Danove uniky, postihy,pokuty, opatreni :(

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Taky jsem jednu dóbu uvažoval o LPG - říkal jsem si benzín je benzín, přecejen je tišší, přecejen je živější, míň starostí, vždycky nastartuješ....jenže přesně jak tu někdo nahoře už napsal: Za prvé prostě spotřeba JE vyšší pochopitelně než s dieselem, ale hlavně s LPG ještě vyšší, to všechno se znásobuje v provozu ve městě, kde letí spotřeba ještě výš......pak LPG taky nestojí už 10 či 12 Kč .......... navíc je to další technický zařízení a tak - stejně jako přestavba na rostlináč - zvyšuje riziko poruchy a tak se relativní výhoda "jednoduššího" benziňáku oproti "složitějšímu" modernímu turbodieselu stírá .......... :) Tuhle se měl pučenýho 2.0 l benzína ... KUWA (noteeth) teprv mi došlo, jak lacino jezdim s rostlináčem :)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

julio ja naprosto souhlasim s tvou teorii jako idealista je to presne tak jak pises ale ty zapominas na MOCNOU naftarskou lobby vcetne vyrobcu automobilu nikdo nema zajem menit neco na tom z ceho vsem jdou tezky prachy samozrejme myslim ze je to jedna z mnoha cest kterou se bude automobilovy prumysl ubirat ale az po te az dojde nafta a to se nas uz netyka momentalne s tim nikdo nic delat nebude akorat na to narazi dan aby naftari a "poctivi obcane" nervali za par divnejch lidi je sidi a jezdi na neco co vonni zerou (wallbash)

tez naprosto souhlasim s Kubou ze je to opravdu NEJlevnejsi a Nejdostupnejsi palivo v nasich zemepisnych sirkach jeste furt si nejsem jistej co na to bude rikat muj motor zatim vypada Good :D
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: nitra

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Příspěvek od julio tabi »

Ja Ti skutočne prajem aby ťa ten motor prežil ale videl som piesty so zalepenými krúžkami a zryhovanými valcami vhodnými na GO. julio
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od JanCI »

a co robil zle,ked GO?
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Odpovědi: 0
Bydliště: nitra

!?!?!?!?!?!?!?!

Příspěvek od julio tabi »

uveril že mu dobre poradili ale neoveril!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§ julio
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

:? V tom případě buď nepředehříval, nebo málo na nízkou teplotu, nebo neměl v bezvadnym stavu vstřikovače (nutnost u provozu i na předehřátej rostlináč !! ), nebo startoval prochladlej motorna rostlináč a ne na naftu, před delší odstávkou neproplachoval naftou, nebo kupoval použitel friťák kterej neobsahoval jen friťák. A nebo jezdil na směs olej-rostlináč bez jakýkoliv úpravy a s tím poměrem ve prospěch rostlináče to přepísk !

Jinou příčinu by Tebou zmiňovaný poškození motoru a hlavně usazeniny mít nemohly. P.S.: Trošku choulostivější na friťák se zdají být - co jsem četl - motory s přímym vstřikem ( SDI ) BEZ turba. Tam se mohou tvořit usazeniny, proto se musí u nich bezpodmíněčně předehřívat rostlináč na co nejvyšší teplotu ( 70 st. C, 80 st. C ?? ) . Důvodem mohou být u těhle motorů nižší teploty ve spalovacím prostoru oproti TDI, TD apod.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Zelenka
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 25 bře 2006, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zelenka »

Kuba píše::? V tom případě buď nepředehříval, nebo málo na nízkou teplotu, nebo neměl v bezvadnym stavu vstřikovače (nutnost u provozu i na předehřátej rostlináč !! ), nebo startoval prochladlej motorna rostlináč a ne na naftu, před delší odstávkou neproplachoval naftou, nebo kupoval použitel friťák kterej neobsahoval jen friťák. A nebo jezdil na směs olej-rostlináč bez jakýkoliv úpravy a s tím poměrem ve prospěch rostlináče to přepísk !

Jinou příčinu by Tebou zmiňovaný poškození motoru a hlavně usazeniny mít nemohly. P.S.: Trošku choulostivější na friťák se zdají být - co jsem četl - motory s přímym vstřikem ( SDI ) BEZ turba. Tam se mohou tvořit usazeniny, proto se musí u nich bezpodmíněčně předehřívat rostlináč na co nejvyšší teplotu ( 70 st. C, 80 st. C ?? ) . Důvodem mohou být u těhle motorů nižší teploty ve spalovacím prostoru oproti TDI, TD apod.
A co kdo má jednonádržový systém než se telý olej dostane do vstřikovačů a válce je to aspon 1 litr.
Peugeot partner 1.9 D
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PeterG »

No neviem, neviem. Ja pouzivam SDI. Kupoval som zamerne SDI, lebo som sa na hlavne nemeckych forach dozvedel, ze Skodovky s SDI motorom slapu aj bez uprav. Dokonca aj v nizsich teplotach. A nejedna sa o najazdenych par kilometrov, ale desiatky tisic km bez problemov. Jediny problem je palivovy filter, ktory vsak trpi aj pri inych typoch motora. Pri castej vymene oleja by nemal byt problem. Ale zatial som najazdil len 6.000 km na cisty olej bez upravy. Takze este nemam toho za sebou nejako vela.
Kuba píše::? V tom případě buď nepředehříval, nebo málo na nízkou teplotu, nebo neměl v bezvadnym stavu vstřikovače (nutnost u provozu i na předehřátej rostlináč !! ), nebo startoval prochladlej motorna rostlináč a ne na naftu, před delší odstávkou neproplachoval naftou, nebo kupoval použitel friťák kterej neobsahoval jen friťák. A nebo jezdil na směs olej-rostlináč bez jakýkoliv úpravy a s tím poměrem ve prospěch rostlináče to přepísk !

Jinou příčinu by Tebou zmiňovaný poškození motoru a hlavně usazeniny mít nemohly. P.S.: Trošku choulostivější na friťák se zdají být - co jsem četl - motory s přímym vstřikem ( SDI ) BEZ turba. Tam se mohou tvořit usazeniny, proto se musí u nich bezpodmíněčně předehřívat rostlináč na co nejvyšší teplotu ( 70 st. C, 80 st. C ?? ) . Důvodem mohou být u těhle motorů nižší teploty ve spalovacím prostoru oproti TDI, TD apod.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

a jakou mas spotrebu s sdi? furt resim jake auto dal jenze proste kazdy rika neco jineho jasny je pouze to ze musi mit cerpadlo bosh coz splnuje vetsina nemeckych aut a nektera francouzka .U malich sdi cek ce mi libi spotreba kolem 4 litru a cena ktera neni taky nejak exr\tra vysoka jenze zase treba trojkovi glofy s tdickem jsou zase overene vozy a melo by to vachcit well tak nevim
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

A jak se pozná jestli máš v bezvadném stavu vstřikovače? Vymontovat a dát někam do servisu, nebo nějak jinak?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:31, celkem upraveno 1 x.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PeterG »

bobyd píše:a jakou mas spotrebu s sdi? furt resim jake auto dal jenze proste kazdy rika neco jineho jasny je pouze to ze musi mit cerpadlo bosh coz splnuje vetsina nemeckych aut a nektera francouzka .U malich sdi cek ce mi libi spotreba kolem 4 litru a cena ktera neni taky nejak exr\tra vysoka jenze zase treba trojkovi glofy s tdickem jsou zase overene vozy a melo by to vachcit well tak nevim
No spotreba u SDI nie je o nic nizsia nez u TDI. Dokonca moze byt aj vyssia. Poznam ludi s TDI a maju velmi mierne nizsiu spotrebu a pritom mnohonasobne vyssi vykon. Je to efektivnejsim vyuzivanim moznosti motora aj vdaka turboduchadlu. Priemerna spotreba v meste je 6,3l/100km. Mimo mesta sa dokazem dostat pod 4l/100km sojoveho oleja (skusenost z minulej soboty). Nemam palubny pocitac, takze spotrebu meriam manualne. vynulovanim pocitadla, natankovanim az prvym pipnutim prazdnej nadrze. Cize, co sa tyka SDI, su zakladne vyhody (jazda na 100% r.olej, nizka spotreba, nizka poistka). Cena SDI-ciek nie je moc rozdielna oproti TDI-ckam (ojazdene auta.) Co sa tyka jazdy na r.o. bez uprav, odporucam kazdemu, nech si to dobre rozmysli, ci to chce riskovat. Ja som to na zaklade for riskol. Ale nie kazdy moze mat cerpadlo, ci palivovu sustavu v takom dobrom stave ako ja.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Hmm diky za odpoved vpodstate se da vzdy rict ze je to risk a clovek si krom atmosferaku moc asi nevybere i kdyz to povinne ruceni take je docela silny argument
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Tato polemika je zcela zbytečná. Český zákon o spotřební dani zcela jasně hovří že v naši drahé vlasti lze jezdit NEZDAŇEŇE ( Spotřební daň ) pouze na čisté MEŘO a to díky tomu že byl velký vynález v bionaftě ( lajcký název ). Tehdy naši páni poslanci zvedli své upracované ručičky pro tuto alternativu. Od dob Jana Žižky a Mistra Jana Husa se nic nezměnilo a v naši drahé vlasti nezmění ropná lobby u nás je nepřekonatelná. Vždyť i SETUZA přestane vyrábět klasické potravinové oleje a vrhá se do víru výroby jen biopaliv hold byznys je byznys.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

,

Příspěvek od radluk »

:(
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:32, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“