OI - hluk - chroupání od přední nápravy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JirkaOc
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 pro 2006, 16:51
Odpovědi: 0

OI - hluk - chroupání od přední nápravy

Příspěvek od JirkaOc »

Prosím o radu s následujícím problémem:

OI 1,8T combi, r.v. 2001, najeto cca 120.000. Při jízdě se ozývá přerušované "chroupání" od přední nápravy. Zvuk bych možná přirovnal ke dření, má různou intenzitu, od nepostřehnutelné až po jasně slyšitelnou třeba i při běhu větráku topení. Frekvence přerušování je přitom shodná s frekvencí otáčení kol (po určitou část otáčky dře, pak ztichne). Nejvíc se projevuje při přímé jízdě na neutrál (nebo s plynem tak, aby motor ani nezabíral, ani nebrzdil); jakmile přidám nebo i jen nepatrně přibrzdím (motorem nebo nožní brzdou), zvuk zmizí. Stejně tak zmizí při zatáčení (už při malé výchylce volantu). "Chroupání" je v okamžiku svého projevu malinko cítit i ve volantu.

Nezáleží přitom na rychlosti jízdy, chroupání se ozývá od vyšších rychlostí až do zastavení (popojíždím-li bez motoru krokem - nejlépe z malého kopce - je krásně slyšet).

Předtím jsem už delší dobu pozoroval lehké vibrace v řízení, jak při normální jízdě, tak i (a to výrazněji) při brzdění. To se nyní po objevení se toho "chroupání" paradoxně zlepšilo.

Dnes byl vůz na zvedáku u automechanika - ten po předchozí zkušební jízdě mluvil o převodovce (diferenciálu), vizuální prohlídkou nápravy nikde nic nenašel. V autorizovaném servisu při následné konzultaci (ve voze nejeli, pouze ústní popis odpovídající tomu výše) pak zase nejvíc zmiňovali stejnoběžný kloub. Já s ohledem na předchozí vibrace v řízení spojené s brzděním zase pořád podezřívám přední brzdy. Je fakt, že kotouče mají trochu "mapy" z důlkové rzi (moc nejezdím), ale na druhou stranu na zvedáku se vše (poháněné rukama) točilo naprosto potichu a bez odporu.

Mechanikovi byla podezřelá údajně větší vůle v diferenciálu při protiběžném pootáčení předními koly...

Díky za rady a odborné názory.
Uživatelský avatar
mato8625
Přispěvovatel
Příspěvky: 389
Registrován: 02 črc 2008, 07:45
Odpovědi: 0
Bydliště: slovensko

Příspěvek od mato8625 »

a co homokinetaky,ako su na tom?
VW G4 Variant TDI PD AXR ,chip 1??Kw-3??Nm,GT1749VB,kat.off,egr off,HP sporting
Škoda Fabia II 1,2 Htp
Fiat Ducato 2,3 Jtd (250)
JirkaOc
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 17 pro 2006, 16:51
Odpovědi: 0

Chroupání - vyřešeno

Příspěvek od JirkaOc »

Tak si odpovím sám:

příčina byla nakonec úplně banální - nedostatečně nedotažené pravé kolo, které se "mikroposouvalo" po náboji, resp. vlastně povrchu středu brzdového kotouče - no a to dělalo ty zvuky. Logicky nejvíc v přímém směru a bez akcelerace/decelerace, protože kolo v takovém režimu nedrží "vzpříčením" a může se volně pohybovat v rámci nějaké vůle.

Velkým pomocníkem byl i elektronický stetoskop vlastní konstrukce, kdy se jednoznačně potvrdil zdroj hluku v pravém kole a to nejvíc v oblasti náboje. I když je pravda, že při pořádné základní kontrole by ani nebyl potřeba ;-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“