Octavia I 1,9tdi 81kw nejde klima...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
mohl by ste mi prosim nekdo rict kde jsou jaka "cidla" klimy ktery by mi to mohli odpojovat? Sem v koncich prosim...
uz sem i zkousel jestli jde proud od vypinace AC a ten jde az do ty "jednotky" pod baterkou ale proudy z te "jednotky" do kompresoru nejdou,tak si myslim ze uz to musi delat nejake cidlo...jenze uz nevim kde bych jaky nasel...proto prosim o pomoc..
uz sem i zkousel jestli jde proud od vypinace AC a ten jde az do ty "jednotky" pod baterkou ale proudy z te "jednotky" do kompresoru nejdou,tak si myslim ze uz to musi delat nejake cidlo...jenze uz nevim kde bych jaky nasel...proto prosim o pomoc..
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
ještě se mi jednou stalo na oktávě, že nešel kompresor, a když jsem zaveksloval s tim štekrem na čidle tlaku tak se najednou rozběh. Jak jsem na něj nepůsobil, tak nešel. V tom konektoru byly odehnutý ty jazýčky. Možná to bylo způsobený nějakým zahřátim z přechodovýho odporu. Na to ještě jukni, kdyby náhodou.
***VAG,PSA,Renault***
Tož, jednotka vetraků je jedina jednotka co rucní klima má,dal to jde jen pres snmac tlaku na trubce,snimac vnejsí teploty a signal 1 stupne vetraku topení v aute. Bejvá vytavana ta pojistka na baterce ta 30A, nebo Ko spojka kompresoru,jednotka vetraku taky obcas odejde. Jinak ta jednotka vetraku se 4 Golfa nejni stejná! Sepni tu spojku kabelem na tvrdo jestli vubec sepne, pokud budes mít ostatní v poradku tak by se meli vetraky pustit samy. A ten stekr na cidle, co je na tej trubce od klimi,tak mas 4 polovej,nebo trojpolovej? Kulatej nebo hranatej. Taky by to chtelo zjistit napajení toho cidla.Mira250f píše:tak tim snimacem to taky neni...
kompresor je na aute novej a kdyz pustim do toho zelenyho dratu jak vede do kompresoru proud tak kompresor i vetraky sepnou,a ten snimac na trubce mam tripolovej a proud do nej jde... a proud mi do vsech pojistek na baterce jde...
Naposledy upravil(a) Mira250f dne 27 kvě 2009, 21:30, celkem upraveno 1 x.
kompresor je na aute novej a kdyz pustim do toho zelenyho dratu jak vede do kompresoru proud tak kompresor i vetraky sepnou,a ten snimac na trubce mam tripolovej a proud do nej jde... a proud mi do vsech pojistek na baterce jde...Zdeněk M píše:Tož, jednotka vetraků je jedina jednotka co rucní klima má,dal to jde jen pres snmac tlaku na trubce,snimac vnejsí teploty a signal 1 stupne vetraku topení v aute. Bejvá vytavana ta pojistka na baterce ta 30A, nebo Ko spojka kompresoru,jednotka vetraku taky obcas odejde. Jinak ta jednotka vetraku se 4 Golfa nejni stejná! Sepni tu spojku kabelem na tvrdo jestli vubec sepne, pokud budes mít ostatní v poradku tak by se meli vetraky pustit samy. A ten stekr na cidle, co je na tej trubce od klimi,tak mas 4 polovej,nebo trojpolovej? Kulatej nebo hranatej. Taky by to chtelo zjistit napajení toho cidla.Mira250f píše:tak tim snimacem to taky neni...
No pokud ti jde proud i do jednoho steh tri pinu na tom cidle,tak bud ten snimac keca, nebo je ta jednotka vetraku vadna. Ty jednotky vetraku nejsou zamený,jsou asi tri druhy, pokud mas ten snimac s kulatym stekrem a trema dratama,tak ta klimatizace ma diagnostiku a tlak chladiva se zobrazí ve vagu, proste se ten senzor kontroluje diagnostkou,dava presnej napetovej impuls o tlaku v okruhu. Dal bejvaj dva druhy kompresoru,jeden ma spojku,druhej ne, beží furt, tlak řidí ventil v kompresoru. Už se stalo,že si koupil chlap octu v bazaru a porad se resila nefunkcní klima,na konec tam byl kompresor bez spojky, proto to neslo. Este se koknu do schema,jestli to nema jednotku klimatizace, ctyr dratovej senzor ji nemá, ta funguje jen pres ten snimac a jednotku vetraku. Tendle tip si nepamatuju,jestli je jen jina ta jednotka vetraku,nebo to ma vlastní jednotku. jakej to je rok tej octy, a typ motoru.Mira250f píše:kompresor je na aute novej a kdyz pustim do toho zelenyho dratu jak vede do kompresoru proud tak kompresor i vetraky sepnou,a ten snimac na trubce mam tripolovej a proud do nej jde... a proud mi do vsech pojistek na baterce jde...Zdeněk M píše:Tož, jednotka vetraků je jedina jednotka co rucní klima má,dal to jde jen pres snmac tlaku na trubce,snimac vnejsí teploty a signal 1 stupne vetraku topení v aute. Bejvá vytavana ta pojistka na baterce ta 30A, nebo Ko spojka kompresoru,jednotka vetraku taky obcas odejde. Jinak ta jednotka vetraku se 4 Golfa nejni stejná! Sepni tu spojku kabelem na tvrdo jestli vubec sepne, pokud budes mít ostatní v poradku tak by se meli vetraky pustit samy. A ten stekr na cidle, co je na tej trubce od klimi,tak mas 4 polovej,nebo trojpolovej? Kulatej nebo hranatej. Taky by to chtelo zjistit napajení toho cidla.Mira250f píše:tak tim snimacem to taky neni...
Je to motor ASV a rok myslim 2002...Zdeněk M píše:No pokud ti jde proud i do jednoho steh tri pinu na tom cidle,tak bud ten snimac keca, nebo je ta jednotka vetraku vadna. Ty jednotky vetraku nejsou zamený,jsou asi tri druhy, pokud mas ten snimac s kulatym stekrem a trema dratama,tak ta klimatizace ma diagnostiku a tlak chladiva se zobrazí ve vagu, proste se ten senzor kontroluje diagnostkou,dava presnej napetovej impuls o tlaku v okruhu. Dal bejvaj dva druhy kompresoru,jeden ma spojku,druhej ne, beží furt, tlak řidí ventil v kompresoru. Už se stalo,že si koupil chlap octu v bazaru a porad se resila nefunkcní klima,na konec tam byl kompresor bez spojky, proto to neslo. Este se koknu do schema,jestli to nema jednotku klimatizace, ctyr dratovej senzor ji nemá, ta funguje jen pres ten snimac a jednotku vetraku. Tendle tip si nepamatuju,jestli je jen jina ta jednotka vetraku,nebo to ma vlastní jednotku. jakej to je rok tej octy, a typ motoru.Mira250f píše:kompresor je na aute novej a kdyz pustim do toho zelenyho dratu jak vede do kompresoru proud tak kompresor i vetraky sepnou,a ten snimac na trubce mam tripolovej a proud do nej jde... a proud mi do vsech pojistek na baterce jde...Zdeněk M píše: Tož, jednotka vetraků je jedina jednotka co rucní klima má,dal to jde jen pres snmac tlaku na trubce,snimac vnejsí teploty a signal 1 stupne vetraku topení v aute. Bejvá vytavana ta pojistka na baterce ta 30A, nebo Ko spojka kompresoru,jednotka vetraku taky obcas odejde. Jinak ta jednotka vetraku se 4 Golfa nejni stejná! Sepni tu spojku kabelem na tvrdo jestli vubec sepne, pokud budes mít ostatní v poradku tak by se meli vetraky pustit samy. A ten stekr na cidle, co je na tej trubce od klimi,tak mas 4 polovej,nebo trojpolovej? Kulatej nebo hranatej. Taky by to chtelo zjistit napajení toho cidla.
Zdravím,
řeším problém s klimatizací na Octávce (1.9TDI/66kW/r. v. 2002). Je tam manuální klimatizace. Po stisknutí tlačítka klimy se neděje vůbec nic.
Pojistky jsou v pořádku. Takže jsem šel podle schématu:
Jednotka dochlazování (J293) - napájení OK (kontrola pin6 (kostra), pin4 (stálý +), pin9 (+ po zapnutí klíčku), pin8 (+ po zapnutí tlačítka klimy).
Silová část (4pin konektor k větrákům OK). Propojení s čidly (termospínač F38 a tlakový spínač G65) taky OK. Kompresor taky v pořádku (po připojení napětí na pin10 u jednotky dochlazování sepne elmg. spojka a klima chladí).
Mám tedy několik otázek:
1) Termospínač F38 je klasický mechanický spínač (sepnuto/rozepnuto) nebo je to něco na způsob termistoru (odpor se mění spojitě)? Dle schématu by to měl být klasický spínač, ale při normální venkovní teplotě měl odpor asi 1200 Ohm. Nicméně i když byl vyjmutý a překlemovaný drátem, klima stále nešla.
2)Jaký signál by měl dávat snímač tlaku G65 (předpokládám, že je výstup analogový (proměnné napětí podle tlaku))? Jedná se o novější třívývodový typ, jeho napájení (piny 1 a 3 OK). Odpojil jsem tedy jednotku dochlazování a po nastartování bylo na výstupu čidla asi 800mV. Poté byl natvrdo puštěn kompresor klimy, ale na napětí na čidle bylo stále stejné, což mi připadá divné. Podotýkám, že klimatizace byla nedávno plněná, takže tlak by snad měl být v pořádku.
Zkusil jsem zapojit na pin2 (výstup snímače tlaku) regulovatelný zdroj 0-12V a při postupném zvyšování napětí se někde kolem 7V roztočily ventilátory na chladiči. Takže předpokládám, že jednotka dochlazování na signál z čidla reaguje. Nicméně kompresor stále stojí.
3) Co dále ovlivňuje spuštění klimy? Podle schématu vede jeden drát z jednotky dochlazování kamsi do panelu přístrojů a 3 dráty někam do řídící jednotky motoru. Jejich průchodnost jsem zatím neměřil, je to práce na pendrek.
4) Jaký typ dochlazovací jednotky patří do auta s manuální klimou? (údajně existuje více typů, které se liší koncovým písmenem v označení). Zde byl namontován typ "K", ale klima nefunguje od koupi auta, takže to nic neznamená (vzhledem k tomu, že známý to kupoval v zimě, kdy klimu nepoužíval a za předchozího majitele byl bouraný levý předek (jednotka byla patrně měněna)).
5) Je tento typ klimatizace diagnostikovatelný? Předpokládám, že ne, ale radši se ptám.
Pro začátek bych měl rád jasno v tom, zda jsou dobrá čidla teploty a tlaku když vykazují výše uvedené parametry.
Omlouvám se za vyčerpávající délku příspěvku a doufám, že to odborníky neunaví...



řeším problém s klimatizací na Octávce (1.9TDI/66kW/r. v. 2002). Je tam manuální klimatizace. Po stisknutí tlačítka klimy se neděje vůbec nic.
Pojistky jsou v pořádku. Takže jsem šel podle schématu:
Jednotka dochlazování (J293) - napájení OK (kontrola pin6 (kostra), pin4 (stálý +), pin9 (+ po zapnutí klíčku), pin8 (+ po zapnutí tlačítka klimy).
Silová část (4pin konektor k větrákům OK). Propojení s čidly (termospínač F38 a tlakový spínač G65) taky OK. Kompresor taky v pořádku (po připojení napětí na pin10 u jednotky dochlazování sepne elmg. spojka a klima chladí).
Mám tedy několik otázek:
1) Termospínač F38 je klasický mechanický spínač (sepnuto/rozepnuto) nebo je to něco na způsob termistoru (odpor se mění spojitě)? Dle schématu by to měl být klasický spínač, ale při normální venkovní teplotě měl odpor asi 1200 Ohm. Nicméně i když byl vyjmutý a překlemovaný drátem, klima stále nešla.
2)Jaký signál by měl dávat snímač tlaku G65 (předpokládám, že je výstup analogový (proměnné napětí podle tlaku))? Jedná se o novější třívývodový typ, jeho napájení (piny 1 a 3 OK). Odpojil jsem tedy jednotku dochlazování a po nastartování bylo na výstupu čidla asi 800mV. Poté byl natvrdo puštěn kompresor klimy, ale na napětí na čidle bylo stále stejné, což mi připadá divné. Podotýkám, že klimatizace byla nedávno plněná, takže tlak by snad měl být v pořádku.
Zkusil jsem zapojit na pin2 (výstup snímače tlaku) regulovatelný zdroj 0-12V a při postupném zvyšování napětí se někde kolem 7V roztočily ventilátory na chladiči. Takže předpokládám, že jednotka dochlazování na signál z čidla reaguje. Nicméně kompresor stále stojí.
3) Co dále ovlivňuje spuštění klimy? Podle schématu vede jeden drát z jednotky dochlazování kamsi do panelu přístrojů a 3 dráty někam do řídící jednotky motoru. Jejich průchodnost jsem zatím neměřil, je to práce na pendrek.
4) Jaký typ dochlazovací jednotky patří do auta s manuální klimou? (údajně existuje více typů, které se liší koncovým písmenem v označení). Zde byl namontován typ "K", ale klima nefunguje od koupi auta, takže to nic neznamená (vzhledem k tomu, že známý to kupoval v zimě, kdy klimu nepoužíval a za předchozího majitele byl bouraný levý předek (jednotka byla patrně měněna)).
5) Je tento typ klimatizace diagnostikovatelný? Předpokládám, že ne, ale radši se ptám.
Pro začátek bych měl rád jasno v tom, zda jsou dobrá čidla teploty a tlaku když vykazují výše uvedené parametry.
Omlouvám se za vyčerpávající délku příspěvku a doufám, že to odborníky neunaví...



