AUTO na VODÍK

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

A KDE SE TO JAKO V TÉ AMERICE KUPUJE?
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

Pavel píše:A KDE SE TO JAKO V TÉ AMERICE KUPUJE?

A tož to muséš zasej brózdat na tém internetu.
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Zajímavé a je škoda, že se o to nezajímá více lidí...

Příspěvek od S@lli »

V první řadě bych si zde dovolil podotknout, že se jedná o volnou enrgii a ta by přece nemusel astát tolik peněz jako pohonné hmoty co vy na to...?


Jsem hodně rád, že se toto téma dostalo i sem na tyto stránky, zajímám se výrobou a produckí vodíku teprve kratší dobu,ale co sem na internetu našel, to sem přečetl a dopadlo to tak, že teď doma v garáži neřeším nic jiného.

Nezdá se to,ale je to doopravdy ne až tak složité, jak se v podstatě zdá...
Nejsem žádný fyzik ani chemik, jen se prostě o něco zajímám a tak bych se tu rád zmínil a byl bych rád, kdybych i tady našel nějaké odvážlivce, kteří se nebojí připsat sem svoje rady, tipy a zkušenosti s tímto procesem, osobně už sem i něco vyzkoušel a klidně sdělím výsledky.

Na jakém principu to funguje, už všichni kdo ste četli toto forum víte (pokud ne dozvíte se např ze stránek http://fem7.uniag.sk:8880/kexo/ , http://dolezite.sk/Vodik_bez_energie.html , http://www.mwm.cz/index1.php?make=rubri ... redit=&p1= ) to by snad pro začátek a získání nějakých informací mohlo stačit.


Na všem pracuji společně s tátem a vše se snažíme pochopit a zhotovit svojí pomocí- hand made...

Prozatím sme ve fázi, kde máme vyvýječ, vodní předlohu, ale řešíme problémy s řídící elektronikou, je potřeba to něčím usměrnit co se týče ampér (proudu)

zkoušeli sme i zapojení ,,natvrdo´´ a produkce byla opravdu zajímavá, tlačili sme 2litry směsy plynu kyslíku s vodíkem za 30sec !!!


jenže soustava si žádala velký odběr ampér, tedy tudy cesta nevede. Dnes také víme, že se stejných hodnot dá dosáhnout i jinými způsoby a na nich momentálně pracujeme.


Budu sem koukat relativně často, takže případné dotazy můžete klidně směřovat sem do fora a nemusíte hned psát SZ,pokud však chcete, nikdo vám v tom nebrání.
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

dále třeba i tento odkaz, kde to i jede tvrdí autor http://fem7.uniag.sk:8880/kexo/node/104
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

No, udělejme si pro začátek malé srovnání.

Mluvíme-li o vodíku, jedná se zřejmě o zážehové motory.

Spalovací motor je tepelný stroj, který přeměňuje dodané tplo na mechanickou energii. Pominu technické nedostatky a budu předpokládat, že je jedno, co v tom motoru spaluju a že benzinový motor bude pracovat (= přeměňovat teplo v mechanickou práci) stejně efektivně při spalování benzinu jako při spalování vodíku. Což už mu asi dost fandím.

Dle dostupných údajů vyrobím z 1 kg benzinu 43,2 MJ tepla. 1 l benzinu = 0,76 kg benzinu, 1 l benzinu = 27 Kč. Prostým výpočtem dovodím, že 1 MJ z benzinu mě přijde na zhruba 0,82 Kč.

Budu-li si vodík vyrábět elektrolýzou, jejíž účinost je v nejlepším případě 70%, získám znovuspálením vodíku v motoru v ideálním případě 70% energie, kterou jsem do elektrolýzy vložil v podobě elektrické energie.

Takže dle současných cen: 1kWh = 3,6MJ = 1,8 Kč (nejlepší nalezená cena, noční proud) Znovu spálením dostanu už pouze jenom 2,52 MJ.
1 MJ z vodíku mne tedy přijde na 0,71 Kč.

Takže šetřím docela málo (odpovídá ceně benzinu za 23,70 místo za 27). Vezmu-li v úvahu, že motor zřejmě nebude pracovat tak dobře jako na benzin, v domácích podmínkách nebude elektrolíza tak účinná atd...budu nakonec rád, když mě energie z vodíku nevyjde dráž než z benzinu. (osobně si myslím, že ten vodík nakonec dráž vyjde) A pokud náhodou ne, jak dlouho budu z úspor splácet zařízení na elektrolýzu a přestavbu auta? Jak do toho započtu opruz s domácí výrobou? Kolik toho budu muset project, než se mi to alespoň teoreticky vrátí?

Takže podle mě je to při současných cenách blbost :(
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

Velmi zajímavá úvaha a nechci nikomu brát iluze a bohužel,ale kdo tomu nechce věřit ať nevěří... Já osobně jsem přesvědčen už jen z toho co se mi podařilo dokázat doma v garáži a věřím, že postupem času se dopracuju i k tomu, že s tím budu šetřit pohonné hmoty
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33814
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sice to se nepatří, ale pořád ten esterifikát je asi nejlepší byl jsem 10 dnů na dovolené dcera ujela 700 km což mě stálo 84 korun českých za palivo ;) miloš
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od Josef »

Tyto věci mají velký potenciál, udělal jsem sám plno pokusů a jízdní vlastnosti se více či méně zlepšují. Pokud se někdo zabýváte geet reaktorem, tak mohu dát ruku do ohně za to že funguje. Avšak je složitější než se zdá.
Pro badatele na netu pár zajímavých stránek(nutno přeložit googlem):
http://www.hypnow.fr/
http://quanthomme.free.fr/
http://jnaudin.free.fr/

Je to široká problematika ve které mnohdy neznáme všechny proměnné do rovnice. Hodně úspěchů.
pripo
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 07 bře 2008, 21:41
Odpovědi: 0
Bydliště: slovensko košice

vodik

Příspěvek od pripo »

A čo tak použit kyslikovo-vodikovu zvaračku prerobit ju z 220V na 12V a bude vyrabat vodik aj kyslik
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

já myslel že k tomu stačí vysokofrekvenční výboje :?
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

:-)

Příspěvek od S@lli »

K něčemu je potřeba elektronika (vysokofrekvenční výboje) a k nečemu není potřeba (když máte silný alternátor a můžete si dovolit tlačit např 10-15 ampér do vyvýjecí soustavy) taky máte řešení :-) zatím mám vyzkoušenou variantu B) bez elektroniky a funguje. Na autě sem měl najeto 90 000 km a věděl sem kolik má spotřebu při jakém stylu jízdy, a co sem jezdil s normální spotřebou 6.5l/100 tak po úpravě sem měl 3.9l/100 a momentálně pracuji na variantě A) s elektronikou
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Re: :-)

Příspěvek od deflector »

S@lli píše:K něčemu je potřeba elektronika (vysokofrekvenční výboje) a k nečemu není potřeba (když máte silný alternátor a můžete si dovolit tlačit např 10-15 ampér do vyvýjecí soustavy) taky máte řešení :-) zatím mám vyzkoušenou variantu B) bez elektroniky a funguje. Na autě sem měl najeto 90 000 km a věděl sem kolik má spotřebu při jakém stylu jízdy, a co sem jezdil s normální spotřebou 6.5l/100 tak po úpravě sem měl 3.9l/100 a momentálně pracuji na variantě A) s elektronikou
Me by zajimalo jakou upravu konkretneji mas? Ze bych to vyzkousel taky :-)
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Uprava

Příspěvek od S@lli »

Velmi stručně: Udělal sem trubkový vyvýječ, ponořil jej do připravené, utěsněné nádoby s kapalinou (destilovaná voda) a produkovanou směs připojenou vývodem hadicí do sání --> auto si přisávalo směs a tadá už sem jen měnil vodivost proudu roztoku kapaliny a počítal spotřebu...
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Btrnio

Re: Uprava

Příspěvek od Vecernicek »

S@lli píše:Velmi stručně: Udělal sem trubkový vyvýječ, ponořil jej do připravené, utěsněné nádoby s kapalinou (destilovaná voda) a produkovanou směs připojenou vývodem hadicí do sání --> auto si přisávalo směs a tadá už sem jen měnil vodivost proudu roztoku kapaliny a počítal spotřebu...
počkej a řídící jednotka se k tomu chová jak? Připojils to za váhu vzduchu, tudiž jednotka stříká míň palivaprotože je nepoměr mezi nasátým kyslíkem a CO2 ve výfuku? Nebo před ř.j. a to jsi ji nijak neupravoval a spotřeba klesla sama? (wallbash)
Uživatelský avatar
S@lli
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 12 úno 2008, 08:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Oslavany

Příspěvek od S@lli »

Připojeno za váhu vzduchu a spotřeba se ustálila sama na menší hodnotě, měnil sem jen ampéry (aby to tlačilo víc, případně míň směsy) to je celé
Škoda O2, FL, 4x4, 1.9 BXE, zatím stock
VW CADDY, MY05, 1.9 BJB (Prodáno)
Toyota Landcruiser HDJ 80 12V (Prodáno)
Golf III, 1.9 TDI, 1Z, KAT a EGR off, Sprint 520 (Prodáno)
Škoda octavia L&K 1.9 TDI, AHF, Turbo TSA180 by André, puky TT, (Prodáno)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“