kompatibilita převodníku ELM327
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kompatibilita převodníku ELM327
Zdravim všechny a obracím se tady s problemem, na který sem zde po dlouhém hledani nenašel odpoved, proto zakládám toto téma, pokud už někde podobrný problém je osvětlem dejte tedy prosim vedet, ale fulltext klčových slov nic relevantního nenašel:
Jde mi o toto:
Ode dneška mám převodník ELM327 verze 1.2a USB, ten by měl podporovat veškeré běžné komunikační protokoly.
Tato verze HW tedy 1.2a požaduje SW např ScanTool.net do verze 1.13 nebo DigiMoto do verze 3.7
A zde muj problem testoval jsem to na Octavii 1 rv 5/2000 TDI a SW ScanTool.net 1.13 mi píše: not supported protocol, SW Digimoto Lite naběhne ale po výběru jakékoliv funkce např. výběr otáčkoměru, hned spojeni spadne a musi se obnovit a i potom to nefunguje.
Jediný co se mi zobrazilo v SW digimoto byla teplota chladící kapaliny (pomocí grafického budíku=gauge).
Ostatní SW v případě zapojení do výše uvedené O1, které podporují verzi ELM 1.2a indikuji při připojení COM Port OK, Interface OK, ECU-not connected
domníval jsem se, že by ELM327 měl podporovat protokol použitý v O1, nebo máte někdo podobné zkušenosti s timto HW a SW, je možné že je ELM327 špatný nebo jen nekomunikuje s timto vozem a jinou O1 by snesl.
Předem díky za odpověď i za upozornění, že již toto tu někdo řešil
Jde mi o toto:
Ode dneška mám převodník ELM327 verze 1.2a USB, ten by měl podporovat veškeré běžné komunikační protokoly.
Tato verze HW tedy 1.2a požaduje SW např ScanTool.net do verze 1.13 nebo DigiMoto do verze 3.7
A zde muj problem testoval jsem to na Octavii 1 rv 5/2000 TDI a SW ScanTool.net 1.13 mi píše: not supported protocol, SW Digimoto Lite naběhne ale po výběru jakékoliv funkce např. výběr otáčkoměru, hned spojeni spadne a musi se obnovit a i potom to nefunguje.
Jediný co se mi zobrazilo v SW digimoto byla teplota chladící kapaliny (pomocí grafického budíku=gauge).
Ostatní SW v případě zapojení do výše uvedené O1, které podporují verzi ELM 1.2a indikuji při připojení COM Port OK, Interface OK, ECU-not connected
domníval jsem se, že by ELM327 měl podporovat protokol použitý v O1, nebo máte někdo podobné zkušenosti s timto HW a SW, je možné že je ELM327 špatný nebo jen nekomunikuje s timto vozem a jinou O1 by snesl.
Předem díky za odpověď i za upozornění, že již toto tu někdo řešil
no tak to je asi v prdeli, hledal jsem to tady na foru a nikde jsem nenašel "kopyta" jak nastavit ELM327 pro 100% stabilitu, pokud to tu opravdu neni tak pokud to někdo má a nevadilo by mu se podelit bylo by dobrý to sem hodit mohlo by se to hodit i ostatnim
jinak mam nasatavený toto:
COM4
bit/sec=9600Baud
8 bit přenos
bez parity
stop bit =1
flow control =ne
Recive/Transmite bytes= 4096
Latency=16ms
R/W timeout=0
jinak mam nasatavený toto:
COM4
bit/sec=9600Baud
8 bit přenos
bez parity
stop bit =1
flow control =ne
Recive/Transmite bytes= 4096
Latency=16ms
R/W timeout=0
Ja si myslím, ze O1 2000 nepodporuje OBD2, resp EOBD standard. Tato povinost byla az cca od roku 2002 !! Jde o to, že ELM327 podporuje celou radu komunikacnich protokolu, ale jednotka motoru musi být OBD2/EOBD kompatibilni. Tento standard byl urcen pro stanice mereni emisi a jak jsem psal povinost podpory je az od roku 2002.
V tvem pripade nejde o nastaveni portu !!! Zkus novejsi auta, nad rok 2002 az doposud a uvidis, ze budes uspesny.
V tvem pripade nejde o nastaveni portu !!! Zkus novejsi auta, nad rok 2002 az doposud a uvidis, ze budes uspesny.
ELM327 je velmi nenáročný co se týká komunikace přes seriový port. Komunikaci s řídící jednotkou si hlídá sám a nezávisle na tom komunikuje s PC. Mezi jednotlivými verzemi přitom není žádný zásadní rozdíl. Ze stejného důvodu ELM327 bez problému funguje i se všemi běžnými převodníky USB-RS232, což o jiných interfacech jak známo neplatí.
Octavia TDI z roku 2000 bude mít nějakou starší verzi řídící jednotky EDC15, která opravdu ještě nemusí mít podporu EOBD (OBDII). Povinná podpora EOBD pro auta se vznětovými motory je na rozdíl od benzinových totiž až od MR 2003. Jen pro informaci, komunikační protokol EDC15 s podporou EOBD je ISO 9141-2, tzn. že ELM327 je vlastně použit v režimu zpětné kompatibility s jednoprotokolovým ELM323.
Pravdou je, že na auta koncernu VW není ELM327 ideální. Ne snad proto, že by byl tak špatný, ale protože podpora univerzální diagnostiky dle standardu EOBD zůstává daleko ve stínu možností specifické "firemní" diagnostiky, kterou nabízí např. VAG-COM, který se dostupností s ELMem může měřit.
Důrazně nesouhlasím, že ELM327 je "len taká hračka"! U většiny značek aut si mechanik vystačí s EOBD/OBDII a často mu ani nic jiného nezbyde, protože firemní diagnostika je pro něj nedostupná. A pro tuto oblast je podle mne ELM327 bezkonkurenčně nejlepší produkt.
Také není zcela přesné tvrzení, že tento standard je jen pro měření emisí. Kontrola systémů, které ovlivňují nebo mohou ovlivňovat emise je sice jedna z priorit EOBD a OBDII, ale jednotliví výrobci standard využívají i pro další okruhy (převodovka, ABS/ESP, komfort, multimedia, ...)
Samozřejmě záleží na použitém softwaru. Od toho bezplatného nelze očekávat zázraky, ale např. poslední verze Scanmaster jsou opravdu velmi dobré a navíc už částečně popírají, že ELM327 je určen pouze pro EOBD/OBDII vozidla,a to např. díky popoře OBDI pro Opel >1995 a Fiat/Alfa/Lancia!
Pro zájemce o ScanMaster a ScanMaster CZ doporučuji prohlédnout zde:
http://www.motordiag.cz/produkt/scanmaster
http://www.wgsoft.de/
Octavia TDI z roku 2000 bude mít nějakou starší verzi řídící jednotky EDC15, která opravdu ještě nemusí mít podporu EOBD (OBDII). Povinná podpora EOBD pro auta se vznětovými motory je na rozdíl od benzinových totiž až od MR 2003. Jen pro informaci, komunikační protokol EDC15 s podporou EOBD je ISO 9141-2, tzn. že ELM327 je vlastně použit v režimu zpětné kompatibility s jednoprotokolovým ELM323.
Pravdou je, že na auta koncernu VW není ELM327 ideální. Ne snad proto, že by byl tak špatný, ale protože podpora univerzální diagnostiky dle standardu EOBD zůstává daleko ve stínu možností specifické "firemní" diagnostiky, kterou nabízí např. VAG-COM, který se dostupností s ELMem může měřit.
Důrazně nesouhlasím, že ELM327 je "len taká hračka"! U většiny značek aut si mechanik vystačí s EOBD/OBDII a často mu ani nic jiného nezbyde, protože firemní diagnostika je pro něj nedostupná. A pro tuto oblast je podle mne ELM327 bezkonkurenčně nejlepší produkt.
Také není zcela přesné tvrzení, že tento standard je jen pro měření emisí. Kontrola systémů, které ovlivňují nebo mohou ovlivňovat emise je sice jedna z priorit EOBD a OBDII, ale jednotliví výrobci standard využívají i pro další okruhy (převodovka, ABS/ESP, komfort, multimedia, ...)
Samozřejmě záleží na použitém softwaru. Od toho bezplatného nelze očekávat zázraky, ale např. poslední verze Scanmaster jsou opravdu velmi dobré a navíc už částečně popírají, že ELM327 je určen pouze pro EOBD/OBDII vozidla,a to např. díky popoře OBDI pro Opel >1995 a Fiat/Alfa/Lancia!
Pro zájemce o ScanMaster a ScanMaster CZ doporučuji prohlédnout zde:
http://www.motordiag.cz/produkt/scanmaster
http://www.wgsoft.de/
Díky Vám moc za reakce a za vysvětlení problemu, vážím si Vaší ochoty a vstřícnosti a celkově i významutohoto diskusního fóra.
jen pro upřesnění, na VW Gruop samozřejmě ELM 327 používat nechci na to mám VAG COM a kabelem.
Jen jsem se domníval, že právě ECU v O1 má již standard EOBD nebo OBDII a chtěl jsem jen vyzkoušetzda kabel chodí či nikoliv, ale z výše uvedených slov je jasné že muj modelový rok jí nemá resp nesplnuje.
ELM327 jsem si pořídil jak nastínil Vagus, převážně pro diagnostikování resp mazání chyb a kontrolky MIL u ne VW koncernových vozidel jako je např. Fiat, snad Ford, Volvo, BMW, Toyota resp. všechno co se podaří.
Nové ELM327 1.2a USB jsem sehnal za rozumnou cenu cca 800 což není zas tak moc myslím, prej se dají sehnat i levněji, jsem slyšel, ale nesehnal jsem, proto jsem nevěděl jsetli jsem nekoupil něco co by nefungovalo, ale napíšu sem, až dneska napíchnu Volvo V70 pokud pujde a Fabii 2004, jak jsem pochodil.
Jinak proč jsem si sehnal ELM327, dávám dohromady komplet sestavu diagnostických kabelů pokud možno na nejširší záběr vozidel s cílem, mazání stávajících chyb, nic hlubšího, max na koncernu VW ještě rozšírím o VAG Commander případně VAG Prog.
A ted se trochu zesměšním, byl jsem požádám abych do nově vznikajícího servisu kousek od Prahy kde bude šefovat kamarád včetně STK a ME dodal sadu diagnostiky pokud možno na co nejvíc typů automobilů s cilem mazaní chyb, ME maji přistroj solo.
Puvodně mysleli že by koupili něco ve styalu AvL Digis apod..ale zase nechějí být špičkovým diagnostickým střediskem , tak respektive chtějí minimum na pokud možno co nejvíc, s cílem mazání chyb tot vše, tak sem přemejšlel dodat právě HEX CAN pro VW ELM327 pro ostatní + případn nějaký exotický miltidiagnostiky na který by ani ELM nešlo, co vy na to?????
jen pro upřesnění, na VW Gruop samozřejmě ELM 327 používat nechci na to mám VAG COM a kabelem.
Jen jsem se domníval, že právě ECU v O1 má již standard EOBD nebo OBDII a chtěl jsem jen vyzkoušetzda kabel chodí či nikoliv, ale z výše uvedených slov je jasné že muj modelový rok jí nemá resp nesplnuje.
ELM327 jsem si pořídil jak nastínil Vagus, převážně pro diagnostikování resp mazání chyb a kontrolky MIL u ne VW koncernových vozidel jako je např. Fiat, snad Ford, Volvo, BMW, Toyota resp. všechno co se podaří.
Nové ELM327 1.2a USB jsem sehnal za rozumnou cenu cca 800 což není zas tak moc myslím, prej se dají sehnat i levněji, jsem slyšel, ale nesehnal jsem, proto jsem nevěděl jsetli jsem nekoupil něco co by nefungovalo, ale napíšu sem, až dneska napíchnu Volvo V70 pokud pujde a Fabii 2004, jak jsem pochodil.
Jinak proč jsem si sehnal ELM327, dávám dohromady komplet sestavu diagnostických kabelů pokud možno na nejširší záběr vozidel s cílem, mazání stávajících chyb, nic hlubšího, max na koncernu VW ještě rozšírím o VAG Commander případně VAG Prog.
A ted se trochu zesměšním, byl jsem požádám abych do nově vznikajícího servisu kousek od Prahy kde bude šefovat kamarád včetně STK a ME dodal sadu diagnostiky pokud možno na co nejvíc typů automobilů s cilem mazaní chyb, ME maji přistroj solo.
Puvodně mysleli že by koupili něco ve styalu AvL Digis apod..ale zase nechějí být špičkovým diagnostickým střediskem , tak respektive chtějí minimum na pokud možno co nejvíc, s cílem mazání chyb tot vše, tak sem přemejšlel dodat právě HEX CAN pro VW ELM327 pro ostatní + případn nějaký exotický miltidiagnostiky na který by ani ELM nešlo, co vy na to?????
Co se týče SME tak tam jim v podstatě stačí se spojit s jednotkou motoru a vyčíst chyby, případně po dohodě se zákazníkem smazat. V případě že se tohle nepodaří tak by vůbec k měření nemělo dojít. Jako bývalý zaměstnanec STK/SME s tím mam zkušenosti a řeknu ti že to stejně jen leží ve skříni a nic se nenapichuje, pouze na žádost zákazníka. My jsme používali multiznačku od ATALa Tábor a můžu říct že pro naše potřeby to umělo skoro až moc a bylo to za celkem rozumnej peníz.spacewerk píše: A ted se trochu zesměšním, byl jsem požádám abych do nově vznikajícího servisu kousek od Prahy kde bude šefovat kamarád včetně STK a ME dodal sadu diagnostiky pokud možno na co nejvíc typů automobilů s cilem mazaní chyb, ME maji přistroj solo.
Puvodně mysleli že by koupili něco ve styalu AvL Digis apod..ale zase nechějí být špičkovým diagnostickým střediskem , tak respektive chtějí minimum na pokud možno co nejvíc, s cílem mazání chyb tot vše, tak sem přemejšlel dodat právě HEX CAN pro VW ELM327 pro ostatní + případn nějaký exotický miltidiagnostiky na který by ani ELM nešlo, co vy na to?????
Ano, máte pravdu, nevřiml jsem si roku výroby. OBD2 a EOBD jsou u benzínů od cca 2002 a dieselů 2003-2004. Obecně se dá říci, že na ropu před 2004 se těžko připojíš.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
Nechce se mi věřit, že by pro různá auta fungovala různá nastavení portu. Port by měl být vždy nastaven stejně, tzn. nezávisle na konkrétně použitém protokolu a jeho komunikační rychlosti. Rychlosti jsou buď 9600 nebo 38400, novější verze umí i programově nastavitelnou rychlost, a to až do řádu stovek KBd.lt.kubosh píše:Ano, máte pravdu, nevřiml jsem si roku výroby. OBD2 a EOBD jsou u benzínů od cca 2002 a dieselů 2003-2004. Obecně se dá říci, že na ropu před 2004 se těžko připojíš.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
Pokud ti to blbne, hledal bych příčinu jinde, ELM sám za to určitě nemůže.
Ja zkousel s timto kabelem Peugeot 407SW 2.0HDI (r.v.2005) a taky niclt.kubosh píše:Ano, máte pravdu, nevřiml jsem si roku výroby. OBD2 a EOBD jsou u benzínů od cca 2002 a dieselů 2003-2004. Obecně se dá říci, že na ropu před 2004 se těžko připojíš.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
napise to
připojení COM Port OK
Interface OK
Connecting
ECU-not connected
Ford GALAXY 1.9TDi PD 85kW AUY
Ja skousel VAGem 406 2.0 HDi 2002 v pohode. Tam kam se dostane ELM tak tam to nacte i VAG-COM HEX CAN 740.1 cez OBD diagnostiku.x-man píše:Ja zkousel s timto kabelem Peugeot 407SW 2.0HDI (r.v.2005) a taky niclt.kubosh píše:Ano, máte pravdu, nevřiml jsem si roku výroby. OBD2 a EOBD jsou u benzínů od cca 2002 a dieselů 2003-2004. Obecně se dá říci, že na ropu před 2004 se těžko připojíš.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
napise to
připojení COM Port OK
Interface OK
Connecting
ECU-not connected
tiez mi to tak vychadzaMireck píše:Ja skousel VAGem 406 2.0 HDi 2002 v pohode. Tam kam se dostane ELM tak tam to nacte i VAG-COM HEX CAN 740.1 cez OBD diagnostiku.x-man píše:Ja zkousel s timto kabelem Peugeot 407SW 2.0HDI (r.v.2005) a taky niclt.kubosh píše:Ano, máte pravdu, nevřiml jsem si roku výroby. OBD2 a EOBD jsou u benzínů od cca 2002 a dieselů 2003-2004. Obecně se dá říci, že na ropu před 2004 se těžko připojíš.
vagus> Nemůžu souhlasit s tím, že ELM327 je na nastavení portu nenáročná. Přiznávám, že je určitá možnost zlepšení s verzemi eprom. Já mám bohužel 1,1 a 1,0, takže zastaralé. Řízení toku tomuto zařízení jednoznačně nevyhovuje. Setkal jsem se, že na různá auta jsem musel mít různé nastavení portu. Na AR166 jsem se nepřipojil vůbec.
napise to
připojení COM Port OK
Interface OK
Connecting
ECU-not connected

To co píšeš platí pouze pro auta s protokolem ISO a CAN, z technického hlediska je ve VAG-COM - na rozdíl od ELM327 - vyloučena podpora VPW a PWM. Kromě toho VAG-COM neumí v režimu OBDII interpretovat specifické chybové kódy jednotlivých automobilek, nýbrž jen tzv. "generic codes", takže se člověk musí spokojit jen s číslem chyby a hledat všemožně její popis. Slušné programy pro ELM, jako např. Scanmaster, mají naproti tomu obsáhlé databáze všech možných i nemožných chyb specifických pro různé značky. O komfortu obsluhy by se rovněž dalo diskutovat. Na druhou stranu to beru tak, že ve VAG-COM je podpora OBDII/EOBD jakoby bonus navíc a jak praví přísloví:Mireck píše:...Tam kam se dostane ELM tak tam to nacte i VAG-COM HEX CAN 740.1 cez OBD diagnostiku.
Darovanému koni na zuby nekoukej

tak se mi dnes zdarně podařilo napichnout misto předpokládanýho volva a fabie , který nakonec nepřijely, Fiata Stilo 1.6ku benzin r.v. 2001, pomocí Scantool 1.13 a vše fungovalov pohodě, načetlo to jednu starou chybu:
Camshaft erorr on circuit A, což je něco ohledně vačkovýho hřídele, to bylo asi když tam prej kdysi dělali rozvody.
resp. ELM327 za 800,-
mi tím pádem nejspíš funguje a to mě uklidnilo.
ale s digimotem LITE to moc nekomunikovalo jenom to načetlo hodnoty do budíku a tot vše
ale i tak je to uspech.
Neví někdo náhodou jestli neni nejakej S který by uměl pomocí ELM327 mazat servisní intervaly???? nebo je na to potřeba SW Examinator pro Fiat Diag????
Camshaft erorr on circuit A, což je něco ohledně vačkovýho hřídele, to bylo asi když tam prej kdysi dělali rozvody.
resp. ELM327 za 800,-

ale s digimotem LITE to moc nekomunikovalo jenom to načetlo hodnoty do budíku a tot vše

Neví někdo náhodou jestli neni nejakej S který by uměl pomocí ELM327 mazat servisní intervaly???? nebo je na to potřeba SW Examinator pro Fiat Diag????