
spotřeba u octavie kombi 81kw rok 99
Moderátoři: šulda, Moderátoři
spotřeba u octavie kombi 81kw rok 99
Zdravím. Mám problém se spotřebou u octavie kombi 1,9 TDI+čip 81kw rok 99.Když jsem natankoval plnou nádrž, tak jsem myslel že na to najedu alespoň 1000km.Opak je pravdou. mám najeto zhruba 500km a v nádrži je čtvrtka.Je ta spotřeba vůbec možná? Palubní počítač mi ukazuje v průměru 4,5 ale nevěřím tomu. Když jsem byl na diagnostice tak mi říkal automechanik že je přetlak plnícího tlaku. Může to být tím způsobeno?Prosím o rady. Díky 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Aká je to "večná váha vzduchu" ??? Mne tá prvá (orig. BOSCH) odišla po 42000 km, resp. už dosť blbla a úplne som ju dorazil pri čistení...octávia píše:Váha vzduchu je nová,prej je věčná,tak nevím.
Pomužete mě s tým???????,

Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Aj ja by som chcel najazdiť na jednu nádrž 1000km
ale podľa mňa sa to pri normálnom jazdení nedá. Iba ak sa veľmi snažíš, ideš na dlhú trasu a ideš stále 80-90 bez predbiehania. Mne na octavii SLX 1,9 81kW 1999 combi, teda to isté čo ty, tiež chipnuté, vychádza spotreba okolo 6-6,5 litra. Veľmi záleží od štýlu jazdy a od trás ktoré jazdíš. Palubný počítač mi ukazuje úplné halušky, niečo okolo 4,5 litra. Viem jazdiť aj za menej ako 5 litrov, ale to aby si človek dal predtým niečo na ukľudnenie, inak sa to nedá vydržať.
Skús vyjazdiť nádrž od plného natankovania po ten okamih kedy ti pípne rezerva. Toto zopakuj 2-3 razy a uvidíš, koľko ti to asi žerie. Ručička palivomera ukazuje nelineárne, takže sa nedá spoľahnúť že ak je ručička na 1/4 tak je tam naozaj 1/4. Je to dané okrem iného aj tvarom nádrže. Nádrž natankovaná po prvé vypnutie pištole má zhruba 55 litrov, z toho rezerva je 7 litrov. Takže od plného natankovania po pípnutie rezervy je to 48 litrov. (údaje výrobcu) Mne sa darí na toto najazdiť asi 750, maximálne 800km. Inak, do nádrže sa dá napchať aspoň o 10litrov viac, ako udáva výrobca, ale to len tak na okraj. (stlačením odvzdušňováka). Pri meraní spotreby sa to nehodí. Ale ak chceš natankovať pred dlhou cestou total full, tak je to fajn
"Pretlak" plniaceho vzduchu tam máš asi kvôli chipu. Normálne je plniaci tlak 1,0 bar. Ak máš chipom zdvihnutý turbotlak povedzme na 1,2 bar a mechanik kontroloval len aktuálnu hodnotu tlaku, tak sa mu mohlo zdať že je to veľa. Ak ťa to trápi, treba to pozrieť VAGom, aká je hodnota tlaku požadovaná riadiacou jednotkou motora, a aká je skutočná.


Skús vyjazdiť nádrž od plného natankovania po ten okamih kedy ti pípne rezerva. Toto zopakuj 2-3 razy a uvidíš, koľko ti to asi žerie. Ručička palivomera ukazuje nelineárne, takže sa nedá spoľahnúť že ak je ručička na 1/4 tak je tam naozaj 1/4. Je to dané okrem iného aj tvarom nádrže. Nádrž natankovaná po prvé vypnutie pištole má zhruba 55 litrov, z toho rezerva je 7 litrov. Takže od plného natankovania po pípnutie rezervy je to 48 litrov. (údaje výrobcu) Mne sa darí na toto najazdiť asi 750, maximálne 800km. Inak, do nádrže sa dá napchať aspoň o 10litrov viac, ako udáva výrobca, ale to len tak na okraj. (stlačením odvzdušňováka). Pri meraní spotreby sa to nehodí. Ale ak chceš natankovať pred dlhou cestou total full, tak je to fajn

"Pretlak" plniaceho vzduchu tam máš asi kvôli chipu. Normálne je plniaci tlak 1,0 bar. Ak máš chipom zdvihnutý turbotlak povedzme na 1,2 bar a mechanik kontroloval len aktuálnu hodnotu tlaku, tak sa mu mohlo zdať že je to veľa. Ak ťa to trápi, treba to pozrieť VAGom, aká je hodnota tlaku požadovaná riadiacou jednotkou motora, a aká je skutočná.
Tak nevím jak dokáže 81 kW udělat přes 6 litrů, ale já jezdím za 4,4-4,6 při stovce na tacháku, teď co sem dal tempomat, tak jedu za 4,2. Přes 1.000 km na nádrž je u mě zcela normální. Nemám žádnej čip a auto jezdí jako z praku. Jinak já najedu po pípnutí rezervy ještě víc jak 100 km a natankuju do cvaknutí pístole asi 46-48 litrů.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Tet sem byl u jednoho kámoše a ten říkal že má nakou přísadu která se prej naleje do nafty,préj že seto vyčistí to turbo.COVI NA TO??Byl jsem koukat na vzduchovéj filtr,byl docela,špinavéj.tak sem ho trošku vyfoukal,a jel se projed, budto si to nalhávám,nebo to jede líp.Chěl sem se zeptat,asi se má zvéjfuku ozívat turbo jak piští,a docela dost nahlas,na volnobjěch?????????????
Diky

Diky
Tet sem byl u jednoho kámoše a ten říkal že má nakou přísadu která se prej naleje do nafty,préj že seto vyčistí to turbo.COVI NA TO??Byl jsem koukat na vzduchovéj filtr,byl docela,špinavéj.tak sem ho trošku vyfoukal,a jel se projed, budto si to nalhávám,nebo to jede líp.Chěl sem se zeptat,asi se má zvéjfuku ozívat turbo jak piští,a docela dost nahlas,na volnobjěch?????????????
Diky

Diky
Hodně se tady mluví o tom, že když se auto protáhne, tak by se tohle stávat nemělo, protože všechny saze se vypálí... Zase těžko říct, jestli ve vyšších otáčkach probíhá spalování dokonale a netvoří se saze...octávia píše:jezdím trošku ostřéjc, to se muže taky zanýs??????????????
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km