Škubání Felicie 1.9 D po dosažení požadované rychlosti

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ruská ruleta
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2008, 13:29
Odpovědi: 0

Škubání Felicie 1.9 D po dosažení požadované rychlosti

Příspěvek od Ruská ruleta »

Zdar (hm) ,
Měl jsem problém se škubající felicii 1.9 D po dosažení požadované rychlosti.
Abych to vzal od začátku. První odborník to měl 10 dní a rozebral co se dalo,vstřiky,čerpadlo,el mag. na čerpadle, výměna pal.filtru, hadic na paliva, rozebrání nádrže, atd. Chtěl 5 000,- a stejně to furt škubalo.
Druhý odborník - to je čerpadlem, oprava do 10 000,-. Tak už milá felina šla pomalu z domu. Přesto mi bylo divné, proč škube, až když dosáhnu požadované rychlosti a uvolním plyn a ještě až po ohřátí motoru na cca 70 C a v Alpách to neškubalo!! Škubání bylo potvrzeno, až po vypnutí žhavení a to mě utvrdilo, že to nebude nic s palivem. Nebudu to prodlužovat po odpojení ovládání ERG ventilu škubání ustalo !!! ERG funguje až 2 s po akceleraci, mezi 825- 3200 ot. a nefunguje nad 1000 m. n. m.

Obrázek ERG el. mag.ventil

Obrázek ERG

Závada byla na katíku, díra asi 1 cm2 v plášti, pravděpodobně šlo do motoru víc spalin, ale problém ERG je zde na foru probrán do podrobna.

Obrázek Díra v katíku


Po zavaření OK, k dnešnímu dni mám ujeto cca 15 000 km a ani jedno škubnutí.

Zdar
¨Proč koukat na silnici na medvěda, když potřebuju jezdit.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Takže říkáš jen odpojit egr jo??? Jen jsem nepochopil,jestli to bylo tím egrem nebo dírou ve výfuku?? Dídu na katu nemám a další dva tlumiče mám měsíc staré
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
Ruská ruleta
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2008, 13:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ruská ruleta »

Zdar (hm) ,
Po zavaření výfuku, ERG zapojen zpět a jezdíme ;)

Může být tvá závada jinde, těsnění motor- výfuk, ale i jiná závada. Dočasně odpoj ERG, první obr. vytažením konektoru (poroz v konektoru je oranž. těsnění a at ti nevypadne za jízdy, obal, nebo vyndej).
A nebo nemáš orig. výfuk a ten nemá správný zpětný odpor pro spaliny. ERG propouští jen tolik, jak moc má velkou díru a jaká je rychlost proudění. Nezačalo ti to náhodou škubat po výměně výfuku :? .
Naposledy upravil(a) Ruská ruleta dne 15 říj 2008, 09:25, celkem upraveno 1 x.
¨Proč koukat na silnici na medvěda, když potřebuju jezdit.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14460
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale EGR bych radši zaslepil hadičku, nebo při poruše ventilu tam dál záslepku, konektor z elektroventilu bych nesundaval.
Uživatelský avatar
Ruská ruleta
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 27 srp 2008, 13:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ruská ruleta »

(hm)
Jedná se jen o dočasný test a je to nejjednoduší, pohledem na ERG se dá zjistit stav otevření, zavření.
¨Proč koukat na silnici na medvěda, když potřebuju jezdit.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14460
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já jen aby si to jednotka zbytečně nezapsala jako chybu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33916
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já měl díru ve výfuku, výfuk jsem ulomil před katem, za katem, EGR odpojený připojený, demontovaný, ale nic mi necukalo jelo to ve všech případech skoro stejně,
čerpadlo tam mám snad sto let protože ta tyčka s kloubky ta byla tam vymletá že upadla co přidává předstřik,
párkrát jsem šel z výkonu ale pořešil to čistič palivové soustavy

co mi trochu přidalo tak pamět závad a ty trumpetky v sacím boxu ty jsem zrušil miloš
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Tak sem odpojil egr na tom konektoru a to samé :? Ale co jsem zkoušel když se rozjíždim a šlapu na to že je v tahu tak pohoda ale jakmile uberu že začne brzdit motorem a znova přidám plyn do stejné polohy tak to škube jak v autoškole uplnej amater :) skoro bych řek že po sekundových intervalech skoro, člověk by radši vystoupil! Nekdo mi říkal že to bude dělat podávací čerpadlo v čerpadle, že tam jsou rozházené tlaky či co a že to bude tak za pět tisíc což se mi zase do feličyty taky dát nechce, nevedel by někdo nákou radu??? Ne ne dělalo to taky před výměnou vyfuku a mám tam nový BOSAL
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33916
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

live 69 píše:Tak sem odpojil egr na tom konektoru a to samé :? Ale co jsem zkoušel když se rozjíždim a šlapu na to že je v tahu tak pohoda ale jakmile uberu že začne brzdit motorem a znova přidám plyn do stejné polohy tak to škube jak v autoškole uplnej amater :) skoro bych řek že po sekundových intervalech skoro, člověk by radši vystoupil! Nekdo mi říkal že to bude dělat podávací čerpadlo v čerpadle, že tam jsou rozházené tlaky či co a že to bude tak za pět tisíc což se mi zase do feličyty taky dát nechce, nevedel by někdo nákou radu??? Ne ne dělalo to taky před výměnou vyfuku a mám tam nový BOSAL
:-D miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33916
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

potoč stím bazmekem nahoře snímač zátěže cukání zmizne poznač si polohu miloš
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

live 69 píše:Tak sem odpojil egr na tom konektoru a to samé :? Ale co jsem zkoušel když se rozjíždim a šlapu na to že je v tahu tak pohoda ale jakmile uberu že začne brzdit motorem a znova přidám plyn do stejné polohy tak to škube jak v autoškole uplnej amater :) skoro bych řek že po sekundových intervalech skoro, člověk by radši vystoupil! Nekdo mi říkal že to bude dělat podávací čerpadlo v čerpadle, že tam jsou rozházené tlaky či co a že to bude tak za pět tisíc což se mi zase do feličyty taky dát nechce, nevedel by někdo nákou radu??? Ne ne dělalo to taky před výměnou vyfuku a mám tam nový BOSAL
Zdravim, jen dodám, že dieselová Felicie podávací čerpadlo nemá... Saje si přímo čerpadlo na motoru, který má vlastní lamelový čerpadlo. Já když jsem tam měl Lukase tak jsem to vyřešil správným základním nastavením a předvstřikem. Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33916
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

lesek píše:
live 69 píše:Tak sem odpojil egr na tom konektoru a to samé :? Ale co jsem zkoušel když se rozjíždim a šlapu na to že je v tahu tak pohoda ale jakmile uberu že začne brzdit motorem a znova přidám plyn do stejné polohy tak to škube jak v autoškole uplnej amater :) skoro bych řek že po sekundových intervalech skoro, člověk by radši vystoupil! Nekdo mi říkal že to bude dělat podávací čerpadlo v čerpadle, že tam jsou rozházené tlaky či co a že to bude tak za pět tisíc což se mi zase do feličyty taky dát nechce, nevedel by někdo nákou radu??? Ne ne dělalo to taky před výměnou vyfuku a mám tam nový BOSAL
Zdravim, jen dodám, že dieselová Felicie podávací čerpadlo nemá... Saje si přímo čerpadlo na motoru, který má vlastní lamelový čerpadlo. Já když jsem tam měl Lukase tak jsem to vyřešil správným základním nastavením a předvstřikem. Lešek
přesně jak píšeš setrvák na rysku a čerúadůp na kolík a má šest stupnů počátek vstřiku miloš
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Nepochopil jsem to s těma šesti stupněma??? Vím že nemá podavací čerpadlo, měl jsem na mysli přímo to v čerpadle! S tím potenciometrem už jsem laboroval hned jako první a škubání přestane to je fakt, ale ozve se to jinde - v jiné poloze plynového pedálu, bud tam byla jako by díra nic nic a najednou plnej plyn a nebo naopak jela jela a pak už na plyn žádná reakce, ten potenciometr je jen nák na vypínání předvstřiku za studena či co!
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Podle čeho nastavím tech 6 stupnů??
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
shelbycobra
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 22 lis 2007, 15:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od shelbycobra »

no když máš čerpadlo nastavený kolíkem, tak má 6 stupnů předvstřik. ten udaj ale bych řekl že není nijak duležitej, protože kdybys to chterl posunout přeba o 1, 2 stupne tam či o nam, tak to stejne nezmeřis. (možná prý stroboskopem). nalad to podle toho jak to startuje, klape a jede.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“