Rozvodovy remen - opotrebenie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
DRJan
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 28 říj 2008, 07:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Rozvodovy remen - opotrebenie

Příspěvek od DRJan »

Zdravim potreboval by som vediet podla coho sa da zistit ci je rozvodak opotrebovany. Nemam nikde napisane kedy bol naposledy meneny tak som pozeral aspon vizualne, ziadne trhlinky nanom nevidno a sirka je 22mm ( v knizke od auta pisu ze pri 22to treba menit) no myslim ze dolezitejsie je jeho hrubka ako sirka. Len nemozem sa nikde docitat aky hruby ma byt. Za chodu motora ide pekne hladko bez nejakych zvukov a hlavne nevlaje (noteeth). Caka ma cesta na Ukrajinu tak zvazujemci natom normalne mozem ist. Viem ze s tym netreba riskovat a najlepsie je to vmenit a mat pokoj ale vymenit rozvody som planoval po UA.
Skoda Octavia 1 4x4, 1.9tdi 74kw
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

když zákazník neví historii výměn a ptá se jestli vyměnit, protočim to, a když nevidim "písmena" řeknu, že jo... ;)
***VAG,PSA,Renault***
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Odpovědi: 0
Bydliště: usti nad labem

Příspěvek od norok86 »

chosepm píše:když zákazník neví historii výměn a ptá se jestli vyměnit, protočim to, a když nevidim "písmena" řeknu, že jo... ;)
Presne tak ;) a stale je lepsi dat par korun za rozvodovou sadu nez delat potkanej motor :(
DRJan
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 28 říj 2008, 07:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Příspěvek od DRJan »

jasne vymena je naistejsie no len som chcel vediet ci su nejake normy nato aku minimalnu hrubku moze mat (mm)
Vdaka za rady
Skoda Octavia 1 4x4, 1.9tdi 74kw
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Rozvody

Příspěvek od chipmann »

Ahoj ono dost záleží na roku výr. než na té tloušťce škodovka s tím dělala "čachry machry " takže pokud ti můžu radit vyměň vše řemen+kladky a máš klídek
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

A ak to nestíhaš, alebo aj nejaká koruna chýba, vymeň aspoň remeň a kladky a pumpu nechaj na neskôr. je to síce polovičné riešenie, ale môže to pomôcť
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

kaskader píše:A ak to nestíhaš, alebo aj nejaká koruna chýba, vymeň aspoň remeň a kladky a pumpu nechaj na neskôr. je to síce polovičné riešenie, ale môže to pomôcť
To jsem udělal jednou, protože mi připadaly kladky jako nový. V den prodeje auta praskla napínací kladka, když si to kupující zkoušel (od výměny řemenu cca 30tkm!). Naštěstí se to nepotkalo, přes noc se to opravilo a auto se prodalo. Každopádně jsem z takových nápadů vyléčený... ;)

A tu vodní pumpu? Samozřejmě jsem ji taky nekoupil. Rozvody jsem sundal v sobotu odpoledne a zjistil, že pumpa začíná téct. Nikde koupit nešla, tak si asi umíte představit, jak se vám chce nastavovat rozvody, aby jste mohli v pondělí do práce, když víte, že je budete znovu sundávat kvůli pumpě. Kup to celý a máš klid.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Samozrejme vymeniť hneď, ako je to možné. Videl som 1.6 hondu s motorom KO. Výrobca predpisuje meniť len remeň a aj to tak dopadlo
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

přesně tak, měnit jenom řemen když nevíš kolik mají kladky a pumpa natočené je na nic. A já stejně měním kladky a pumpu pokaždé když měním řemen. Zase tak moc velká investice to není a je od toho klid. A nemusíš se strachovat co pumpa, jestli neteče a podobně...
TDi
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

ja si to tiež dávam meniť komplet, veď som napísal, že je to polovičné riešenie. Inak, v jeho prípade, keď to nestíha alebo chýba nejaká koruna, by som sa na to vysral a išiel na starých rozvodoch. V najhoršom pôjde nas5 stopom :)
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pumpa když začne ukapávat, tak se to nezjistí, protože u teplého motoru se stačí voda odpařit. Problém je v tom, že voda protéká ložiskem a to zrezaví. Když to pak pár dní stojí, tak se "kousne" a potom se očešou zuby na řemenu a je hotovo. Šetřit na rozvodech se nevyplácí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

origoš píše:Pumpa když začne ukapávat, tak se to nezjistí, protože u teplého motoru se stačí voda odpařit. Problém je v tom, že voda protéká ložiskem a to zrezaví. Když to pak pár dní stojí, tak se "kousne" a potom se očešou zuby na řemenu a je hotovo. Šetřit na rozvodech se nevyplácí.
Na tom polu je vodní pumpa hnana remenem altiku,ne rozvodakem,jinak ten remen a kladka vyjde tak kolem 2000 kc,tak bych rek ,zanedbatelna investice. Remen altíku kolem 400kc a vodní pumpa pokud netece,neskřipe a nema vule,tak se nemení.
profik
Přispěvovatel
Příspěvky: 288
Registrován: 03 črc 2008, 06:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od profik »

Souhlasím s kompletní výměnou. Taky sem koupil auto, vyměnil sem jen řemen. po cca 30000 sem byl na emisích tam dostal motor zabrat a za týden mi rupla napínací kladka. naštěstí to přeskočilo jen na čerpadle. ale furt mám starou pumpu a vodící kladky (noteeth)
Leon 1.9TDi, AHF, Sprint 764
kenz007
Přispěvovatel
Příspěvky: 331
Registrován: 12 črc 2008, 23:28
Odpovědi: 0
Bydliště: SK ZA

Příspěvek od kenz007 »

origoš píše:Pumpa když začne ukapávat, tak se to nezjistí, protože u teplého motoru se stačí voda odpařit. Problém je v tom, že voda protéká ložiskem a to zrezaví. Když to pak pár dní stojí, tak se "kousne" a potom se očešou zuby na řemenu a je hotovo. Šetřit na rozvodech se nevyplácí.
a preto tvrdim ze auto ma byt v pohybe kazdy den :-D :-D
VW PASSAT Variant TDI 81KW B5
Uživatelský avatar
laumar
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 21 čer 2007, 21:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske Slovensko

Příspěvek od laumar »

remen sa sam od seba nikdy neroztrhe ! ! ! aj keby bol len polovicny vzdy ho roztrhne len pridreta kladka !
SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“