nápady na zvýšení výkonu ? Hodilo by se mi aby měl sílu jako teď 3/4 plynu už při 1/2 plynu :) tj. snížení spotřeby při stávajícím výkonu.
- jiné trysky ?
- na kolik si můžu dovolit tlakovat turbo ? 0,9 bar přetlak ? !!! dlouhodobý chod !!!

Dík za nápady a připomínky
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

spíš zkus jestli se ti to nězavzdušňuje, za 2-3 min to nepřehřeješ
kliku není potřeba vyvažovat dohromady se setrvákem, pokud se jedná o sériové díly nijak upravený, každej díl by měl mít svou max. nevyváženost danej fabrikou tak, aby šel ten setrvačník bez potřebnýho dovavažování bez problémů vyměnit
zvednutí výkonu tryskama je asi nejjednodušší způsob nebo u mTDI ještě šroubovák, tlak 0,9 barů je serivej tlak pro 110k motor, takže si myslím, že by to mělo vydržet, s intercoolerem by to neměl být už vůbec žádnej problém
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

Intercooler je trochu problém protože není chladicí vzduch. Vymýšlím nějaký výměník, ale mám už jen se vstupem 1" a to je asi na IC málo ?

Jak nezavzdušňuje ? to by ztrácelo výkon ?
- voda tlakuje hadice asi normálně. Nové těsnění pod hlavou protože staré foukalo, hlava srovnaná. při nižších otáčkách vše OK. Jinak voda se ohřeje při 1500 otáčkách velmi rychle - teplota se ustálí během 2 minut

přiznám se ještě k jednomu pokusu. než sem tam dal stávající výměník (chladič) , byl tam slabší a na první test nového tam nebyl termostat. motor držel teplotu cca 60stupnu a já ho chvíly trápil na plno. A vzpomínám že výkon neztrácel. teď s termostatem (testoval jsem ho v ešusu s laboratorním teploměrem a řekl bych že funguje jak má) to prostě takhle zlobí.

šroubovák na přidání nafty ?

fotky motoru v tématu rozpoznání motoru ...

uprava setrvačníku byla: jiný setrvačník, kde sem sundal zuby, osoustružil osazení z druhé strany a zuby nasunul na druhou stranu setrváku (startér ze strany motoru)
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

máš mechanický čerpadlo, proto šroubovák na přidání nafty a zvýšení výkonu
pokud drží teplotu 85°C, tak se nepřehřívá , ne? nemusí se přímo zavzdušňovat, třeba je to jen přicpaný a nad 3000ot. už máš málo nafty, jinak ty vibrace, těžko říct, mohl jsi použít setrvák z podélnýho motoru, ten má zuby tam kde potřebuješ
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

podélný motor má i obrácený startér ? to by se mi hodilo, ten můj z Mercruisera se mi tam vejde spíš méně než více.

- teplotu drží spíš 92 C existuje nějaký studenější termostat ?

Tak proč náhle ztratí ten výkon ? Prostě najednou povadne a pak nechce táhnout, ale jinak do těch 3000 ot jde pěkně, ale nejde dál. Žádný pazvuky teplota se ani nehne, turbo tlačí 0,8 . Normálně pokračuju na 2100 ot a nic se několik hodin neděje - prostě běží. Po zastavení a znovu nastartování má zase chvilku náladu makat naplno.
Naposledy upravil(a) honzamares dne 19 čer 2008, 22:52, celkem upraveno 1 x.
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

92 je ok, spíš fakt mrkni jestli nemáš přicpanou tu naftu
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

a co takhle přisávání vzduchu do nádrže s naftou ? je to funkční? :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

- odvzdušnění nádrže funguje.

- mám nový palivový filtr originál Škoda (starý z Forda mě vyšplouchl na moři)

- kamarád měl nápad že by mohlo nestíhat čerpadlo. Prý se stane závada mezi nějakýma komůrkama, ale zas tolik tomu nerozumím. Ale fakt mám pocit že na podzim to bez termostatu fungovalo. Samozřejmně že se mohlo něco přez zimní odstávku rozbít...

- Kde by mohla být přicpaná ?
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

ještě jeden dotaz: pro dosažení 120 - 130 PS musím vyměnit turbo nebo to zvládnu s tím co mám?

Je to pro mě limitující z důvodu že pokud má jiný tvar a umístění výstupu musím udělat jiný výfuk (dvouplášťový) a držák výfuku.
Což se děla nejlépe s vyndaným motorem - o víkendu ho budu vyndavat.
Dík za info. Já abych věděl co mě čeká a nedělal zbytečnosti.
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

a máš asi výfuk do vody, takže asi nejni vidět, jestli při tom povadnutí začne kouřit černě?
Intercooler by to chtělo, na 120PS určitě, myslím, že těch 120 by asi dalo to tvoje turbo :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

Kolik máš vnitřní tlak nafty v čerpadle, ono je fakt, že při takhle konstantních otáčkách se lechce zvedne teplota nafty v čerpadle a nevim vysávat se ti asi nebude, ale mohlo by to tohle dělat, nemá cenu se víc rozepisovat, protože nevíme z čeho máš základ, ale zkus to co píše huml a pak dej vedět dál a kdyžtak to určitě nějak lze řešit
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

IC bych tam dal určitě, nějaký vodník, takhle bude teplota vzduchu 150+ :roll:
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

Teplota vzduch asi tak +150 je :( zkusím nějak vymyslet IC

Kdyby někdo uměl pájet měď stříbrem ....

O víkendu to vyndám a znovu nafotím

Jinak kdyby někoho zajímali čísla

Průtok vody chladičem (origo vodní pumpa - kovová)
@1600 ot/m 0.75m3/h
@2000 ot/m 0.97m3/h
@3000 ot/m 1.48m3/h
@4000 ot/m 2 m3/h
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

Tomas.cz píše:IC bych tam dal určitě, nějaký vodník, takhle bude teplota vzduchu 150+ :roll:
kde u auta bere vodní IC chladicí vodu ?
mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Uživatelský avatar
DanT3
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 08 pro 2007, 23:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Marjánky

Příspěvek od DanT3 »

Jak který auto, ale buď to má samostatnej okruh včetně elektrickýho čerpadla, chladiče a expanzky a nebo to má začleněný do vodního okruhu pro motor. Což mi přijde nic moc, ale prej to takhle bylo u některých ostrých verzí Peugeotu.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“