Seřízení ruční brzdy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stinger
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0

Seřízení ruční brzdy

Příspěvek od stinger »

Měnil jsem desky i kotouče na zadní nápravě u GIV. Pístky na brzdičích jsem zatlačoval ručně a zároveň s něma točil, takže samostavy jsem nezrušil. Zarezlé pístky nebyly. Teď se mi ale nechce moc vracet páka na levém brzdiči.
Lanovody chodí volně, páky na obou brzdičích ručně zatlačím z dorazu tak na tři milimetry, chodí volně a pružiny tlačí prakticky stejně, vracejí se bez problému na dorazy a bez náznaku drhnutí. Když nahodím lanka a začnu dotahovat seřizovací matici aby se páky nadzvedly z dorazu, tak se zvednou stejně, dotáhnu to tak na 1-2mm vůli na obou stranách (v DP se píše součet že součet obou vůlí má být 1-3mm) a zdá se to být ok.
Jenže když pak zatáhnu a povolím ručku, tak na pravé straně zůstane páka na dorazu a na levé straně je skoro 3mm vůle. Když zkouším seřizovací matici dotáhnout ještě kousek, tak se to malinko zvedá i na pravé straně, ale špíš se zvedá ta levá.
Zkoušel jsem to seřizovat několikrát, předtím jsem to usadil sešlápnutím brzdy a několikrát zatáhnutím ručku nadoraz a furt je to takhle. Nikde jsem tam nenarazil na nic, co by na jedné straně chodilo volněji než na druhé, nebo naopak drhlo. Jo a seřizoval jsem to nejdřív hned po výměně, nešlo to, tak jsem nechal 1000km než si sednou desky a kotouče a je to pořád stejné. Když zatáhnu ruční brzdu nadoraz, tak jsou vzdálenosti páky a dorazu na obou kolech stejné, nezdá se že by to na tom levém kole přibržďovalo, ale ten rozdíl se mi zdá dost velký, nevím jeslti to je OK a případně co na to má vliv.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“