Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějaký blb, který to udělá a dokáže ti, že to jdeslovacek.milos píše:ani to nezkoušej, naprosto zbytečné, esterifikovat to jde, musíš to ohřát do kapalného stavu, udržovat v kapalném stavu, esterifikace je klasická jak u oleje, ale ucítí to třeba 28 stůpnů a ztuhne, nebo se začne kalit, zkoušel jsem, ten spodní bordel po esterifikaci zůstane jako spodní bordel, já jsem esterifikoval něco s palmou, přes den krása jiskra jak blázen a nadránem je tam zákal, vyleze slunce a zas super čistota, mě že to tak trochu chytlo, tak jsem vytahal a nafotil všechny vzorky a mám je venku, používej ten binec na piliny nebo do kanalizační sítě milošwiguf píše:pls zkuste se zamyslet nad mym příspěvkem, dost by mi to pomohlo
ceny bionafty
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Nejdříve bych poprosil kolegy, aby problem z benzínem pořešili přez PM nebo si odevřeli nové vlákno. Díky.
Já mám problém trochu jinej. Hotový esterifikát mám krásně čirý. Ale z ničeho nic se začně kalit a je z něj mlíko a mlíkem zůstane i když glycerýn vysedimentuje. Jedná se o EEŘO.
Na druhou stranu si pamatuju, když začali prodávat bionaftu u TANK ONO tak jsem tam tenkrál koupil 8 sudů(
po 13,50 ) a bylo to taky takový nažloutlý mlíko. (MEŘO 1. generace - bez nafty). Normálně jsem to vyjezdil. Ale už jsem si to taky nikdy nekoupil, žralo to jak protržený, nejelo to a poslední sudy už smrděli žluklým volejem, nějak jsem jeden nestihl do zimy vyjet tak jsem ho projistotu pak na jaře dal 1:50 z olejem...
.
Na druhou stranu, když to bylo tak krásně čírý i z glycerýnem, nedal by se nějak přemluvit aby tam tak zůstal, že bych to prohnal komínem i snim??
edit: ale když čtu ty podmínky v hypermarketech tak to bude zachvilku celé o h..... vážně uvažuju o tomhle:http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D
Já mám problém trochu jinej. Hotový esterifikát mám krásně čirý. Ale z ničeho nic se začně kalit a je z něj mlíko a mlíkem zůstane i když glycerýn vysedimentuje. Jedná se o EEŘO.
Na druhou stranu si pamatuju, když začali prodávat bionaftu u TANK ONO tak jsem tam tenkrál koupil 8 sudů(
.Na druhou stranu, když to bylo tak krásně čírý i z glycerýnem, nedal by se nějak přemluvit aby tam tak zůstal, že bych to prohnal komínem i snim??
edit: ale když čtu ty podmínky v hypermarketech tak to bude zachvilku celé o h..... vážně uvažuju o tomhle:http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D
Petr H. píše:Nejdříve bych poprosil kolegy, aby problem z benzínem pořešili přez PM nebo si odevřeli nové vlákno. Díky.
Já mám problém trochu jinej. Hotový esterifikát mám krásně čirý. Ale z ničeho nic se začně kalit a je z něj mlíko a mlíkem zůstane i když glycerýn vysedimentuje. Jedná se o EEŘO.
Na druhou stranu si pamatuju, když začali prodávat bionaftu u TANK ONO tak jsem tam tenkrál koupil 8 sudů(po 13,50 ) a bylo to taky takový nažloutlý mlíko. (MEŘO 1. generace - bez nafty). Normálně jsem to vyjezdil. Ale už jsem si to taky nikdy nekoupil, žralo to jak protržený, nejelo to a poslední sudy už smrděli žluklým volejem, nějak jsem jeden nestihl do zimy vyjet tak jsem ho projistotu pak na jaře dal 1:50 z olejem...
.
Na druhou stranu, když to bylo tak krásně čírý i z glycerýnem, nedal by se nějak přemluvit aby tam tak zůstal, že bych to prohnal komínem i snim??![]()
edit: ale když čtu ty podmínky v hypermarketech tak to bude zachvilku celé o h..... vážně uvažuju o tomhle:http://www.autoscout24.de/List.aspx?vis ... ice&zipc=D
CNG??? málo stlačitelny a málo plnicich stanic celkově i dojezd malej...
rozumim tomu dobře 1,3 l x 0,7910 g/cm³ x 1,44= 1,48 kg etanolu na 10l oleje?difosgen píše:Petr H.: Obsah lihu je složitější téma. Obecně užívaná množství jsou zavádějící, protože se v oleji různí množství mastných kyselin. Tedy když uvádím 1,3 l metanolu a 80g louhu na 10 l oleje, tak to zhruba platí, ale pro čistou řepku. Na vyfrit to může být až 1,5 násobek,proto se má každá várka ztitrovat a podle toho počítat navážky. Alkohol může(a měl by) být v přebytku, ale louh v přebytku = mydlinky. Jo a pro etanol platí hmotnost potřebného metanolu * 1,44.
a nějak mi to uniklo 1,5 násobek alkoholu nebo louhu? dík
"metylu má být samozřejmě 11-13 % obj. Jinak jsem zapoměl zmínit fakt, že navážka těch cca. 0,5% hm. je na čerstvý olej. Vyfrit chce 0,8 - 1,0 % hm. " takhle myšleno?
Naposledy upravil(a) Petr H. dne 01 srp 2008, 05:38, celkem upraveno 1 x.
jo to jsem u svýho prvního LPG slýchával často, dneska je to každým rohu. CNG oplík je dobrej, dojezd dostačující http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/vozidla ... combo.html , pumpu mám za rohem a je jich dost http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/plnici_ ... ce_CR.html a můžeš to brát na kartu - na faturu u každý pumpy. Pro mě vyhovující. Motor je na CNG upravenej. http://web.opel.cz/cng/technologie.php-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34051
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
difosgen píše:Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějaký blb, který to udělá a dokáže ti, že to jdeslovacek.milos píše:ani to nezkoušej, naprosto zbytečné, esterifikovat to jde, musíš to ohřát do kapalného stavu, udržovat v kapalném stavu, esterifikace je klasická jak u oleje, ale ucítí to třeba 28 stůpnů a ztuhne, nebo se začne kalit, zkoušel jsem, ten spodní bordel po esterifikaci zůstane jako spodní bordel, já jsem esterifikoval něco s palmou, přes den krása jiskra jak blázen a nadránem je tam zákal, vyleze slunce a zas super čistota, mě že to tak trochu chytlo, tak jsem vytahal a nafotil všechny vzorky a mám je venku, používej ten binec na piliny nebo do kanalizační sítě milošwiguf píše:pls zkuste se zamyslet nad mym příspěvkem, dost by mi to pomohloEsterifikovat jde i ztužený pokrmový tuk a pokud ti reakce proběhne v celém obsahu, tak je z toho normálně použitelné palivo. Tuhne to jen když ti nezreaguje celý obsah. Jen se prodlužuje reakční čas a teplota je potřeba vyšší (a jiné navážky samozřejmě). Jiná je situace, kdyby ten tuhý zbytek byl převážně z živočišných tuků (smažené řízečky a pod.
) . Z živočišného tuku taky uděláš použitelný metylester, ale reakční časy jsou cca. 7 hodin při 95°C a jako katalyzátor je lepší použít namísto hydroxidu silnou minerální kyselinu (např. sírovou) v obsahu cca. 5-7% obj. A to co píšeš s tou palmou, to je totéž. Máš prostě zažitý a praxí ověřený postup lup tam tolik louhu, tolik metanolu zakvrdlat a nechat. Jenže on není olej jako olej a podle toho je třeba upravit navážky reaktantů i katalyzátoru. Ale to jsou v chemii běžné pojmy, jako molární zlomek apod. Prostě ve vyfritu je jiné "množství molekul" mastných kyselin na 1 kg než v čisté řepce. Nemluvě o palmě, nebo tuhém tuku. Ta titrace o které tu píšu holt není jen tak pro (_Y_)
možné je všechno, s tou tuhou složkou jsem zkošel kde co, co píšeš je pěkné, ale zkus si to v praxi napiš kolik čeho namíchat na sádlo a co z toho vznikne mně vzniklo jen sádlo miloš
Petr H.: Ten výpočet jsi pochopil skoro dobře,jen jsi ve finále zaměnil jednotky.Výsledek je tedy 1,48 ,ale kg. Na objem si to můžeš snadno přepočítat. Ten 1,5 násobek se týká především alkoholu, ale někdy může být vyfrit tak znehodnocen,že se musí přidat i louh.Bohužel to od oka těžko poznáš.
slovacek.milos:Jsi nevěřící Miloš a to je dobře.Nicméně přesvědčil jsi mě,a tak až mi vyjde čas,tak ti udělám trochu MEVEŠKSÁ (metylester vepřového škvařeného sádla
)a pošlu ti foto a když budeš chtít,tak vzorek.
slovacek.milos:Jsi nevěřící Miloš a to je dobře.Nicméně přesvědčil jsi mě,a tak až mi vyjde čas,tak ti udělám trochu MEVEŠKSÁ (metylester vepřového škvařeného sádla
1,3 l metanolu x 0,7910 g/cm³ x 1,44= 1,48 kg : 0,789 g/cm3 = 1,88 l etanolu na 10 l oleje
tak jsem to opravil i nahoře doufám, že už to mám dobře a je mi to jasné...
pokrmovej tuk jde esterifikovat dobře, jednu kostku jsem obětoval. Ani míchanice vyfrtitu od maminky nedopadla nehůř. Bylo tam sádlo z řízečků, smažáků a pečené ryby. Trošku sádla na dně pak zůstalo, ale navážna byla přiměřěně, přiměřeně... 
tak jsem to opravil i nahoře doufám, že už to mám dobře a je mi to jasné...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34051
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
No to ne ! I při stejnym kompresnim poměru by byl naftový motor o něco málo účinnější a tudíž úspornější než benzinový, právě protože má nafta jednak vyšší výhřevnost ( ca. 45,4 MJ/kg oproti benzinu=43,5 MJ/kg ) a protože má nafta právě i vyšší hustotu ( nafta=ca.0,830 kg/l, benzin: ca. 0,730 kg/l ) ale my kupujem litry a ne kilogramy u benzínek, pak se výhoda vyšší výhřevnosti a hustoty sčítá. Výhřevnost na litry pak vychází: nafta = ca. 37,4 MJ/l , benzin= ca. 32 MJ/l ). Nafta vede !!!radluk píše:alda164
jasan, kdyby vznetovy motor pracoval pri stejnem kompresnim pomeru, ma nizsi ucinnost jako zazehovy. Jiny princip, umoznuje pouzit vyssi kompresni pomer.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Glycerol ( Glycerín ) má výhřevnost ca 5 kWh / kgPetr H. píše:nevíte někdo pls kolik je výhřevnost glycerolu nikde to memůžu najít...
zroj ( německy ) : http://www.umwelt.sachsen.de/lfug/docum ... toffen.pdf
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW