Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí
Ahojte,
vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?
Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.
Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.
Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.
Ďakujem.
vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?
Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.
Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.
Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.
Ďakujem.
Audi A4, 8B, 3.0 TDI
Re: Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí
a prejavuje sa to povedzme tak že ked šlapneš druhý krát tak pedál je tvrdý už pri vrchu?alebo je makký stále.nexeo píše:Ahojte,
vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?
Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.
Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.
Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.
Ďakujem.
Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) ....
Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...

Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
Větsinou KO brzdový valec, me to pomohlo.profik píše:Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) ....Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ?
Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta 


***VAG,PSA,Renault***
Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto to takhle blblo,po vymene si zatim nestežuje. Taky to jednou delala prekousana hadicka EGR nebo k cemu to bylo. To si stím jel skopce na neutral,slap si jednou pohoda,pak dvakrat za sebou a už byl pedal nahore a tvrdo. Nechal si to chvilicku bejt a zas pohoda na jedno slapnutí.chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ?Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta
jak to ze ne ? u SupB/Passat z posilovaca trci zavitova tyc a na nej kontramatka, na co by to tam potom davali ? Aj starsie AUDI mali taky ,,klb,, ktorym sa dala nastavit vzdialenost a vyska brzdoveho pedalu.Zdeněk M píše:Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto blblo,po vymene si zatim nestežuje.chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ?Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 

skor sa ulamuje/netesni ta plastova trubka co ide von z vakuovky, pozri sa tam ci ti to nepodfuckujeMikky píše:ja mam ted podobny problem na prvni seslapnuti ok a na druhy je pedal tvrdej a uz nebrzdi,chystam se vymenit vakuovku.nevite jestli jsou na 1.9tdi PD u vsech stejny ty pumpy?stava se to vubec ze ty pumpy u PD odchazi?

OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 
