Měření spotřeby u škoda Felicia 1.9D
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Měření spotřeby u škoda Felicia 1.9D
Přeji hezký den...
Nevěděl by někdo náhodou, jak by se dal změřit průtok nafty u atmosferického dieselu VW 1.9D montovaného do Felicií? Nedalo by se to nějak měřit "softwarově"? Snažím se postavit palubní počítač a nemám ještě dořešené měření spotřeby.
Díky za odpověď...
Kamil
Nevěděl by někdo náhodou, jak by se dal změřit průtok nafty u atmosferického dieselu VW 1.9D montovaného do Felicií? Nedalo by se to nějak měřit "softwarově"? Snažím se postavit palubní počítač a nemám ještě dořešené měření spotřeby.
Díky za odpověď...
Kamil
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 648
- Registrován: 23 led 2006, 14:06
- Bydliště: West Slovakia - Ba
- Kontaktovat uživatele:
Na felicie sa da dokupit origo palubny pocitac. Urcite na 1,3 a 1,6.
Skusal si prietokomer?
A v Golfoch III je meranie spotreby?
Skusal si prietokomer?
A v Golfoch III je meranie spotreby?
Škoda SuperB Combi
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
Díky za odpověď.Raptor181 píše:Na felicie sa da dokupit origo palubny pocitac. Urcite na 1,3 a 1,6.
Skusal si prietokomer?
A v Golfoch III je meranie spotreby?
Na felicie 1.3 a 1.6 je palubní počítač... to vím. Ale ten měří délku vstřiku z impulzů vstřikovače. Felicie 1.9 ale nemá elektronické vstřikování. O průtokoměru jsem taky uvažoval, ale nevím, kde nějakej sehnat za rozumnou cenu a jak ho tam instalovat, aby nevzniky netěsnosti. Navíc by byly potřeba dva... i na vratné potrubí. Jestli je v Golfech III měření spotřeby, nevím. Kdosi mi poradil zkusit dieselsondu ke stroboskopu, ale tam pochybuji o přesnosti ve vyšších otáčkách, a nejsem si jist, jestli by to dělalo tomu potrubí dobře, kdyby to tam bylo pořád našroubované. Je to něco takovýho... http://www.stroboskop.info/nafta.htm
Teď jsem našel na Internetu jakýsi dvoukomorový průtokoměr od Kienzle (možná je to ono nebo něco podobnýho), ale byl až nechutně drahej.origoš píše:Existuje na to bazmek, za bolševika tím měřili na poštách spotřebu aut. Měřilo to jak přítok do čerpadla, tak odtok do nádrže a elektronicky to vyhodnocovalo. Ale byla to dost neforemná kisnička. Mně Felda bere 5,5l/100 km a jakou má okamžitou spotřebu? Prostě si to vezme kolik to potřebuje.

Ne že by mi Felda brala moc (taky jezdím v létě za 5,5l/100km a v zimě za 6,2l/100km), ale chtěl jsem si postavit palubák, protože mě to baví.
Něco z Amára si pamatuju. Ale mám ten dojem, že to bylo akorát na principu snímání signálu od vstřikovače (délka vstřiku) a z toho se pak počítal průtok. Felda 1.9D ale nemá elektronické vstřikování. Jinak by to bylo jednoduché.kiru píše:Niekde v casopise A - Radio, bol navod ako spravit prietokomer doma z vyssie uvedenych dovodov, tiez tam niekto bastlil palubak, ale ktory to bol rocnik si nespomeniem ani nahodou.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Pochybuju o přesnosti i v nízkých otáčkáchKakamil píše:Při vstřiku se zvýší tlak v potrubí a nepatrně se zvětší průřez a to způsobí tlak na piezomateriál. Ten se zesílí a natvaruje... Teda aspoň tak mi to poradili... Ale pochybuju o přesnosti ve vyšších otáčkách.....Andre píše:Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem

Nijak extra přesný to asi nebude nikdy. Jenom, podle mě, v těch vysokých otáčkách ty impulzy splynou....Andre píše:Pochybuju o přesnosti i v nízkých otáčkáchKakamil píše:Při vstřiku se zvýší tlak v potrubí a nepatrně se zvětší průřez a to způsobí tlak na piezomateriál. Ten se zesílí a natvaruje... Teda aspoň tak mi to poradili... Ale pochybuju o přesnosti ve vyšších otáčkách.....Andre píše:Mi nejde do hlavy jak by jste chtěli měřit spotřebu piezosnímačem
A šlo by to tak spočítat i u toho atmosférickýho dieselu, co má Felda 1.9D? To, pokud vím, není TDI... Já to mám vyřešené po té elektronické stránce, ale motorům zase až tak moc dobře nerozumím.Andre píše:Nejde jen o impulzy, v každém režimu toho motoru tam přece protéká diametrálně rozdílné množství nafty.
Jinak u origo TDI s počítačem se spotřeba počítá z polohy regulační objímky a otáček motoru. U rotačních čerpadel samozřejmě.