Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Re: Čištění turba

Příspěvek od Peete »

Sharan.jo píše:Takže turbo jde ve čtvrtek ven na vyčištění. Vyvstal mi menší problém, po vyčištění turba a jeho zpětném namontování je prý bezpodmínečně nutné ho zalít olejem, jinak se po nastartování zadře. Co je na tom pravdy, nikde jsem se tady na fóru o tom nedočetl. Je to fakt potřeba ? Díky
namontuj, pokud mas PD tak z boku hlavy odpoj vstriky, pokud mas rotacku tak odpoj ventil na cerpadle a chvilku startuj, behem par vterin mas turbo zaplaveny
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Uživatelský avatar
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

Ještě malý doplnění:

U turba s 9 lopatkami se musí dát pozor na otočení Ovládacího kroužku:Obrázek

U 11 lopatkového je to bez problému:
Obrázek
Naposledy upravil(a) Kec dne 07 úno 2009, 07:48, celkem upraveno 1 x.
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
Borysta
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 21 led 2009, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jamné nad Orlicí

Příspěvek od Borysta »

A co se stane když to otočím?Že jsme to dnes dělali a nejsem si jistý jestli to tam je good :roll:
Nemám rád brzdy provozu!
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

to poznáš hned :D
Borysta
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 21 led 2009, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jamné nad Orlicí

Příspěvek od Borysta »

Tak to je dobrý páč to jezdí :)
Nemám rád brzdy provozu!
1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1M »

Jak tu někdo již psal, tak rozchodil zatuhlou regulaci opakovaným taháním za tyčku co vede z baňky, jinde jsem však četl, že se tak může turbo poškodit. Jestli je to tak, jak nebo čím dochází k poškození?
Díky
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ano mozes doslova uhnut alebo dokonca aj odlomit lopatky statora plynovej turbiny.
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Smoke píše:určitě, než namontuješ mazací trubku tak ho zakápne olejem, a nejlépe pak nechat chvilu na volnoběh.
Ja před startem ještě odpojím el. ventil na vstřikovacím čerpadle a několikrát provedu pokus o start aby se zalila olejem přívodní trubka a hned po startu mi tam nevlítla vzduchová bublina.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

Ondřej Krákora píše:Tak včera sem čistil a nešlo to ani po zahřátí autogenem, tak vymyslel švagr stahovák, kterym to de upně parádně a je to nejbezpečnější.
Dal by jsi sem popis a nejlíp fotku toho stahováku?Docela mě zajímá jak je vyřešenej a asi nejsem sám kdo by to uvítal.Anebo pokud máte někdo nafoceno jak se to turbo otevírá za studena hoďte to sem.Před 14 dny jsem vezl turbo na vyčištění a vyvážení do Plzně a ptal jsem se na to jak to otevírají jestli nahřívají atd.Pán se jenom smál že to jde lehce za studena ale neukázal :?
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
Uživatelský avatar
este
Aktivista
Příspěvky: 4920
Registrován: 19 zář 2007, 15:34
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od este »

ROBIG píše:
Ondřej Krákora píše:Tak včera sem čistil a nešlo to ani po zahřátí autogenem, tak vymyslel švagr stahovák, kterym to de upně parádně a je to nejbezpečnější.
Dal by jsi sem popis a nejlíp fotku toho stahováku?Docela mě zajímá jak je vyřešenej a asi nejsem sám kdo by to uvítal.Anebo pokud máte někdo nafoceno jak se to turbo otevírá za studena hoďte to sem.Před 14 dny jsem vezl turbo na vyčištění a vyvážení do Plzně a ptal jsem se na to jak to otevírají jestli nahřívají atd.Pán se jenom smál že to jde lehce za studena ale neukázal :?
zatim se mi vždy podařilo turbo rozpulit zastudena poklepáním kladívkem :-)
VW T5 GP 103 KW long
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Vseliek autogen, ten presvedci aj tu najtvrdohlavejsiu srubu a rozojit ho za studena som tiez este nikdy nemal problem.
ROBIG
Aktivista
Příspěvky: 1230
Registrován: 01 úno 2008, 00:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od ROBIG »

TDI tech píše:Vseliek autogen, ten presvedci aj tu najtvrdohlavejsiu srubu a rozojit ho za studena som tiez este nikdy nemal problem.
Měl jsem problém s posledním turbem.Šrouby šli ven krásně a tím to skončilo.Nepomohlo poklepávání a autogen nemám.Myslím si že by na to byl dobrej nějakej přípravek aby se zaručilo že se to při tom půlení neskříží.
CHrysler 300C 5.7 HEMI :-)
Octavia 01 TDi 81Kw AHF 2000 EGR off, trippling
Yamaha R1 110Kw
BMW Thunder Tiger 2.11ccm nitro :-)
stofane
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 14 úno 2009, 23:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza, SR

Příspěvek od stofane »

Na to poklepkávanie kladivom by som si dal pozor, aby sa niečo nepokrývalo, potom by si mohol turbo zahodiť, no nie?.....skôr by som to riešil tým autogénom, pretože aj turbo maká pri vysokej teplote :x
Octavia, 1,9 TDi, 81kW, 2002
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od supsak »

Ahojte, iba jedna taka technicka otazka ohladne turba 9 lopatkoveho a 11 lopatkoveho, aky je tam vlastne rozdiel?,je z nich niektore vykonnejsie, trvanlivejsie..... ked obidva maju znacenie GT1749V a su urcene pre tdi motory 66-85kw, , akurat ze 9 lopatkove co som si vsimol tak isli do roku 2002, a od roku 2002 a vyssie su uz 11 lopatkove, aspon ja som take mal, ale nemusi to byt pravda.

Vdaka za vysvetlenie
Jaro
Tlapa
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 30 led 2009, 16:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Tlapa »

Chsi se jen zeptat čím je nejlepsi vycistit zanesšene lopatky? Sucho metodou (jemny smirek...) a no nejakym rozpoustedlem na karbon? Díky ceka mne to pristi vikend. Diky
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“