Zařízení " STOP - START"
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
hlava2
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zařízení " STOP - START"
Velice mne zaujala tato "novinka" u nových vozů Toyota, Fiat a jiných. Je to novinka minimálně 30 let stará. Jěště jako kluk jsem toto zařízení udělal tátovi na Ladu 2101. Tenkrát ovšem nebyl tak hustý provoz na silnicích ale fungovalo to. Dnes, v pražských kolonách a zácpách by to mohlo mít význam. Navrhl jsem proto nový model tohoto obvodu, jehož funkce je následovní: první startování provedeme klasicky klíčkem, pak sešlápnutí spojky na doraz motor vypne, další sešlápnutí spojky motor nastartuje. Čekání v kolonách a zácpách je tedy "bez spotřeby paliva s 0% emisí". Jako bonus je přidána funkce "automatického zapínání a vypínání světel." Je možné používat toto zařízení jen jako "světelný automat" bez použití startování. Cena celého zařízení při stavbě svépomocí nepřesáhne 500,- Kč, zvládne to každý i začínající radioamatér. Každému zájemci o stavbu tohoto zařízení dám BEZPLATNĚ úpnou dokumentaci (schéma zapojení, obrázek plošních spojů, seznam součástek, návod na montáž ...), prostě komplet na stavbu. Předem upozorňuji, že nemám čas ani možnosti na nějakou komerční výrobu. Pokud by někdo mněl zájem, domluva jistá.
Re: Zařízení " STOP - START"
Ako experiment na stare clio I 1.9D, rv 93 by to mohlo byt ok. Len sa mi tlaci na jazyk otazka, nevybija to velmi baterku a neskodi motoru, ked sa stale zapina/vypina? a co pri jazde? newvypne sa motor za jazdy?hlava2 píše:Velice mne zaujala tato "novinka" u nových vozů Toyota, Fiat a jiných. Je to novinka minimálně 30 let stará. Jěště jako kluk jsem toto zařízení udělal tátovi na Ladu 2101. Tenkrát ovšem nebyl tak hustý provoz na silnicích ale fungovalo to. Dnes, v pražských kolonách a zácpách by to mohlo mít význam. Navrhl jsem proto nový model tohoto obvodu, jehož funkce je následovní: první startování provedeme klasicky klíčkem, pak sešlápnutí spojky na doraz motor vypne, další sešlápnutí spojky motor nastartuje. Čekání v kolonách a zácpách je tedy "bez spotřeby paliva s 0% emisí". Jako bonus je přidána funkce "automatického zapínání a vypínání světel." Je možné používat toto zařízení jen jako "světelný automat" bez použití startování. Cena celého zařízení při stavbě svépomocí nepřesáhne 500,- Kč, zvládne to každý i začínající radioamatér. Každému zájemci o stavbu tohoto zařízení dám BEZPLATNĚ úpnou dokumentaci (schéma zapojení, obrázek plošních spojů, seznam součástek, návod na montáž ...), prostě komplet na stavbu. Předem upozorňuji, že nemám čas ani možnosti na nějakou komerční výrobu. Pokud by někdo mněl zájem, domluva jistá.

Upřímně se přiznám, že neustálé vypínání a startování motoru bych ve svém vozidle nesnesl. Myslím si totiž, že to motoru neprospívá (zvláště studenému), velmi se opotřebovává startér a akumulátor se nestíhá dobíjet a nevidím v tom žádnou zvláštní extra výhodu (auta s KATem do ovzduší vypouštějí velmi málo emisí a tvrdím, že určitě méně než když po vypnutí motoru STOP-STARTem KAT a lambda vychladnou a po následném startu do luftu vyletí smrad jako z fabriky).
Kde je výhoda ???
Kde je výhoda ???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Je třeba si uvědomit, že výrobce pro tuhle vychytávku musí řešit i jiné věci, jako např. oteplení starteru, životnost pastorku a věnce a řadu dalších věcí. Můj názor je ten, že úspora žádná nebude, budou navíc starosti a výdaje.
K tomu ještě doplním, že dieselovému motoru nesvědčí výkyvy teploty, proto správní dieseláci u přejezdu a na dalších místech, kde musí na kratší dobu zastavit nechávají motor klapat na volnoběh. Tvoje Clio tímhle experimentem začne "žrát" žhavičky, které dožhavují několik minut a nesvítí při tom kontrolka žhavení.
K tomu ještě doplním, že dieselovému motoru nesvědčí výkyvy teploty, proto správní dieseláci u přejezdu a na dalších místech, kde musí na kratší dobu zastavit nechávají motor klapat na volnoběh. Tvoje Clio tímhle experimentem začne "žrát" žhavičky, které dožhavují několik minut a nesvítí při tom kontrolka žhavení.
-
hlava2
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No jo, nároky na baterku to má, ale když to dělají Japonci ... nejsme o nic horší, dovedem to stejně.
Za jízdy se na spojku nešlape až na doraz, takže by to nemnělo za jízdy vypnout motor.
Při delším stání v zácpách a kolonách v Praze a určitě i jiných městech motor vypínají mnozí klíčkem, takhle je to automaticky ovládané spojkou, to je výhoda.
Za jízdy se na spojku nešlape až na doraz, takže by to nemnělo za jízdy vypnout motor.
Při delším stání v zácpách a kolonách v Praze a určitě i jiných městech motor vypínají mnozí klíčkem, takhle je to automaticky ovládané spojkou, to je výhoda.
ako myslienka je to fajn, ale trosku by som sa zamyslel na zvacseni opotrebenia pastorku na startery a takysto puzdier na kotve startera, a o baterke (hlavne starsej) ani nehovorim.
A mne by prekazalo aj to vypinanie spojkou, lebo pri sportovejsej jazde stlacam spojku pri preradzovani dost rychlo a silno takze urcite by som to vypinal 
A mne by prekazalo aj to vypinanie spojkou, lebo pri sportovejsej jazde stlacam spojku pri preradzovani dost rychlo a silno takze urcite by som to vypinal nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Tohle ma Lupo 3L, taky na to ma dimenzovanej starter, funguje to pri seslapnuti brzdovyho pedalu, po uvolneni to nastartuje, ovsem musi byt splneny nejaky podminky, jak uz origos uvedl, provozni teplota, dostatecne nabita baterka, jinak nechcipe
Naposledy upravil(a) Peete dne 20 led 2009, 21:27, celkem upraveno 1 x.
Nissan Primera SW 1,9 DCi
-
hlava2
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 06 říj 2008, 12:43
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,NEVO ! Nevypínal, protože samozřejme jako každý doplněk i zde je vypínč, kterým si systém zapnu - vypnu dle ptřeby. No a to zvýšené opotřebení startéru - janě že všechno má své pro i proti. O kolik dnú se zkrátí životnost startéru pro někoho, kdo najezdí 5000 KM zarok, kolik z toho v hustém městském provozu, kolik ušetří paliva a určite tato matematika budě diametrálně odlišná pro někoho, kdo najezdí 60 000 KM za rok, přičemž polovinu ve městě. Každý si musí zvážit klady a zápory.
To hlava2: psal jsem ti SZ 2x ale pokaždý se mi uložila do neodeslaných, nevim kde je problém s odeslánim měla toto znění: Ahoj mohl bys mi to prosím poslat. Mám v hlavě taky jistou koncepci, tak jen pro porovnání, ale dělat to určitě nebudu, už jen kvůli tomu jak by se na to tvářil studenej diesel a starter. Hlavně bydlim na vesnici a v okolních městech neni zas takovej provoz abych to využil. Jde mi hlavně o to jak máš vyřešený konec startování po naskočení motoru.
Muj mail je: ma.ruzek@seznam.cz
dík.
Jinak se právě taky kloním k názoru ostatních že to nebude uplně to pravý ořechový pro motor potažmo starter, ale zajímá mě to spíš jen z hlediska startu a dokončení startu.
Muj mail je: ma.ruzek@seznam.cz
dík.
Jinak se právě taky kloním k názoru ostatních že to nebude uplně to pravý ořechový pro motor potažmo starter, ale zajímá mě to spíš jen z hlediska startu a dokončení startu.
hlava2 píše:Ahoj,NEVO ! O kolik dnú se zkrátí životnost startéru pro někoho, kdo najezdí 5000 KM zarok, kolik z toho v hustém městském provozu, kolik ušetří paliva a určite tato matematika budě diametrálně odlišná pro někoho, kdo najezdí 60 000 KM za rok, přičemž polovinu ve městě. Každý si musí zvážit klady a zápory.
Ujišťuju Tě jako dlouholetý diagnostik motorů, že pokud motor o provozní teplotě vypneš a po chvilce nastartuješ, spotřebuje při startu a následné cca minutě chodu (než se ohřeje lambda a KAT) mnohonásobně víc paliva a vyprodukuje nesrovnatelně víc emisí než kdyby celou tu dobu klapal na volnoběh a neztratil teplotu a účinnost KATu.
Tak nevím, kde je úspora..........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Tohle můžu potvrdit taky z praxe jako bývalý technik stanice ME když mi přijelo auto před vrata chcípnul to a než jsem mu otevřel tak to třeba za půl minuty nastartoval a najel do haly a trvalo třeba minutu a půl než se ohřála lambda a kat a cpalo to tam i třikrát víc benzínu. Bavím se samozřejmě o zážehových řízených systémech.Marek77 píše:
Ujišťuju Tě jako dlouholetý diagnostik motorů, že pokud motor o provozní teplotě vypneš a po chvilce nastartuješ, spotřebuje při startu a následné cca minutě chodu (než se ohřeje lambda a KAT) mnohonásobně víc paliva a vyprodukuje nesrovnatelně víc emisí než kdyby celou tu dobu klapal na volnoběh a neztratil teplotu a účinnost KATu.
Tak nevím, kde je úspora..........