Můžu se zeptat na kolik mikronů to filtruješ???vanad píše:Zkoušel jsem do auta nalít 10l vyjetého mot.oleje (důkladně přefiltrovaného od různých špón apod.) v poměru na 10 l nafty. Zatím vše OK, jen trochu hůř za studena startuje a je línější. No, ještě jedna maličkost - dost je to za mnou cítit. Máte s tímto "palivem" nějaké zkušenosti?
Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Re: Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Našel jsem na chatě otevřenej kanystr s asi 60l černýho oleje. Přepodkládám že se bude jednat o nějakej vyjeťák co tam leží už minimálně 5 let.
Copak s tím? Má ho cenu zkusit přefiltrovat a po malých dávkách míchat s biodieselem, nebo tak akorát někomu do kamen?
Bylo by to do 2,5l diesela od mercedesu, kterej už toho má nalítanýho dost a dost, loni měněný žhavky a teď je tomu rok co jezdí na RO.
Copak s tím? Má ho cenu zkusit přefiltrovat a po malých dávkách míchat s biodieselem, nebo tak akorát někomu do kamen?
Bylo by to do 2,5l diesela od mercedesu, kterej už toho má nalítanýho dost a dost, loni měněný žhavky a teď je tomu rok co jezdí na RO.
Mercedes-Benz W210 300D
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Stewa píše:Našel jsem na chatě otevřenej kanystr s asi 60l černýho oleje. Přepodkládám že se bude jednat o nějakej vyjeťák co tam leží už minimálně 5 let.
Copak s tím? Má ho cenu zkusit přefiltrovat a po malých dávkách míchat s biodieselem, nebo tak akorát někomu do kamen?
Bylo by to do 2,5l diesela od mercedesu, kterej už toho má nalítanýho dost a dost, loni měněný žhavky a teď je tomu rok co jezdí na RO.
raději ty kamna
kdyz to prefiltrujes a nalijes po litru to ztopis v aute nic se nestane ne?:D nebo aj mela mnozstvi bude tak moc karbonovat a dleat neplechu?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Tvůj boj.sikin1987 píše:kdyz to prefiltrujes a nalijes po litru to ztopis v aute nic se nestane ne?:D nebo aj mela mnozstvi bude tak moc karbonovat a dleat neplechu?
Jestli to tam opravdu chceš lejt, tak si sežeň hodně silnej neodymovej magnet a nech ho několik dní na dně nádoby s vyjeťákem, ať se aspoň zbavíš špon.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Hehe dobrej trikhranicka píše:Tvůj boj.sikin1987 píše:kdyz to prefiltrujes a nalijes po litru to ztopis v aute nic se nestane ne?:D nebo aj mela mnozstvi bude tak moc karbonovat a dleat neplechu?
Jestli to tam opravdu chceš lejt, tak si sežeň hodně silnej neodymovej magnet a nech ho několik dní na dně nádoby s vyjeťákem, ať se aspoň zbavíš špon.
A co nějaká chemická úprava alá esterifikace friťáku, ta u motoráku neexistuje
Mercedes-Benz W210 300D
Magnet nerozlišuje velikost kovovýho bordelu, odchytne všechno, na motorce ho mám nainstalovanej na měrce oleje, průběžně čistím a prodlužuje mi to životnost oleje tak o třetinu, železo odfiltruje, hliník tolik nevadí.Stewa píše:Hehe dobrej trikhranicka píše:Tvůj boj.sikin1987 píše:kdyz to prefiltrujes a nalijes po litru to ztopis v aute nic se nestane ne?:D nebo aj mela mnozstvi bude tak moc karbonovat a dleat neplechu?
Jestli to tam opravdu chceš lejt, tak si sežeň hodně silnej neodymovej magnet a nech ho několik dní na dně nádoby s vyjeťákem, ať se aspoň zbavíš špon.Ale na odstranění kovových šupin by měla stačit pořádná filtrace
![]()
A co nějaká chemická úprava alá esterifikace friťáku, ta u motoráku neexistuje
Esterifikovat to nepůjde, nebo možná při nějakým brutálním tlaku a teplotě, kterých doma těžko dosáhneš.
Esterifikovat "v kýblu" jde jen rostlinný a v papiňáku i živočišný tuky.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Vsadím se, že ty jsi to nikdy nezkoušel. Tak to zkus. Špony ne tak doslova, to se mi stalo jen jednou, když jsem to zadřel, ale jinak ten magnet bude po tisíci km jak koule malilinkých železných pilinek pěkně uspořádaných do siločar. Jestli si zejtra vzpomenu, tak ti to vyfotím.slovacek.milos píše:hranicka
někdy si dej do vany magnet a pak se někdy podívej co tam najdeš, u normálního motoru nic,
aby se v motoru proháněly šúpony to jsem ještě neviděl,
tos asi někde vyčetl internetový blábol nebo jsi to všechno vymyslelmiloš
Jestli chceš rychlej výsledek, vem ten magnet a ponoř ho na pár minut do oleje vypuštěnýho při výměně z převodovky, po vytažení ho nepoznáš.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Já se bavím o normálním motoru a běžným opotřebení. Ty kovový pilinky tam prostě budou, i kdybys jezdil sebešetrnějc. Zkus to a pak se můžeme bavit dál.slovacek.milos píše:nesmíš to překrucovat bavím se o normálním motoru, ne o motoru který jsi zadřel a olej z motoru se nevypoští převodovku ale olejovou vanou pod motorem,
Olej z převodovky jsem ti uvedl jako příklad, kde si můžeš odchytávání "špon", tedy těch pilinek rychle vyzkoušet.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Tak jsem to vcera zkusil u Opel Corsa 1.5TD najeto 150 000 (realne tak 300 000) menil jsem olej na ktery jsem najel cca 8500 km)vypustil jsem ho do kyble, dal do kyble magnet a dneska rano jsem se dival a ani sponka, tak nevim:) Olej je cernej jak bota to jo, ale na magnetu ani sponka.
Naposledy upravil(a) batoo dne 22 čer 2011, 09:16, celkem upraveno 2 x.
U japonskych motorek je magnet ve vypustnem sroubu casto z vyroby a je pravda ze obcas se tam nejake ulomky obevujou. Motorka ma sice spolecnou napln pro prevodovku i motor ale zas tak technologicky odlisne ty motory nejsou.
Ja bych ale vyjetak nelil do motoru hlavne z uplne jineho duvodu. Je zuslechteny prave proto aby co nejhur horel (musi vydrzet teplo v motoru a nedegradovat) a hlavne jednou z jeho funkci je rozpoustet usezeniny. je nesmysl bordel co se diky oleji vylije ven nalit zpet do motoru, to tam ten karbon bude pribyvat hodne rychle.
Ja bych ale vyjetak nelil do motoru hlavne z uplne jineho duvodu. Je zuslechteny prave proto aby co nejhur horel (musi vydrzet teplo v motoru a nedegradovat) a hlavne jednou z jeho funkci je rozpoustet usezeniny. je nesmysl bordel co se diky oleji vylije ven nalit zpet do motoru, to tam ten karbon bude pribyvat hodne rychle.