OT: CUPRA 1,8T AYP blow off

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pop off a blow off su dva odlisne veci. Pop off valve sluzi ako deceleracny ventil. Pri prekroceni max.hodnoty plniaceho tlaku v sacom potruby vypusti (odfukne) pretlak vonku naspat do atmosfery a plniaci tlak sa znizi. Lenze je to malo ucinny sposob reg. max. plniaceho tlaku a tak sa prestal pouzivat uz pred dobrimi 25 rokmi. Vsucasnosti sa pouziva ovela ucinnejsi sposob reg. max. plniaceho tlaku a to tzv. Waste gate co je vlastne by-pass plynovej turbiny. Naco sluzi Blow off valve pisat nemusim. Je cudne ze vela ludi ani nevie aky je rozdiel madzi pop off a blow off ventilom a mylne si myslia ze su to dva totozne pomenovania pre jedno zariadenie.
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

lenze funkcneho hladiska je to jedno a to same. a v kritickej faze moze uvolnit tlak ventil co je v oktavke alebo v seate, leo je ovladany el magnetom. bud je pridrzany tlakom a je pricitavany tlak k vranej pruzine alebo nieje. Ale preberame uplne kraviny. ze.
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Asi hej. Ale dozvedel som sa aj nieco co som nevedel takze mne konkretne tato diskusia urcite naskodu nebola ;)
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

takze rozuzlenie....
nakolko bola snaha namontovat nas5 tu blbost co prepusta do vyfuku ten vzduch aby sa skor ohrial katalizator (sekndarny system) tak sme prisli na to ze to tam nemoze ani namontovat nakolko je tam hlava z AJL a to je 132kW motor z AUDI r. 97-01 co urcite nebude EURO4 preto tu blbost tam nema...

takze sa pytam ak to nahodou znovu vyhodi tuto chybu a to ocakavam kedze teraz bude znovu vonku chladnejsie....
ide to odstrabnit iba upravou v RJ = cestujem do Martina...otazka na BH motor keci laci tralala = kolko by to zozralo aj s nejakou malou upravou...aby to trosku lepsie predbiehalo :D (kludne SZ)

alebo len vymenou hlavy (kedze tam priprava na ventil je ale chyba diera do vyfukovaj casti komory hlavy)co radsej kupim rucny Scan za 20dolare a zakazdím jak to zhaluzi tak to zmazem a jazdim dale.....

alebo hlavu vyberem a tu dieru tam navrtam....NEBOZIECOM (LOL)
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

utopia pokracuje dalej.....
teraz to pre zmenu hadze
16804 P0420
Catalyst System,Bank1 Efficiency Below Threshold
co je v podstate ucinost katalizatoru mala...
kedze tam ani ziadny nieje tak je to mozne....kedze je tam diagnosticka lambada tak to po istej dobe vyhodi stale...
da sa tomu nejako predist....napr. odpojenim lambady tym by mu bolo urcena nominalna hodnota lambdy a nehadzalo by to "maly nudzovy stav"...alebo by to bolo to iste....
je mozne to odstranit CHIPOM...??????? ak ano kto to vie spolahlivo...kto uz to robil...
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Tam by mali byt lambdy dva. Jedna pred katom (ktory tam uz nemas)a druha za katom. Skus tu druhu (za katom) znej nejako nasimulovat signal. Napr nejakym zdrojom napatia kym hodnota nebude OK (teda si to RJ bude mysliet). Uvidime co nato BH motor? Dala by sa takto RJ motora ojekabatit?
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

ano su tam tie lambady dve...
nasiel som si nejake linky na O2 simulator...su aj elektronicke klasicke zapojenie casovaca 555 to by slo...nad tym som aj spekuloval...
ale staci vraj ak sa lambda umiestni niepriamo do vyfukoveho obehu...nasiel som si obraok kde je akysi adapter ktory sa nasrubuje na miesto lamdy do potrubia a don sa az da lamda....v tom adaptery je mala dierka aby nejake plyny tam sli....to sa mi zda lepsie riesenia ako ked odide 555 a pusti do signaloveho vytupu rovno 12V...aby si to neodniesla RJ...
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ten adapter zjavne nieje drahy tak urcite by som dotoho siel. Moze to byt ucinne riesenie za par eur. Ktomu obvodu, ak by odisiel tak na vystup by som dal 1.5V zenerovu diodu alebo iny poistny stabilizator napatia ktory vpripade uplneho zlyhania simulatora signal udrzi v pre RJ neskodnej hodnote.
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

skusim nieco vyskladat z mosadznich kolienok...na kurenie...len tak na skusku...a uvidime...a ked sa naserem tak tam dam aj gulovy ventil aby to slo regulovat keby to trebalo odladit.... (LOL)
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Neviem ale z mosadze by som to nerobil, nakolko taplota vyfukovych plynov v kate je okolo 700C a mosadz by sa asi mohla roztavit. Trebalo by zistit teplotu tavenia mosadze.
Uživatelský avatar
Mongo
Přispěvovatel
Příspěvky: 949
Registrován: 16 dub 2007, 16:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mongo »

medzna teplota tavenia mosadze je 950 stupnov celziovych
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

tak myslim ze by to slo s tou mosadzou...950 tam nespravim...snad...
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Tak z katom urcite 950C nikdy nebude, takze z tej mosadze by to slo.
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: CUPRA 1,8T AYP blow off

Příspěvek od Tupino »

colorconceptGT píše:Viem ze sa tu riesi predosvsetkym Diesle ale mam za dost ze mi tu snad niekto odpovie kedze to ma aspon turbo...predom vdaka...

SEAT IBIZA CUPRA 1,8T AYP r.2001
Problem je nasledovny pamat zavad pise uz iba 16795 - sekundarny vzduchovy system - prietok bez chyby
pravdepodobna pricina...
je vybraty EGR a KAT...EGR-myslim tym ovladaci ventil sekundarneho vzduchu
je namontovany "nejaky" blow off ale zda sa my ze neprepusta...nerobi bypass...moze byt prave to pricina???
viem ten blow nejako odtestovat ci funguje...?
ked mu prislapnem na volnobeh tak nepocut z neho ziadne odfuknutie...skor taky chraplavy zvuk z otvoreneho vzduchoveho filtra...pri dobehu motora do volnobehu...a samozrejme striela do vyfuku ale to je asi ok...

Vdaka...
není sekundární vzduchový systém ta ventilátorová blbost u olejovýho filtru co dofoukává za studena?
jednou sem to řešil, byla tam vypadená hadice

ad BOV - dej tam bidrina a mas klid, ma primo pro 1.8T, pouzil sem to nekolikrat a vzdycky to fungovalo po serizeni dobre

pokud je ten BOV nebo POP spatne serizenej tak to normalne padle do klasickyho nouzaku a do vypnutí klíčku netlačí turbo
V6 TDI 4M
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“