Volvo V70 2,5D 5válec jako Audi AEL jak dál?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

tomáš karbus píše:Pardon psal jsem kvapem, no prostě ten motor je dost těžkej sám o sobě a mám tam jednohmotu ze slabší verze. Stejně to těch 120 Kw hůř nese (trochu poladěno). Když jsem to auto přivez tak jsem dělal motor a vše na to nové, jede to na tu lod hezky, ale mám obavi, že pokud bych na tom chtěl jít ještě dále už je to na čachry s podvozkem brzdami i ještě větší investice do motoru- kolem rozvodů a spojky už to stálo 30 a to nepočítám gufera písty kroužky a další- myslim prostě, že to neni závodák. Já jsem si to koupil kvůli velikosti a síle.
Přesně tak, mám na 85kW S764 a přijde mi to fakt akorát, předjíždí se s tím bez problémů ani s károu na vleku není problém, 150ti konová 2,5 V6 mi přijde i v lehčím Passatu línější. Za minulej rok jsem s tím najel 50tkm, potřebuju od toho hlavně spolehlivost a životnost (která je u těhle motoru při nezanedbané údržbě bezkonkurenční)
Líbí se mi na tom odhlučnění i průběh krutu mi přijde OK (mě turbo bere na vyšší kvalty fakt tak 1600-1700ot)
Skoro všechny auta, co jsem měl nebo mám doma prošli docela velkýma úpravama, ale u C4 nějak prostě nemám vůbec potřebu to dál hrotit.

Je taky potřeba myslet na to, že každá razantnější úprava ubere autu většinou na komfortu, což je jeden z důvodů proč jsem tohle auto chtěl.
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

Andre: neresils nekdy v hlave vymenu turba za VNT?treba ze silnyho transportera...co v tom vidis za uskali?jde regulace udelat nejak softem,nebo je jeednodussi udelat ji jako na mechanice?
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Softem prej ne, musela by se vyměnit jednotka a vyrobit přechodka na konektor, mechanicky se to dá taky, ale není to úplně ono.
A kvůli VNT20 bych to neřešil, když už, tak něco víc.
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

a jsi schopnej to neco poskladat,co by za to stalo?a co by to u tebe stalo?
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Vydrž týden-dva, budeme něco testovat na 2,5V6.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

A kolik to máš rv? Starší AAT mají jiné písty jak AEL, kolem roku 96 už pak dávali shodné, nevím jestli to vůbec někdo pořádně vyzkoušel, ale aby tam nebyl podobný problém jako u 1Z. Pak se tu psalo o trhajících se šroubech na klice (já jsem pro jistotu dal 12,9 z PD).
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

mam AAT 95.ted tam mam S764.nalitano asi 20tis,a ne zrovna lehkou nohou a vse oki.o tech sroubech vim,tos uz nekde psal.

proc je ta VNT20 jako ze zbytecna se s ni zabyvat na to predelavani toho vseho?
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Protože i když to původní turbo není VNT, tak ta 20ka tam žádný extra přínos nebude, s tím původním turbem by jsi podle mě s odladěným softem a 764kami 170-180HP odbrzdil (bez extra dýmu a bezpečných pro turbo). A spool up naprosto srovnatelný.

Domluv se s Richardem u zkuste to, budeš alespon první, kdo pořádně testne ty písty ;)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak jsem ještě znova koukal na ty písty a podle etosu:
AAT v 100/C4 má shodné písty jako AEL A6/C4 do vč. 021403
AAT v A6/C4 má úplně jiné značení než AAT 100/C4 a AEL v A6.

Tak nevím...
Uživatelský avatar
KaCzaba
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 04 říj 2006, 12:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od KaCzaba »

Andre píše:Protože i když to původní turbo není VNT, tak ta 20ka tam žádný extra přínos nebude, s tím původním turbem by jsi podle mě s odladěným softem a 764kami 170-180HP odbrzdil (bez extra dýmu a bezpečných pro turbo). A spool up naprosto srovnatelný.

Domluv se s Richardem u zkuste to, budeš alespon první, kdo pořádně testne ty písty ;)

no nevim,zda se richardovi do tyhle prastry jednotky bude chtit....preci jen to po kabelu neudels
EX passat B2 mTDI

aktual G3 GTTDI
A6 2.5TDI R5 AAT,S764
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Markus01 píše: Koukam Eibach dělá i C4 :-)
Máš na ty Fintec nějaký reference? Aby to nebylo jako JOM nebo Weitec. Ty prej po čase měknou...
Nevím jestli to má nějakou váhu, ale cenově jsou spíš blíž Eibachu, než Weitecu, nebo JOM.
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od dali »

Andre píše:Protože i když to původní turbo není VNT, tak ta 20ka tam žádný extra přínos nebude
Můžu potvrdit. Se silnou T4 se základní úpravou softu jsem pár tisíc kilometrů najel a je sice těžší, ale zas má kratší zpřevodování a proti mýmu Volvu žádnej přínos v průběhu.

Ještě se zeptám co nějaký twin scroll turbo? Má to u nafty nějakej smysl? To je asi jednodušší naučit auto ovládat VNT, než namotávat nový svody?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Určitě půjde poskládat turbo tak do 230-250HP, které se bude roztáčet pod 2000 ot. Na vyšší výkony pak asi twin smysl má, ale jednak si myslím, že bude málo místa na zástavbu (u Audi, u Volva možná ne), a bude asi dost problém to nějak regulovat, protože by byly potřeba další dva akční členy navíc, které původní jednotka neumí (a asi ani žádná jiná seriová není použitelná), ale k tomu by musel říct něco nějaký SW mág.
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

A má cenu to roztáčet pod 2000 při výkonu nad 250k? :-) Ten maník z T4 řikal, že má záměrně krouťák nahoře jinak by na tom autě nic nevydrželo. Beru v úvahu, že ta A6 je určitě lehčí než T4, ale 1560kg v quattru už taky neni málo...
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Asi záleží, jak to auto používáš. Když se budeš chtít předvést na sprintu, tak tě asi nebude trápit že nemáš ve 2000ot ani 200Nm, ale pro častější používání by mě osobně to vadilo. Právě to se mi na tý R5 líbí, že si to šolicháš na 4ku 1600ot a když je potřeba předjet přidáš trochu plynu a bez většího zaváhání jedeš dopředu. Nemusíš mít na 2200ot 600Nm, to se dá pořešit SW.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“