Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nexeo
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 úno 2007, 23:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí

Příspěvek od nexeo »

Ahojte,

vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?

Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.

Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.

Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.

Ďakujem.
Audi A4, 8B, 3.0 TDI
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nejspíš ko hl. brzdový válec...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Počítám, že kapalinu si měnil a odvzdušněno máš?
nexeo
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 08 úno 2007, 23:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od nexeo »

zizalak píše:Počítám, že kapalinu si měnil a odvzdušněno máš?
Presne tak - hlavný brzdový válec je nový (od TRW), kvapalina vymenená a odvzdušnené :(
Audi A4, 8B, 3.0 TDI
Uživatelský avatar
Kec
Přispěvovatel
Příspěvky: 403
Registrován: 23 led 2006, 20:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumpersko

Příspěvek od Kec »

Tak tohle mě zajímá taky. Dělá mi to podobně. Už nevím co.

Hoďte radu
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
ffrufru
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 30 lis 2008, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od ffrufru »

Zdravím, mám s brzdama tento problém.Je to pocit že když jedu na klapačku nebo dlouho z kopce a potřebuju prudce zabrzdit,tak je pedál tvrdý jako bez posilovače. Když zkouším brzdy tzn. rozjedu se a zabrzdím ,tak je vše ok. Kapalina je OK destičky a kotouče taky. hadičky podtlaku taky ok.????
KARLIN80
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 22 říj 2008, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: BA

Re: Mäkne brzdový pedál, následne auto horšie brzdí

Příspěvek od KARLIN80 »

nexeo píše:Ahojte,

vedeli by ste mi prosím poradiť, čo môže spôsobovať, že brzdový pedál je niekedy oveľa mäkší než by mal byť, je nutné potom viacej šlapať na pedál (stlčiť ho hlbšie), aby auto účinne brzdilo (aby zaflekovalo treba ho stlačiť skoro až na podlahu)?

Problém sa začal objavovať cca pred rokov, vyskytovalo sa mi to len niekedy, postupom času sa to stávalo častejšie a vo väčšej miere a naposledy už takmer permanentne. Mal som podozrenie na hlavný brzdový válec, ten som vymenil, ale stav sa vôbec nezlepšil.

Kotúče sú OK, dosky zodraté cca na 30%. Dnes som bol na teste bŕzd (Heka test) a výsledok, že OK - brzdia všetky 4 kolesá, max. odchylka do 20%.

Na aute mám kotúče a brzdiče vpredu + celú zadnú nápravu z Octavie I RS (t.j. kotúče vpredu 312mm, vzadu 256mm). Potom, ako som to dal na auto, auto brzdilo neskutočne dobre, pedál bol krásne napružený a stačilo sa ho naozaj len jemne dotknúť a auto flekovalo.

Ďakujem.
a prejavuje sa to povedzme tak že ked šlapneš druhý krát tak pedál je tvrdý už pri vrchu?alebo je makký stále.
profik
Přispěvovatel
Příspěvky: 288
Registrován: 03 črc 2008, 06:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od profik »

Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) .... :( Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...
Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

profik píše:Kura mam to samé. při prvním sešlápnutí to sice brzdí ale kola se nezablokujou, při druhém a dalším už jo. když stojím na brzdě tak jde pomalu dolů ..... neprotéká kapalina v gumičkách u brzdového válce? (jak je ten píst co tlačí do oběhu kapalinu) .... :( Sem nedávno málem srazil babu jagu na přechodu.... sice cigana ale do basy by se mi jit nechtělo...
Větsinou KO brzdový valec, me to pomohlo.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)
***VAG,PSA,Renault***
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)
Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto to takhle blblo,po vymene si zatim nestežuje. Taky to jednou delala prekousana hadicka EGR nebo k cemu to bylo. To si stím jel skopce na neutral,slap si jednou pohoda,pak dvakrat za sebou a už byl pedal nahore a tvrdo. Nechal si to chvilicku bejt a zas pohoda na jedno slapnutí.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Zdeněk M píše:
chosepm píše:U některejch aut bejvá štelovací ta tyčka co je na pedálu a opírá se o posilovač. Zkuste to ještě tam vymezit (vytočit jí ven). Bejvá tam kontramatka. Ta pedálová konzole může někdy změnit vzdálenost a pak se chvíli šlape jen membrána posilovače, než se to opře o pístek v hlavnim brzdovym válci. Neni to něčí případ? ;) Samo že to musí bejt bez bublin a pedál nesmí klesat, jen brzdí dole a je to jak když šlápneš do...bláta :)
Tož u koncernu VW, žadne stelování není,mely to pouze Skody 105-136. Spis bejvaj v haji podtlak pumpy,jeden koupil funglnagl a rozdíl byl znát, nák nestihala dorovnat podtlak a proto blblo,po vymene si zatim nestežuje.
jak to ze ne ? u SupB/Passat z posilovaca trci zavitova tyc a na nej kontramatka, na co by to tam potom davali ? Aj starsie AUDI mali taky ,,klb,, ktorym sa dala nastavit vzdialenost a vyska brzdoveho pedalu.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
jimmycars
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 srp 2008, 17:44
Odpovědi: 0
Bydliště: PRESOV,SK

Příspěvek od jimmycars »

skontroluj podtlakovu hadicu od vakuovky do agegatu,ak je ok tak vymen vakuovku a je to ok :-D
Mikky
Přispěvovatel
Příspěvky: 446
Registrován: 09 říj 2008, 19:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mikky »

ja mam ted podobny problem na prvni seslapnuti ok a na druhy je pedal tvrdej a uz nebrzdi,chystam se vymenit vakuovku.nevite jestli jsou na 1.9tdi PD u vsech stejny ty pumpy?stava se to vubec ze ty pumpy u PD odchazi?
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Mikky píše:ja mam ted podobny problem na prvni seslapnuti ok a na druhy je pedal tvrdej a uz nebrzdi,chystam se vymenit vakuovku.nevite jestli jsou na 1.9tdi PD u vsech stejny ty pumpy?stava se to vubec ze ty pumpy u PD odchazi?
skor sa ulamuje/netesni ta plastova trubka co ide von z vakuovky, pozri sa tam ci ti to nepodfuckuje :D
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“