neustále žhaví

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

neustále žhaví

Příspěvek od campil »

Prosím o radu (Audi B4 1.9TDi r.v.93): Bez ohledu na všechno ostatní mi neustále žhaví (svíčky jsem odpojil). Od kolegy se mi podařilo získat hodnoty odporu čidla teploty vzduchu a teploty chladící kapaliny, ale problém je ten, že po proměření čidla kapaliny se jeví v pořádku a čidlo vzduchu jsem vůbec nenašel. Nenašel jsem ani relé žhavení, tak jsem postupně vytahoval všechny relé co jsem našel a zkoušel žhavit a žhavilo to zase vždycky. Navíc jak to žhaví a myslí si, že je zima tak se mi zvedly o 100 otáčky na volnoběh. Takže se ptám a prosím o radu - kde je čidlo teploty vzduchu a kde je relé žhavení popř. kde a co mám jiného hledat. Na diagnostiku nikoho neznám a platit za ni u Bosche nebo Audi se mi nechce....Díky moc za rady.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Re: neustále žhaví

Příspěvek od elit »

campil píše:Prosím o radu (Audi B4 1.9TDi r.v.93): Bez ohledu na všechno ostatní mi neustále žhaví (svíčky jsem odpojil). Od kolegy se mi podařilo získat hodnoty odporu čidla teploty vzduchu a teploty chladící kapaliny, ale problém je ten, že po proměření čidla kapaliny se jeví v pořádku a čidlo vzduchu jsem vůbec nenašel. Nenašel jsem ani relé žhavení, tak jsem postupně vytahoval všechny relé co jsem našel a zkoušel žhavit a žhavilo to zase vždycky. Navíc jak to žhaví a myslí si, že je zima tak se mi zvedly o 100 otáčky na volnoběh. Takže se ptám a prosím o radu - kde je čidlo teploty vzduchu a kde je relé žhavení popř. kde a co mám jiného hledat. Na diagnostiku nikoho neznám a platit za ni u Bosche nebo Audi se mi nechce....Díky moc za rady.
To jsem ted resil u sveho PD. Po predchozi rade tady. Cidlo jsem vymenil a uz to nezlobi ...:) Provedl jsem menis testik...odpojil sem to cidlo, zapnul zapalovani zhavilo to asi 10s (predpokladam simulace tak -40st) a pak to nastartovalo s vyskokem otacek skoro k 2tis (noteeth) . Ted uz pracuje jak ma s jinym cidlem.

Takze si pockej jen co ti ho nekdo lokalizuje. U me to bylo jedno z cidel co snima teplotu chladici kapaliny.
VW Passat 3C 2008 BMP
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Re: neustále žhaví

Příspěvek od Csala »

campil píše:Prosím o radu (Audi B4 1.9TDi r.v.93): Bez ohledu na všechno ostatní mi neustále žhaví (svíčky jsem odpojil). Od kolegy se mi podařilo získat hodnoty odporu čidla teploty vzduchu a teploty chladící kapaliny, ale problém je ten, že po proměření čidla kapaliny se jeví v pořádku a čidlo vzduchu jsem vůbec nenašel. Nenašel jsem ani relé žhavení, tak jsem postupně vytahoval všechny relé co jsem našel a zkoušel žhavit a žhavilo to zase vždycky. Navíc jak to žhaví a myslí si, že je zima tak se mi zvedly o 100 otáčky na volnoběh. Takže se ptám a prosím o radu - kde je čidlo teploty vzduchu a kde je relé žhavení popř. kde a co mám jiného hledat. Na diagnostiku nikoho neznám a platit za ni u Bosche nebo Audi se mi nechce....Díky moc za rady.
Skus ist po dratoch od zhaviacich sviecok az prides k rele.
Mozno ze aj tebe ide k zhaviacim svieckam iba jeden hrubsi vodic, chod za nim aj za cenu toho, ze rozbalis zabandazovany zvazok kabelov.
To rele by malo byt velkostou odlisne od ostatnych, spina cca 50 Amperov.
Vela zdaru.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od campil »

Těch čidel teploty je více? Zkoušeli jsme to, které je na horní hadici od chladiče před vstupem do bloku motoru.
Csala: jít drátech od svíček jsem zkoušel a bez úspěchu - to bych asi musel demontovat přítrojovku. Není mi jasné proč to relé není tam kde jsou ostatní relátka tj. v pojistkové skříni nebo pod přístrojovkou u ridiče. Jinak jsem vysunul pojistku 60A v domnění, že taková mrcha je od žhavení a zase nic - furt žhavilo.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

campil píše:Těch čidel teploty je více? Zkoušeli jsme to, které je na horní hadici od chladiče před vstupem do bloku motoru.
Csala: jít drátech od svíček jsem zkoušel a bez úspěchu - to bych asi musel demontovat přítrojovku. Není mi jasné proč to relé není tam kde jsou ostatní relátka tj. v pojistkové skříni nebo pod přístrojovkou u ridiče. Jinak jsem vysunul pojistku 60A v domnění, že taková mrcha je od žhavení a zase nic - furt žhavilo.
Pokud je to TDi stejne jako u Octavie I, tak to cidlo je 4polove.
VW Passat 3C 2008 BMP
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

campil píše:Těch čidel teploty je více? Zkoušeli jsme to, které je na horní hadici od chladiče před vstupem do bloku motoru.
Csala: jít drátech od svíček jsem zkoušel a bez úspěchu - to bych asi musel demontovat přítrojovku. Není mi jasné proč to relé není tam kde jsou ostatní relátka tj. v pojistkové skříni nebo pod přístrojovkou u ridiče. Jinak jsem vysunul pojistku 60A v domnění, že taková mrcha je od žhavení a zase nic - furt žhavilo.
Rele by som hladal v motorovom priestore.
Mam dojem, ze rele zhaviacich sviecok kazdemu cvaka v motorovom priestore. Skus to zistit u podobneho auta, kde vlastne cvaka.
Pozor, zhasnutie kontrolky zhavenia a cvaknutie (odpojenie napatia od zhavicov) nie je v tom istom case. Zhavenie bezi este o par sekund az minut dalej po zhasnuti kontrolky na pristrojovke.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od campil »

Jediné co cvakne v motoru je ten ventil, který otevře naftu. Relé necvakne žádné (navíc to asi bude to "necvakací" - tuším že polovodičové). A pod kapotou asi nebude, protože ty 4 kabely od svíček svorně mizí do palubky a asi až tam se spojí v jeden - takže i tam někde bude i to relé. A v tom případě je buď dobře schované nebo totálně nepřístupné. Fakt chlapi nikdo neví kde mám ty čidla (kromě toho co je horní hadici chladiče) a relé najít??????
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

a opravdu jde napětí na svíčky, nebo ti žhavení svítí kvůli nějakého průšvihu zjištěného jednotkou? (třeba brzdový spínač.)
CFHC
campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od campil »

Ne nesvití z jiného důvodu, ale fakt to žhaví - měřili jsme proud na jednu svíčku. Mám strach je zapojit, aby mi neukáply do ventilů, protože jak se mi to stalo poprvé tak očividně žhavily i za jízdy.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

campil píše:Ne nesvití z jiného důvodu, ale fakt to žhaví - měřili jsme proud na jednu svíčku. Mám strach je zapojit, aby mi neukáply do ventilů, protože jak se mi to stalo poprvé tak očividně žhavily i za jízdy.
Jak jsi prisel na to, ze zhavi i za jizdy?
VW Passat 3C 2008 BMP
campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od campil »

Když jsem při 3 sundal nohu z plynu tak to auto jelo samo. Když jsem vytahal kabely ze svíček tak to přestalo. Tak jsem si vždycky myslel, že to bylo tím.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

campil píše:Když jsem při 3 sundal nohu z plynu tak to auto jelo samo. Když jsem vytahal kabely ze svíček tak to přestalo. Tak jsem si vždycky myslel, že to bylo tím.
No, mne ked prestanu zhavicky zhavit, tak motor si na volnobehu prida cca 100 ot do plusu. Ono totiz tie zhavicky cca 30 Amperov beru a ked ich rele vypne, tak o ten prud je alternator menej zatazeny a motor vybehne s otackami hore. Ale ja riadiacu jednotku motora nemam.
Mne sa to nezda, ze by trvale zhavenie malo sposobit neumerne zvysenie otacok motora.
Co riadi volnobezne otacky tvojho motora? Mas riadiacu jednotku motora, alebo nejaky automaticky sytic?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
campil
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 05 zář 2006, 06:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od campil »

Určitě ř.j., automatický sytič - to teda nevím jak by to fungovalo. Vždycky jsme si myslel, že pokud není sytič (předsuvník vstřiku) manuální tak tam musí být ř.j..
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

campil píše:Určitě ř.j., automatický sytič - to teda nevím jak by to fungovalo. Vždycky jsme si myslel, že pokud není sytič (předsuvník vstřiku) manuální tak tam musí být ř.j..
Bezne pri starsich dieseloch automaticky sytic ovlada napriklad termostat.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

čidlo

Příspěvek od honzamares »

campil píše:Těch čidel teploty je více? Zkoušeli jsme to, které je na horní hadici od chladiče před vstupem do bloku motoru.
Csala: jít drátech od svíček jsem zkoušel a bez úspěchu - to bych asi musel demontovat přítrojovku. Není mi jasné proč to relé není tam kde jsou ostatní relátka tj. v pojistkové skříni nebo pod přístrojovkou u ridiče. Jinak jsem vysunul pojistku 60A v domnění, že taková mrcha je od žhavení a zase nic - furt žhavilo.
Není to náhodou výstup vody z bloku motoru ?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“