dotiahnut hlavu po vymene tesnenia pod hlavou?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rai81kw
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 bře 2007, 15:37
Odpovědi: 0

dotiahnut hlavu po vymene tesnenia pod hlavou?

Příspěvek od rai81kw »

Ahojte. Patral som po fore ale odpoved na moju otazku som nikde nenasiel a clovek, ktori mi robil auto je na dovolenke tak sa radsej opitam aby som nieco nepresvihol. Mal som prasknute tesnenie pod hlavou na octavii 1,9tdi 81kw a bolo aj nutne zrovnat hlavu. Chcel by som sa opitat ci treba po odjazdeni urcitych km hlavu opat nechat dotiahnut alebo to nieje nutne. Dakujem
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

hlava se znovu nepřetahuje stačí jednou při montáži
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

presne tak, dodatocne sa hlava dotahovala len na starych skodovkach (rada Skoda1000- Skoda 120)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
karlito
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 08 led 2009, 12:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od karlito »

Hlava se nedotahuje jak tu už je napsáno,dotahuje se znova jen když je litinová a ta už je jen na starých křápech (crazy)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

já ji na Citroenu BX 19D dotahoval...to chcete říct, že to byl starej křáp? :? :? :rip: (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) ale asi jo (LOL)
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

jj, BXko je starej krap :-D (LOL)
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
karlito
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 08 led 2009, 12:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od karlito »

Věčně to leželo na pupku a chcalo z trubky u tlumiča olej (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

U našich motorů se dokonce přetahování hlavy zakazuje (resp. nedoporučuje).
Při každé montáži hlavy se musí použít nová sada šroubů, protože šrouby jsou s předpětím a tudíž na jedno použití. Pokud by ses snažil o přetahování hlavy, povolením šroubů je zničíš (v podstatě se to bude chovat tak, jako bys je chtěl použít podruhé).

Hlava se má dotahovat dle předepsaného schematu a postupu. U TDi / SDi motorů se dotahuje na čtyřikrát:

1) 40 Nm
2) 60 Nm
3) 90°
4) 90°


Vždy se postupuje od středu hlavy ku krajům křížovou metodou. Pokud to uděláš takhle, není sebemenší důvod na to poté sahat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Casy ked trebalo po 500km dotihnut (skoda 120L apod.) hlavu su nenavratne prec. Dnesne moderne motory uz vsetky pouzivalu kvalitne plechove tesnenia ktore sa dotiahnu presne na moment pri nasadeni hlavy valcov. Hlava sa dodatocne kontrolne dotahovala iba u starych makkych azbestovych tesneni.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Člověče, já si nemyslím, že by to bylo materiálem těsnění. Já mám na Ladě taky měkké těsnění (žádný kov) a hlava se po dotažení také nepřetahuje.

Spíš si myslím, že je to velikostí momentu. Škodovky měly litinovou hlavu na hliníkovém bloku, což dovolovalo utahovací moment kolem 60 - 70 Nm, zatímco běžné utahovací momenty pro hlavu válců, kde je litinový blok jsou daleko přes 100 Nm (třeba právě ta zmiňovaná Lada má 110 - 120 Nm, VW u benzinových motorů jsou na tom podobně, u naftových motorů máme skoro 150 Nm) a to je zřejmě dost na to, aby se na hlavu už dodatečně sahat nemuselo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Favorit, hlinik hlava a aj blok a dodatocne sa nedotahuje.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
karlito
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 08 led 2009, 12:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od karlito »

Znovu se jen dotahuje litinová hlava............žádná jiná (wallbash)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

misoVW píše:Favorit, hlinik hlava a aj blok a dodatocne sa nedotahuje.
BXo je lepší než favorit ale (hm) (offtopic)
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
rai81kw
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 16 bře 2007, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od rai81kw »

dakujem za odpovede prajem vsetko dobre :)
Hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 167
Registrován: 21 říj 2007, 08:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Č.Kostelec

Příspěvek od Hlava »

Já se řídím pokyny jaké udává výrobce těsnění na vw 1,6 d u jednoho těsnění psaly přetáhnout u druhýho nepřetáhnout tak sem to udělal dle návodu a v poho.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“