jak je ohřátej motor nechce chitit (VW sharan 19 TDI 81kw)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:28

jak je ohřátej motor nechce chitit (VW sharan 19 TDI 81kw)

Příspěvek od V9tek »

Mám záhadnej problém.Když je motor studenej tak naskočí úplně s přehledem třeba i při -20°C.Ale jak se ohřeje na provozní teplotu musím točit alespoň 10-15 sekund než to naskočí.Myslím že to nějak souvisí i s okolní teplotou protože v létě když je tak okolo 25°C tak to nechce chitnout až když je teplota oleje přes 80°C.Naprotitomu v zimě když je venkovní teplota někde okolo -5°C tak to nechitá už když teploměr oleje ukazuje něco přes 45°C.Když sem s tim byl u automechanika tak mi tvrdil že to je starterem protože je zasviněnej a tak málo točí z motorem.Starter vyčistil ale auto zase nechitalo.Skusil jsem viměnit i baterku a nic se nezměnilo.Tak sem zajel přímo do VW servizu ale tam mi rovnou řekli aniž by se na auito podívali že prej to sou ,,přidřený vstřiky'' a že je to nemoc sharanů a že se s tim nedá nic dělat leda je vyměnit.Já si ale myslím že to je blbost protože proč když je motor studený tak to chitne bez problémů.Taky sem si všimnul když motor po 15 sekundovím točením chitne tak vůbec nezakoůři.Takže si mislím že je chiba někde v elektronice.Prostě tam vstřikování nedodává žádnou naftu.Jestli z timhle problémem máte někdo skušenosti tak mi prosím poradte kde by mohl být problém.Trpím ja a hlavně baterka a starter.


Auto je:VW sharan 1,9TDI 81kW
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Zkus odpojit čidlo teploty, jestli nastartuje a pak napiš.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Bydliště: Třebíčsko

Luke

Příspěvek od Luke »

Nevím, jestli je to možné, ale už sem hodněkrát slyšel, že když nechce chitat teplej motor, že to bývá špatnou lambdasondou.
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Příspěvek od V9tek »

origoš píše:Zkus odpojit čidlo teploty, jestli nastartuje a pak napiš.
Čidlo teploty(to který je zhruba ve prostředku hadice od motoru k chladiči)jsem zkoušel vyměnit a nemělo to žadnej vliv.
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Re: Luke

Příspěvek od V9tek »

Luke píše:Nevím, jestli je to možné, ale už sem hodněkrát slyšel, že když nechce chitat teplej motor, že to bývá špatnou lambdasondou.
To sem vůbec nevěděl že v TDIčku je taky lambdasonda.Můžeš mi napsat kde se přesně nachází.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Neřekl jsem vyměnit, ale odpojit.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

zmer tlaky az bude motor zahraty.....kdyz budou dobry tak zkus zvednout startovaci davku.................nebo odpor na cidlo teploty
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Příspěvek od V9tek »

origoš píše:Neřekl jsem vyměnit, ale odpojit.
Zejtra to zkusím
Petr Nový
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2006, 21:41
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od Petr Nový »

Může být vyběhané vstřik. čerpadlo,to pak tak dělává.Polej ho studenou vodou abys ho ochladil a skus startovat.Skus zvýšit startovací dávku.A nebo pak odpor k čidlu teploty,ale přez relé ovládané od startéru nebo jazýčkové relé na přívodním kabelu ke startéru.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

tak to by som teda chcel vediet,kde je na tdi lambda sonda... Ale kopnut sa moze kazdy. Aj ja mam taku skusenost,ze to byva bud cidlom teploty alebo nastavenim cerpadla
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
V9tek
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:28

Příspěvek od V9tek »

V9tek píše:
origoš píše:Neřekl jsem vyměnit, ale odpojit.
Zejtra to zkusím
Tak jsem to zkoušel nastartovat z odpojeným čidlem a pořád stejnej problém.
Uživatelský avatar
Milan Sharan
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:22

Příspěvek od Milan Sharan »

nevím proč, ale u Sharanu zvednutí startovací dávky vůbec nepomůže. Zkoušel jsem to na 2 Sharanech 81kw. Dal jsem min. a max. startovací dávku a délka startování se vůbec nezmění ani o trošičku. Kamarád s tím má totiž problém stejný jak popisuješ a neví si s tím rady. Asi tam dá nakonec odpor. Mě to startuje za tepla i za studena dobře, ale chtěl jsem aby to šlo na cvrnk, tak jsem si přidal dávku na maximum a žádná změna. :?
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na starém foru se to diskutovalo mnohokrát. Problém je v opotřebení čerpadla. Pokud je opotřebeno mírně, tak pomůže vyšší startovací dávka, ale potřebovala by být ještě vyšší. Pokud je víc vyběhané, tak se odporem nasimuluje mráz a Ř.J. dávku zvedne na maximum. Vůbec to neznamená, že je čerpadlo špatné, pouze je špatná softwarová obsluha. Mech. čerpadla se opotřebovávají úplně stejně, akorát že na start dávají max. dávku. Taky při startu motor zahulí, což je u moderních aut nežádoucí a je ošertřeno tak, jak to známe. Odpojení čidla teploty je nejspolehlivější diagnostika uvedeného problému. Ti, kdo vyměnili palivový filtr za dvouvývodový, v důsledku chladnější nafty tenhle problém buď vůbec nemají, nebo se neprojevuje tak výrazně.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
marek1977
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2006, 18:45
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od marek1977 »

pokud má někdo tento problém tak na superbu 96kw jsem vyměnil v motoru uplně vše a nepomohla nic nakonec nalil frajer do nádrže líh aby mu nazamrzla nafta......vyměnil jsem naftu a pohoda nestartovalo teplé....šílený špek...
PASSAT 96KW nejlepší vůz!!!!!!
BOSCHFMTuning
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 22:40

Příspěvek od BOSCHFMTuning »

to je tak skontrolovat tlaky, trysky, vytahnout čerpadlo a dat na stolici. to už tu ovšem bylo zmíněno několikrat . jestli někdo chce muže mi čerpadlo poslat i poštou a my ho tu pokontrolujem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“