Provoz na olej v zahraničí
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Provoz na olej v zahraničí
Kamarád jel do Francie, na olej a teď mi píše SMS, že prý mu tam někdo říká, že ve Francii je ježdění na olej zakázané. Myslíte že to může být pravda? Jak je to vůbec v zahraničí, nehrozí třeba od celníků na čáře nějaká šikana, až uvidí nádrž a tak?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
ono najlepsie je si urobit 2 nadrz tak aby nebola moc na ococh...
ak colnik bude sparkat nemusi to vidiet ak ked uz aj tak sa treba vyhovorit ze mate zvlast napajanie na webasto a je...
pretoze vysvetlovat o co vam ide by bolo skor na skodu a kde jaky debil si zmysli ze to nemozete mat, hodi vas na pojazdnu technicku kontrolu..a ak to nemate napisane v technicaku ako ofic. prestavbu budu len problemi..
ak by vam brali vzorku z nadrzi kvoli nejakej celkovej prehliadke, nato bych sa vysral...staci ked budete tvrdit ze ste tankovali biodiesel a je...urcite to nebudu posielat do labakov
a pokial budete tvrdit ze ste to natankovali na nejakej pumpe ako biodiesel...mozu vam prt...
ja sa chystam do chorvatska a talianska, tak som tiez zvedavi ale aj tak si idem radsej objednat nadrz do rezervy a bude pokoj ....ked som isiel posledne do chorvatska tak mi za plnu 20L bandasku chceli nauctovat 400Kuna ...zochary...povedali ze ak mate pohonne hmoty mozete ich prevazat len v nadrzi... tak som sa musel otocit, naliat naftu do nadrze pred hranicou a znova prejist s prazdnou bandaskou... viete si predstavit ze vas takyto nikhaji zastavia s olejom?....2 dni by si vas tam nechali ako exemplar nad ktorym by krutili hlavami dokym by nieco nenasli v prirucke pre "pampuchov colnikov"
ak colnik bude sparkat nemusi to vidiet ak ked uz aj tak sa treba vyhovorit ze mate zvlast napajanie na webasto a je...
pretoze vysvetlovat o co vam ide by bolo skor na skodu a kde jaky debil si zmysli ze to nemozete mat, hodi vas na pojazdnu technicku kontrolu..a ak to nemate napisane v technicaku ako ofic. prestavbu budu len problemi..
ak by vam brali vzorku z nadrzi kvoli nejakej celkovej prehliadke, nato bych sa vysral...staci ked budete tvrdit ze ste tankovali biodiesel a je...urcite to nebudu posielat do labakov

ja sa chystam do chorvatska a talianska, tak som tiez zvedavi ale aj tak si idem radsej objednat nadrz do rezervy a bude pokoj ....ked som isiel posledne do chorvatska tak mi za plnu 20L bandasku chceli nauctovat 400Kuna ...zochary...povedali ze ak mate pohonne hmoty mozete ich prevazat len v nadrzi... tak som sa musel otocit, naliat naftu do nadrze pred hranicou a znova prejist s prazdnou bandaskou... viete si predstavit ze vas takyto nikhaji zastavia s olejom?....2 dni by si vas tam nechali ako exemplar nad ktorym by krutili hlavami dokym by nieco nenasli v prirucke pre "pampuchov colnikov"

mě chytli když sem jel do švýcarska na nemecko-svycarske čaře u Basileje.celníci na me zavolali benga a asi 2hodky se me snažili vyslichat,ja sem ze sebe delal uplnyho negramota,tak me pak pustili,v kanystrech v zadu auta jsem mel 60litru
ale bylo to v listopadu a donutili me koupit dal.znamku jen do konce roku za 800kč
ale byla to legrace

























































ale byla to legrace

já se teď tejden a půl motal na pomezí Rakousko-Švýcarsko-Itálie skoro každej den s přejezdem ňáký hranice a nádrž (ač v rezervě) sem radši vyndal a nechal doma. Ale u Rakousko-Švcarský hranice jsem potkal německýho soudruha s VW Bus s jednonádržovým systémem bez předehřevu, startoval pokaždý asi tak 10 vteřin, po nastarttování kouře jak při hasičským cvičení a smrad jak čínský bistro. A říkal že vpohodě 

VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
cechy-chorvatsko a zpet
Ja se ted vratil z chorvatska. Cestou tam jsem byl zvedavej jestli neco budou kontrolovat treba na hranicich a byl jsem prekvapenej jak snadno se projizdi hranicema. Ani jednou nic nechteli. Fakt je ten ze jsme jeli cela rodinka a bylo evidentni ze jedeme nekam k mori. Kdyz bych jel sam muzskej pres caru tak by otravovali. Videl jsem totiz jednoho cecha z oktavkou mel brnenskou znacku jak ho vzali stranou a ukazoval motor. Asi se taky branej kradenejm autum. Pokusim se sem dat obrazky.
kyzektom
kyzektom
No já udělal teď během asi 3 týdnů cca 8 tis km po Italii, Něnecku, Dánsku. Zatím mě nikdo nekontroloval a to jsem dokonce v Hamburgu ve 3 rano dejchal policajtum do digitálu. Jinak vše v pohodě. Ale olej je všude drahej. Tak kolem 0,85 - 0,90 euro. Naposled jsem vyjížděl z republiky se 195 lahvema oleje v autě a dalšíma 70 litry v nádrži.
Gut!

VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
na Slovensku je zatial s olejom klidek... ono aj keby vas nahodou policajt zastavil pre zistovanie obsahu nadrze staci si vzdy napr. do plnej nadrze oleja natankovat par litrikov nafty a je pokoj . ked uvediete ze pouzivate bionaftu tak aj keby to rono dali na expetrizu do labaku, zistia akurat ze je tam vacsi pomer repky alebo bio zlozky to je vsetko...
horsie je to s farbenou naftou ktora je oslobodena od dane...
ak by vam to nasli v nadrzi tak to je problem. tam moze byt pokuta az do 1000 000sk
mne sa este nestalo ze by mi nadrz kontrolovali no, zatial co som pocul sa snazia vychytavat ludi co priamo beru od polnohospodarov a tam maju 99% uspesnost ako namatkovo kontrolovat.
horsie je to s farbenou naftou ktora je oslobodena od dane...
ak by vam to nasli v nadrzi tak to je problem. tam moze byt pokuta az do 1000 000sk
mne sa este nestalo ze by mi nadrz kontrolovali no, zatial co som pocul sa snazia vychytavat ludi co priamo beru od polnohospodarov a tam maju 99% uspesnost ako namatkovo kontrolovat.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Na Slovensku je rastl. olej povoleny
Na Slovensku je povolena jazda na rastlinny olej. Dokonca nie je zatazeny spotrebnou ci inou danou okrem DPH. Zakon plati od 01.04.2006.delawega píše:na Slovensku je zatial s olejom klidek... ono aj keby vas nahodou policajt zastavil pre zistovanie obsahu nadrze staci si vzdy napr. do plnej nadrze oleja natankovat par litrikov nafty a je pokoj . ked uvediete ze pouzivate bionaftu tak aj keby to rono dali na expetrizu do labaku, zistia akurat ze je tam vacsi pomer repky alebo bio zlozky to je vsetko...
horsie je to s farbenou naftou ktora je oslobodena od dane...
ak by vam to nasli v nadrzi tak to je problem. tam moze byt pokuta az do 1000 000sk
mne sa este nestalo ze by mi nadrz kontrolovali no, zatial co som pocul sa snazia vychytavat ludi co priamo beru od polnohospodarov a tam maju 99% uspesnost ako namatkovo kontrolovat.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 20 čer 2006, 09:06
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Este par rokov
Podla mojho nazoru to bude este par rokov platit. Myslim si, ze to uzakonili vzhladom na nejake medzinarodne dohody o podpore alternativnych zdrojov energie. Mozno to este nakoniec budu dotovatdelawega píše:ale dokedy....![]()

Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.