Blíží se -15°C. Co do nafty?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Odpovědi: 0
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

váha píše:dám auto přes noc do garáže a nemusím řešit píčoviny (LOL)
Když poletíš v -20 po dálnici na Prahu, můžeš brzy zjistit o čem mluvím.
Jedno auto mám taky v garáži a druhý před domem ale pořád je to o tom co máš v nádrži. (LOL)
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

Ja používam Sheron už pár rokov. Používam ho preventívne pred zimou a aj cez zimu. Teraz som ho začal dávať už pred mesiacom. Inak nemám skúsenosť s tuhnutím nafty, možno to dávam zbytočne, možno nie.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
difosgen
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 19 črc 2008, 18:40

Příspěvek od difosgen »

daniel.987 píše:U nás bezaromatik mají 4L za 260kč. V jakým poměru se to dává?
Máte někdo zkušenost? Cena by byla dobrá vzhledem k tomu že běžný aditiva stojí v průměru cca 120kč za 0,5L.
Mám zkušenost a velmi pozitivní.Vlastní směs bezaromatik:petrolej:2T olej v poměru 2:2:1 cca.0,2l na 40l nafty a auto chytá na drc.Podotýkám že autu je 25 let,ale druhé auto 8 let to má podobně.Obě auta jsou rotačky, CR nebo PD nemám,tak nemůžu soudit.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

u mého pasata je to jak, myslel jsem že přepad z motoru jde zpět do filtru a jak je to z motoru ohřáté že to uhřeje i ten filtr a nezatuhne to! či je to málo učiné???
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
jozo025
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 23 říj 2008, 08:50
Bydliště: slovensko

Příspěvek od jozo025 »

ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste. :x
skoda octavia 1.9TDi 66kw agr
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33583
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jozo025 píše:ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste. :x
mně se zas stalo v únoru lehce mrzlo ale byly kaluže a trochu nafty mi prsklo do kaluže, žádná barevná skvrna ono se ta nadta zdrcla jak husí sádlo a plavala na hradině :o :? , ale jelo to v pohodě miloš
Uživatelský avatar
Tec
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 23 čer 2006, 06:17
Bydliště: ZV (SK)

Příspěvek od Tec »

jozo025 píše:ked chcete mat problemy s naftou kupte si naftu na omw.najlepsie alpin diesel.cesta z rakuska do martina (slovensko) 4 dni.a auto bolo v 3 servisoch po ceste. :x
Inak by ma j.blo. To by som nechcel zažiť. (wallbash)
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
IBIZA
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 11 srp 2008, 16:28

Příspěvek od IBIZA »

hondaaa píše:Používám VIF,jak letní tak zimní a naprostá spokojenost.Nikdy mě nafta nezamrzla a mám dojem že to líp jede a motor má lepší zvuk.U Štangla ho mají za 179 kč a vydrží mě celej rok :-)
...hlavne menej klepe - aspoň môj trojvalec (rofl)
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46

Příspěvek od pepiknet »

já dávám na zimu toto ObrázekObrázek[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

pepiknet píše:já dávám na zimu toto ObrázekObrázek[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
Když ti to rano venku v mrazu chytne,tak to dal řesit nemusis. Nikdy sem problem ze zamrznutim nemel. Jo jednou jo.když sem v nouzi musel tankovat u ona a rano bylo jasno,bylo -15 auto chytlo beželo tak 2 minuty a zdechlo,tak sem vyndal naftovej filtr vysrouboval zatku otocil ho i dnem vzhuru a nic ani kapka. Tak sem ho hodil do horký vody a pak vytýkala želatina :D parafin. Pak sem to odtlacil do garaže,vlez si pod to a horkovzduskou ohřival trubky,do nadrže sem nalil normalní zimní naftu,dal nový filtr natocil a vsechnu tu sracku vyjel a od tej doby k ONU nikdy v životě.
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Odpovědi: 0
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Příspěvek od Deivid »

pepiknet píše:já dávám na zimu toto ObrázekObrázek[/img] a nikdy žádnej problém,jezdím často na hory a vždycky jsem nastartoval a dojel
Dávám to tam taky,jako prevenci a jsem spokojen...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33583
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

běžně je na benzinkách fakt stačí mililitr na litr , já dávám kernite že ho mám z velkoobchodu za menší cenu miloš
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Tak trochu pro upřesnění.

1,Zimní nafta "mírné klima" se u nás vyrábí cca vždy cca od září.
2, Do nafty se běžně "mimo jiné" přidává petrolej už při výrobě - reakce na ---- "Mám zkušenost a velmi pozitivní.Vlastní směs bezaromatik:petrolej:2T olej v poměru 2:2:1 cca.0,2l na 40l nafty a auto chytá na drc"
3, Z každého vyrobeného tanku se bere laboratorní vzorek kde zkouší cetanové číslo, filrovatelnost, bod vzplanutí,destil křivka a mnoho dalších parametrů.
4, Při výrobě se již přimíchávají aditiva jako mazivost, vodivost, depresant (proti tuhnutí) a další
5, filrovatelnost Zimní nafty musí být min. do -22 °C
6, Ještě se u nás vyrábí Arktická nafta s větším podílem petroleje a depresantu do -32°C.
7, nafta u jednotlivých distributorů se liší jen přidání vlastních aditiv( cca 10l na 25t)

Osobně si myslím, že další "úpravou" motorové nafty nejspíše zhoršíte její vlastnosti mající zásadní vliv na výkon motoru.

Tak asi tak nějak (hm)
Oct 01 81kw
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Teoria je pekna, ale prax byva niekedy ina. Nemyslim si ze pridanim kvalitneho aditiva sa zhorsia vlastnosti nafty.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Jistě, přidáním aditiva v rozumné míře určitě ne, ale pokusy s petrolejem a vyjetým olejem ano.
Oct 01 81kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“