Myslím, že by bylo dobré co nejvíce řidičů informovat o možnostech Obrany. při kontrole a obstrukcích, které sice body nezachrání, ale alespoň zaměstnají úřady.
Budu stručný: hlavní zbraní je požadování kalibračního protokolu, který musí policista předložit na místě a to v ORIGINÁLE (event. notářsky ověřená kopie), dále Vám musí ukázat kalibrační známky na těle měřícího zařízení a jeho hlavě (v praxi to znamená Vás naložit, zavézt k radaru, což na např. na dálnici zabere půl hodiny).
Pokud něco z toho na místě nemá, je třeba to uvést do protokolu a měření je neplatné (a lze zvážit podání trestního oznámení za zneužití pravomoci event. pokus o podvod).
Dále máte právo žádat o dodatečné přezkoumání měřícího zařízení - to bude sice asi v pořádku, ale radar bude na dva týdny vyřazený - když to tak udělají všichni nebude čím měřit
Pokud Vám připadá příslušník při kontrole pod vlivem alkoholu či nějaké látky a uvedete to do protokolu, měl by se neprodleně odebrat na odběr krve, aby toto podezření vyvrátil.
V přestupkovém řízení lze také požadovat dokument o tom, že daný příslušník byl proškolen k obsluze radaru a samozřejmě také notářsky ověřenou kopii jeho OP nebo jiného průkazu, aby byla jistota, že je skutečně tím za koho se vydává.
Má to ovšem jednu nevýhodu, kterou si můj kamarád neuvědomoval: PČR má svůj interní neoficiální registr "problémových řidičů" a tak se v případě, že je jednou ochytračíte stanete dost pravděpodobně lovnou zvěří PČR. Při jakémkoliv setkání s ní si vás vychutnají do posledních doušku: nechají vám vyskladat lékárničku, vyzkouší si vás ze zdravovědy a v případě, že oni budou mít podezření, že ve svých dutinách převážíte drogy, tak se můžete stát "obětí" rektálního vyšetření
Takže doporučuji zvážit, kdy to použít a je to na každém dle své vlastní úvahy.
Btw. vygooglil jsem to i tu:
http://www.jiricisar.com/blog/item.php?num=1152540695
http://zpravy.idnes.cz/diskuze.asp?all= ... domaci_skr

