novacek
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
novacek
Zdravim, chtel bych si koupit auto na naftu a prestavit ho na olej...s tim me vsak napadlo nekolik otazek:
1. Jak poznam, jake auto je na prestavbu nevhodne?predbezne jsem si vybral astru combi 1,7TDS kolem roku vyroby 1994-98, je toto auto nevhodne?
2. jelikoz jsem se rozhodl pro dvounadrzovy system, chtel bych se zeptat, co na to treba na technicke kontrole?
3. na co je nejvhodnejsi jezdit a co zase az tak dobre neni?jake druhy RO jsou dobre, jake ne, co treba vyjety motorovy, prevodovy nebo hydraulicky olej?
popripade nejake poznatky do zacatku, moc dekuji vsem za rady
			
			
									
									
						1. Jak poznam, jake auto je na prestavbu nevhodne?predbezne jsem si vybral astru combi 1,7TDS kolem roku vyroby 1994-98, je toto auto nevhodne?
2. jelikoz jsem se rozhodl pro dvounadrzovy system, chtel bych se zeptat, co na to treba na technicke kontrole?
3. na co je nejvhodnejsi jezdit a co zase az tak dobre neni?jake druhy RO jsou dobre, jake ne, co treba vyjety motorovy, prevodovy nebo hydraulicky olej?
popripade nejake poznatky do zacatku, moc dekuji vsem za rady
Pavel píše:1, Bud Ti to auto pojede i v zimě nebo budeš shánět pořád čerpadla
2, Bud na technickou nepojedeš nebo vymontuješ:)
3, Nejlepší je jezdit na naftu, na vyjeté oleje to fakt smrdí a kouří.
P.S.: Rada - Projdi si pořádně tohle forum.
diky, jenze ja spis myslel, jestli se to da poznat predem, jestli je cerpadlo vhodny, nebo neni?jinak to s tou technickou jsem si myslel...

no u opla astry řadový předpokládám nebude... spíš rotačka Bosch nebo Lucas apod. Ten motor je myslim od Isuzu? Tak možná i něco jiného... Lešek
			
			
													
					Naposledy upravil(a) lesek dne 26 úno 2009, 22:01, celkem upraveno 1 x.
									
			
									Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
						Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Pavel píše:Hlavní aby čerpadlo bylo řadové, to protlačí i sádlo. Jiná čerpadla znamenají spíše dobrodružství.
a o co je to řadové čerpadlo jiné?
má větší díry nebo co myslíš, sádlo ti neprotlačí, co se týče dodávky paliva u motoru se stejným obsahem dávkuje stejné množství na válec rotační i řadové
dobrodružství bude asi stejné, třeba na opl astara jsem koupil nedávno super čerpadlo za 500 kč miloš
miloši a jaký je tedy výrobce toho čerpadla? Ať to nemusí hledat, když mu to doma ještě nestojí... Lešekslovacek.milos píše:Pavel píše:Hlavní aby čerpadlo bylo řadové, to protlačí i sádlo. Jiná čerpadla znamenají spíše dobrodružství.
a o co je to řadové čerpadlo jiné?
má větší díry nebo co myslíš, sádlo ti neprotlačí, co se týče dodávky paliva u motoru se stejným obsahem dávkuje stejné množství na válec rotační i řadové
dobrodružství bude asi stejné, třeba na opl astara jsem koupil nedávno super čerpadlo za 500 kč miloš
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
						Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- 
				slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34016
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
To slovacek.milos:
Takže popis jak řadové čerpadlo protalčí sádlo:
pokud zatuhne vlivem nízkých teplot RO ve vysokotlaké části na n aviskozitu sádla, tak řadové čerpadlo jednoduše protlačí toto "sádlo" přes vstřikovače jako když vytlačuješ silikon z tuby. Řadové čerpadlo je obecně materiálově předimenzované a proto tak vysoký tlakový odpor vydrží. Nízkotlaká část samozřejmě "sádlo" nenacucne ale o nacucávání tad ynikdo nemluvil.
U rotačních čerpadel je všeobecně známo že zvýšení viskozity pře nějakou ne-li sádlo znamená destrukci čerpadla.
Takže asi tak.
Jinak doporučuji jak psal Radluk se na nějaký ten traktor či Liazku podívat a úplně nejlépe na ruskou lokomotivu, tam je vstřikovací čerpadlo velikosti spalovacího motoru OA a je tam nědherně vše vidět.
Proto všechno a jiné jsem nováčkovi obecně doporučil řadové čerpadlo pro provoz na RO.
			
			
									
									
						Takže popis jak řadové čerpadlo protalčí sádlo:
pokud zatuhne vlivem nízkých teplot RO ve vysokotlaké části na n aviskozitu sádla, tak řadové čerpadlo jednoduše protlačí toto "sádlo" přes vstřikovače jako když vytlačuješ silikon z tuby. Řadové čerpadlo je obecně materiálově předimenzované a proto tak vysoký tlakový odpor vydrží. Nízkotlaká část samozřejmě "sádlo" nenacucne ale o nacucávání tad ynikdo nemluvil.
U rotačních čerpadel je všeobecně známo že zvýšení viskozity pře nějakou ne-li sádlo znamená destrukci čerpadla.
Takže asi tak.
Jinak doporučuji jak psal Radluk se na nějaký ten traktor či Liazku podívat a úplně nejlépe na ruskou lokomotivu, tam je vstřikovací čerpadlo velikosti spalovacího motoru OA a je tam nědherně vše vidět.
Proto všechno a jiné jsem nováčkovi obecně doporučil řadové čerpadlo pro provoz na RO.
 či bionaftě
 či bionaftě

