novacek

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

okej1
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 úno 2009, 18:11
Odpovědi: 0

novacek

Příspěvek od okej1 »

Zdravim, chtel bych si koupit auto na naftu a prestavit ho na olej...s tim me vsak napadlo nekolik otazek:

1. Jak poznam, jake auto je na prestavbu nevhodne?predbezne jsem si vybral astru combi 1,7TDS kolem roku vyroby 1994-98, je toto auto nevhodne?

2. jelikoz jsem se rozhodl pro dvounadrzovy system, chtel bych se zeptat, co na to treba na technicke kontrole?

3. na co je nejvhodnejsi jezdit a co zase az tak dobre neni?jake druhy RO jsou dobre, jake ne, co treba vyjety motorovy, prevodovy nebo hydraulicky olej?

popripade nejake poznatky do zacatku, moc dekuji vsem za rady
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

1, Bud Ti to auto pojede i v zimě nebo budeš shánět pořád čerpadla :D

2, Bud na technickou nepojedeš nebo vymontuješ:)

3, Nejlepší je jezdit na naftu, na vyjeté oleje to fakt smrdí a kouří.


P.S.: Rada - Projdi si pořádně tohle forum.
okej1
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 úno 2009, 18:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od okej1 »

Pavel píše:1, Bud Ti to auto pojede i v zimě nebo budeš shánět pořád čerpadla :D

2, Bud na technickou nepojedeš nebo vymontuješ:)

3, Nejlepší je jezdit na naftu, na vyjeté oleje to fakt smrdí a kouří.


P.S.: Rada - Projdi si pořádně tohle forum.

diky, jenze ja spis myslel, jestli se to da poznat predem, jestli je cerpadlo vhodny, nebo neni?jinak to s tou technickou jsem si myslel... (noteeth)
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

Zdravim, zjisti si jaky to má vst. čerpadlo, ať to nemusíš předělávat... V Oplech se nevyznám. Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

Hlavní aby čerpadlo bylo řadové, to protlačí i sádlo. Jiná čerpadla znamenají spíše dobrodružství.:)
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

no u opla astry řadový předpokládám nebude... spíš rotačka Bosch nebo Lucas apod. Ten motor je myslim od Isuzu? Tak možná i něco jiného... Lešek
Naposledy upravil(a) lesek dne 26 úno 2009, 22:01, celkem upraveno 1 x.
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Pavel píše:Hlavní aby čerpadlo bylo řadové, to protlačí i sádlo. Jiná čerpadla znamenají spíše dobrodružství.:)

a o co je to řadové čerpadlo jiné?

má větší díry nebo co myslíš, sádlo ti neprotlačí, co se týče dodávky paliva u motoru se stejným obsahem dávkuje stejné množství na válec rotační i řadové

dobrodružství bude asi stejné, třeba na opl astara jsem koupil nedávno super čerpadlo za 500 kč miloš
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

slovacek.milos píše:
Pavel píše:Hlavní aby čerpadlo bylo řadové, to protlačí i sádlo. Jiná čerpadla znamenají spíše dobrodružství.:)

a o co je to řadové čerpadlo jiné?

má větší díry nebo co myslíš, sádlo ti neprotlačí, co se týče dodávky paliva u motoru se stejným obsahem dávkuje stejné množství na válec rotační i řadové

dobrodružství bude asi stejné, třeba na opl astara jsem koupil nedávno super čerpadlo za 500 kč miloš
miloši a jaký je tedy výrobce toho čerpadla? Ať to nemusí hledat, když mu to doma ještě nestojí... Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To slovacek.milos:

jak můžeš tvrdit "sádlo ti neprotlačí" a jiné věci když nevíš co je řadové vstřikovací čerpadlo?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Pavel píše:To slovacek.milos:

jak můžeš tvrdit "sádlo ti neprotlačí" a jiné věci když nevíš co je řadové vstřikovací čerpadlo?
prosímtě a co to je řadové vstřikovací čerpadlo, popiš hlavně jak protlačí to sádlo když ho třeba ani nenacucne miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

a ja myslel, ze kazdy kdo videl trochu z blizka LIAZ, Zetor, tak vi, ze maji tyhle masiny typicke radove vstrikovaci cerpadlo...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:a ja myslel, ze kazdy kdo videl trochu z blizka LIAZ, Zetor, tak vi, ze maji tyhle masiny typicke radove vstrikovaci cerpadlo...
řeč je o sádle když už vidíš ten liaz tak ho nakrm sádlem a jezdi sádlo neprotlačí žádné řadové ani rotační čerpadlo, sádlo je bílá tuhá hmota miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

To vim ale taky :D
Navic se evidentne ptas, co je to radove vstrikovaci cerpadlo, takze asi nevis co to je, tak jsem psal, at se mrknes na nejakou tu Liazku (crazy)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:To vim ale taky :D
Navic se evidentne ptas, co je to radove vstrikovaci cerpadlo, takze asi nevis co to je, tak jsem psal, at se mrknes na nejakou tu Liazku (crazy)
radluk toš neblbni už jsme sem oba něco napsali a něco snad víme miloš
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To slovacek.milos:

Takže popis jak řadové čerpadlo protalčí sádlo:

pokud zatuhne vlivem nízkých teplot RO ve vysokotlaké části na n aviskozitu sádla, tak řadové čerpadlo jednoduše protlačí toto "sádlo" přes vstřikovače jako když vytlačuješ silikon z tuby. Řadové čerpadlo je obecně materiálově předimenzované a proto tak vysoký tlakový odpor vydrží. Nízkotlaká část samozřejmě "sádlo" nenacucne ale o nacucávání tad ynikdo nemluvil.

U rotačních čerpadel je všeobecně známo že zvýšení viskozity pře nějakou ne-li sádlo znamená destrukci čerpadla.

Takže asi tak.

Jinak doporučuji jak psal Radluk se na nějaký ten traktor či Liazku podívat a úplně nejlépe na ruskou lokomotivu, tam je vstřikovací čerpadlo velikosti spalovacího motoru OA a je tam nědherně vše vidět.

Proto všechno a jiné jsem nováčkovi obecně doporučil řadové čerpadlo pro provoz na RO.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“