dotiahnut hlavu po vymene tesnenia pod hlavou?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
dotiahnut hlavu po vymene tesnenia pod hlavou?
Ahojte. Patral som po fore ale odpoved na moju otazku som nikde nenasiel a clovek, ktori mi robil auto je na dovolenke tak sa radsej opitam aby som nieco nepresvihol. Mal som prasknute tesnenie pod hlavou na octavii 1,9tdi 81kw a bolo aj nutne zrovnat hlavu. Chcel by som sa opitat ci treba po odjazdeni urcitych km hlavu opat nechat dotiahnut alebo to nieje nutne. Dakujem
já ji na Citroenu BX 19D dotahoval...to chcete říct, že to byl starej křáp?
ale asi jo 

1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
U našich motorů se dokonce přetahování hlavy zakazuje (resp. nedoporučuje).
Při každé montáži hlavy se musí použít nová sada šroubů, protože šrouby jsou s předpětím a tudíž na jedno použití. Pokud by ses snažil o přetahování hlavy, povolením šroubů je zničíš (v podstatě se to bude chovat tak, jako bys je chtěl použít podruhé).
Hlava se má dotahovat dle předepsaného schematu a postupu. U TDi / SDi motorů se dotahuje na čtyřikrát:
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) 90°
4) 90°
Vždy se postupuje od středu hlavy ku krajům křížovou metodou. Pokud to uděláš takhle, není sebemenší důvod na to poté sahat.
Při každé montáži hlavy se musí použít nová sada šroubů, protože šrouby jsou s předpětím a tudíž na jedno použití. Pokud by ses snažil o přetahování hlavy, povolením šroubů je zničíš (v podstatě se to bude chovat tak, jako bys je chtěl použít podruhé).
Hlava se má dotahovat dle předepsaného schematu a postupu. U TDi / SDi motorů se dotahuje na čtyřikrát:
1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) 90°
4) 90°
Vždy se postupuje od středu hlavy ku krajům křížovou metodou. Pokud to uděláš takhle, není sebemenší důvod na to poté sahat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Člověče, já si nemyslím, že by to bylo materiálem těsnění. Já mám na Ladě taky měkké těsnění (žádný kov) a hlava se po dotažení také nepřetahuje.
Spíš si myslím, že je to velikostí momentu. Škodovky měly litinovou hlavu na hliníkovém bloku, což dovolovalo utahovací moment kolem 60 - 70 Nm, zatímco běžné utahovací momenty pro hlavu válců, kde je litinový blok jsou daleko přes 100 Nm (třeba právě ta zmiňovaná Lada má 110 - 120 Nm, VW u benzinových motorů jsou na tom podobně, u naftových motorů máme skoro 150 Nm) a to je zřejmě dost na to, aby se na hlavu už dodatečně sahat nemuselo.
Spíš si myslím, že je to velikostí momentu. Škodovky měly litinovou hlavu na hliníkovém bloku, což dovolovalo utahovací moment kolem 60 - 70 Nm, zatímco běžné utahovací momenty pro hlavu válců, kde je litinový blok jsou daleko přes 100 Nm (třeba právě ta zmiňovaná Lada má 110 - 120 Nm, VW u benzinových motorů jsou na tom podobně, u naftových motorů máme skoro 150 Nm) a to je zřejmě dost na to, aby se na hlavu už dodatečně sahat nemuselo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
BXo je lepší než favorit alemisoVW píše:Favorit, hlinik hlava a aj blok a dodatocne sa nedotahuje.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.