Volvo V70 2,5D 5válec jako Audi AEL jak dál?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Volvo V70 2,5D 5válec jako Audi AEL jak dál?

Příspěvek od dali »

Ahoj, před necelým rokem jsem tu nadhodil otázku jak dál zvyšovat výkon u mý V70. Jenže po načipování a výměně N75, kterej způsoboval kolísání výkonu nejdřív nestíhal podvozek, pak zase hořely brzdy, takže než jsem to vychytal, další zvyšování výkonu jsem neřešil.
Od tý doby se mi ale naskytnulo bouraný auto na rozebrání, z kterýho mi zbyl komplet motor se vším příslušenstvím a převodovkou. No a když už ho mám a takhle pěkně venku, rád bych ho kapku poladil.
Takže nějaký fakta:
Je to pětiválec, mechanicky shodný s AEL
- turbo kkk k14 což jak jsem se tu dočet je malej hajzl
- poměrně dost velkej mezichladič s plochou 57x43cm v sahaře
Je to rok 2000 takže má proti AEL má modifikace
- plastová váha vzduchu
- trysky DSLA 93P 838 s úhlem rozstřiku 160° (jak jsem se dočet v předchozím topiku
- čerpadlo VP 37 074130110M /0460415990
- modifikovaný řízení motoru - řídící jednotka například poznala zaslepenej EGR a padalo to do nouzáku

Původní hodnoty byly 140 koní @ 4000 a 290NM @ 1900 -3100. Teď to má mít cca 170 koní a 350 Nm. Po načipování to má docela slušnej průběh, kdy turbo sice zabere až v 1800 ale sílu to má eště daleko přes 4000.
Ani načipovaný to auto moc nekouří - na emisích po předchozím vymetení sazí 2km za 3 podlaha byla kouřivost 0,18
Líbilo by se mi z toho dostat cca 200 koní a 400 Nm. Je to reálný? S jakýma úpravama, a za kolik peněz?
Samozřejmě průběh má přednost před špičkovýma hodnotama. Jelikož to má poměrně dlouhou převodovku (155 km/h na pětku při 3000), těch 1800 od kterých zatahuje turbo je minimum, klidně bych snes i o 200 dřív, ale s obtokovým turbem nevím nevím...
Zjednodušeně by mi asi stačilo posunout současný křivky (který jsem neviděl, ale nejede to špatně) posunout o něco nahoru.
Chci to na běžný ježdění, žádný sprinty a tak. V tomhle stavu spotřebu neřeším, jezdím tak mezi 7-8,5 kdyby to úpravě mělo žrát 10 tak už bych jí asi řešit začal.
-V první řadě by mě zajímalo, jestli by někde nešlo najít srovnání těch trysek 93P 838 vs PP764 (dál bych asi jít nechtěl) 838 je vyšší číslo, je šance, že by měly větší díry než 764?
-Pokud by nemělo cenu měnit trysky, dá se třeba vyměnit jenom jehla z PP do stávajících trysek (možná blbost, nekamenujte mě)
-Pak bych potřeboval potvrdit jakou má moje čerpadlo rozdělovací hlavu (asi 10mm, ale co kdyby ;)
Má smysl dávat 12mm hlavu, čeho tím dosáhnu? Udělám z toho dýmovnici? Dostane se někdo z vás do řídící jednotky Volva, aby to po výměně seřídil?
-Když dám větší turbo, tak to nejspíš úplně zabije spodek, nebo ne?
-Takže hybridní turbo... existuje nějaký použitelný pro tenhle motor? co mi přinese? Jaký má výhody a nevýhody?
-Dál by mě zajímalo, jestli mají smysl třeba nějaký mechanický úpravy na motoru jako třeba jiný písty atd. S jinýma šroubama na spodek motoru počítám, aby se mi nerozšklebil blok....
-Asi poslední bod: spojka a setrvák... Auto má dvouhmotu, vyrábí se nějaká jednohmota pasující na tenhle pětiválec? Kvůli třeba deseti koním navrch, který se z toho daj vydolovat jí tam asi nemá cenu dávat, ale zase dokud je motor venku...
Poslední otázka, velmi nezávazná... troufnul by si na to někdo? Nějakej cenovej nástřel?
Předem dík za jakýkoli odpovědi


Eště odkaz, jaký hodnoty se z toho pětihrnku daj taky dostat:
http://www.garaget.org/?car=17732
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Podobnej dotaz jako ty sem tady vznes asi před rokem a taky nikdo nic nenapsal. Taky by mě to zajímalo ale jak to tak vypadá tak tady se ladí akorát R4. Zkusim jenom trochu zateoretizovat protože zkušenosti nemam takřka žádný. Jezdim s AGR překopanym na 81, ale to je takový to ladění způsobem plug&play. Kamarád má D5, je to sice už úplně jinej motor ale jede to dobře, spodek to má slušnej a má to myslim 136kw takže turbo z takovýho motoru by podle mě bylo dostačující. Dál si myslim že by stačily PP764 (jestli máš zrovna tu hlavu která má už jinej úhel roztřiku než původní motor audi tak by se asi musela nahradit tou audiňáckou), hlava na čerpadle by to snad zvládla. A samozřejmě soft. A teď mě ukamenujte, ale hlavně už sem něco napište. Je tady spousta chytrejch lidí tak se podělte o svý vědomosti... Jinak k tej spojce http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= možná by to šlo použít, nevim. Ať se vyjádří chiptuning nebo mu napiš SZ.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Na tom motoru bude limitující to obtokové turbo.
Jako první bych se pokusil zjistit, jaký problém by byl s řídící jednotkou u Volva. U VW není problém při výměně turba ovládaného přetlakem/ podtlakem ( VNT ).
S velkým turbem s naklápěním by si nepřišel o spodek, ale koně nahoře naženeš bez problémů.
Těch motorů se tu fakt ladí málo, tak není moc zkušeností na rozdávání.
Hodně R4 motorů se "vyšlechtilo" díky sprintům a R5 se do lehkých aut nedával, tam by se to trochu míjelo účinkem. A s A6, nebo dodávkou se moc lidí na letištích neprohání.
I když byly vyjímky...
Ale koně se z R5 dají dostat. :)
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... &start=180
Nebo se rozhlédnout v cizině. Když vypátráš tu modrostříbrnou T4 na fotce, tak o ní bylo někde pěkně popsáno. Kdysi to někdo hodil i sem, ale nenašel jsem to ani na starém fóru... :(
http://www.vwwatercooled.org.au/newforu ... php?t=4130 ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Bóďa píše:Na tom motoru bude limitující to obtokové turbo.
Jako první bych se pokusil zjistit, jaký problém by byl s řídící jednotkou u Volva. U VW není problém při výměně turba ovládaného přetlakem/ podtlakem ( VNT ).
S velkým turbem s naklápěním by si nepřišel o spodek, ale koně nahoře naženeš bez problémů.
No já doufal, že André vyšlape cestu, ale ten vyměnil převodovku , osadil Sprinty 764 a tím to zhaslo. A chrochtá si jak mu to jede. Člověk by čekal turbínu aspoň z Karosy. (wallbash)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

K jednej Tvojej otazke: V ziadnom pripade nevymienaj ihly trysiek za ihly z inych trysiek! A dokonca sa nesmu vymienat medzi sebou ani v rovnakych tryskach! Tym by si tie trysky uplne znicil!
Inak ten 5-valec ma krasny zvuk ;)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

ot: supr odkaz Boďo, jen mě nejde do hlavy co jsem tam vyčet: 1.9TDi 230k 450Nm s tlakem 1.6b, čím to?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Smoke píše:ot: supr odkaz Boďo, jen mě nejde do hlavy co jsem tam vyčet: 1.9TDi 230k 450Nm s tlakem 1.6b, čím to?
To je nějaký G4...
Koukni na ten graf, nebo co má pod tou fotkou v podpisu. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

to jo, hrúza! VW T4 2.5TDI 350hp, 700Nm @2,2bar. 2000kg.
ale toho g4 nějak malej tlak na ten výkon.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Jak je u R5 ovládaný turbo? Stejně jako u 1.9 TDI s obtokem? Někde sem totiž viděl fotky tý K14 a vypadalo to jako by to bylo ovládaný čistě mechanicky jako u starejch TD, což mě dost vyděsilo :-)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Markus01 píše:Kamarád má D5, je to sice už úplně jinej motor ale jede to dobře, spodek to má slušnej a má to myslim 136kw takže turbo z takovýho motoru by podle mě bylo dostačující.
D5 136 kW má turbo velký dost, ale má navíc vodou chlazenej lágr, což je další věc navíc, která by se musela řešit.
Teď zrovna si D5 kupoval kamarád, a co mě potěšilo a ani jsem to nečekal, že mi se 136 kW a 400 Nm neujede :) (zkoušeno do 210, což je rychlostní index mých zimáků, nepomoh mu ani 6kvalt, kterej by ho měl ve vyšších rychlostech zvýhodňovat...)
.... jinak na odpovědi nechvátám, přecejenom sem dotaz vyhazoval o svátcích a spousta lidí sem určitě chodí z práce.
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Bóďa píše:Ale koně se z R5 dají dostat. :)
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... &start=180
Nebo se rozhlédnout v cizině. Když vypátráš tu modrostříbrnou T4 na fotce, tak o ní bylo někde pěkně popsáno. Kdysi to někdo hodil i sem, ale nenašel jsem to ani na starém fóru... :(
http://www.vwwatercooled.org.au/newforu ... php?t=4130 ;)
Díky za zajímavý linky! Právě u toho T4 je půlka práce hotový, protože 111kW má VNT 20, takže bude umět ovládat cokoli.
Jinak majitel toho modrostříbrnýho píše, že má originál spodek motoru, upravenou hlavu, palivovej systém (nic konkrétního, co je děláno s čerpadlem a tryskama neuvádí) a upravený turbo z MB 320CDI. Sériovou převodovku bez samosvoru :o nechápu, jak takový štosy může vydržet. Ta z T4 ale vydrží víc než ta z Volva. Na tu volví by měl jít v krajní nouzi sehnat samosvor, jenže ten asi převodovku od očesání stejně neuchrání. Taky píše, že má vrchol krouťáku schválně tak vysoko a že jedině díky tomu to všechno nerozštípe při prvním prošlápnutí. Nevím jestli by mě zrovna takovejhle "benzínovej" průběh bavil. Jasně, s takovýma hodnotama co tam má on jo, ale se špičkou okolo 200 koní a 400 Nm by to podle mě byla nuda. Třeba naftový BMW s jejich lineárním náběhem mě moc neberou.

Tak mě napadá, když se upravuje 66kW, která má obtokový turbo tak na tom místní šmati uměj rozchodit ovládání VNT?
A co ty hybridní turba? Ty maj lopatky napevno nebo stavitelný?
Markus01 píše:Jak je u R5 ovládaný turbo? Stejně jako u 1.9 TDI s obtokem? Někde sem totiž viděl fotky tý K14 a vypadalo to jako by to bylo ovládaný čistě mechanicky jako u starejch TD, což mě dost vyděsilo :-)
Ono K14 bylo už v 1,6TD, tam je to asi mechanicky. Já to mám ovládaný normálně přetlakem (naproti tomu motory s VNT by měly mít ovládání naklápění podtlakem, jestli se nemýlím)
Teď mě napadlo, že všechny volva D5 maj naklápění lopatek ovládaný elektromotorem. Nedalo by se něco takovýho rozchodit snáz než nějakej podtlak?
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Kdyby to někoho zajímalo, tak tady je link, co všechno bylo překopaný při vývoji motoru T4 111kW AHY, kterej je poslední evolucí tohodle 5válce (PD v T5 nepočítám, to už je jiná písnička). Za pozornost stojí ty jiný písty a kompresní poměr díky nim sníženej z 19,5:1 na 19:1. Mimochodem snížení kompresního poměru je taky cesta, jak do válce dostat víc vzduchu, ale zároveň zvýšit spotřebu. Nevím ale o kolik je rozumná hranice aby to eště startovalo....
http://wir.mikoede.de/service/MTZ-ahy.pdf
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Taky mám na rotačce písty z PD ( nižší kompresní poměr ) a žádný problém při startu. :)
Hybridní turbodmychadlo může být jakékoliv. Je sestaveno ze dvou, nebo více rozdílných turbodmychadel.
U 1.6TD turba je ovládání také tlakem, jen tam není klapka, ale klasický ventil.
Akorát nebyla ta přetlaková nádobka odděleně. ;)
A dnes se mi s největší pravděpodobností potvrdila informace, že pro pětiválec 12mm rozdělovací hlava není... Takže jen 11mm. :(
Ale myslím, že o 11mm pístku ten s tou T4 tenkrát psal. Takže na 200PS musí stačit bezpečně. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jsou CR motory co mají kompres i 16:1 a k tomu samosvoru, s ním tu skříň odrovnáš podle mě rozhodně dřív než bez něj
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Huml píše:jsou CR motory co mají kompres i 16:1 a k tomu samosvoru, s ním tu skříň odrovnáš podle mě rozhodně dřív než bez něj
To maj, ale maj taky vstřikovací tlaky třeba 2000 barů což asi stará rotačka mít nebude.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“