Transit 98, relé žhavení + elektrika
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Transit 98, relé žhavení + elektrika
Máme ve firmě Ford Transit, tuším ročník 98. Potřeboval bych poradit. Odešlo relé žhavení, nové - stejný typ - se už prý nevyrábí, prodají nám nový typ, ale musíme vzít i nový svazek kabelů bla bla bla, zkrátka servis by nám to naúčtoval za 3600,- což se mi zdá na takovou prkotinu moc. Auto parkuje v hale kde nemrzne, ale problém je když občas zůstane stát venku.
Relé z vrakoviště nechci, chtějí za něj 1500-2000,- a nemám jistotu že to neodejde.
Předělal bych to na manuální tlačítko, ale...potřeboval bych vědět jakým způsobem funguje žhavící svíčka, ventil atd...resp. spíš jak je to zapojený elekticky, jak je žhavení dlouhé (nechci aby nějakej idiot spálil svíčku za 700,-) atd...schéma zapojení by bodlo a vysvětlit co probíhá v motoru při startování v zimě ještě víc.
Děkuji za jakoukoliv radu.
Relé z vrakoviště nechci, chtějí za něj 1500-2000,- a nemám jistotu že to neodejde.
Předělal bych to na manuální tlačítko, ale...potřeboval bych vědět jakým způsobem funguje žhavící svíčka, ventil atd...resp. spíš jak je to zapojený elekticky, jak je žhavení dlouhé (nechci aby nějakej idiot spálil svíčku za 700,-) atd...schéma zapojení by bodlo a vysvětlit co probíhá v motoru při startování v zimě ještě víc.
Děkuji za jakoukoliv radu.
Děkuji za reakci. Jenom bych ještě potřeboval něco dovysvětlit. Žhavení v Avii (ač jsem s ní 2 roky jezdil
) bohužel neznám.
V transitu je v sacím potrubí žhavící svíčka (aspoň myslím), ke které vede jeden drát (konektor). Zároveň k ní vede hadička od ventilu (tuším) a k tomu ventilu zase 2 dráty (jeden má jakousi fajfku jako zapalovací svíčka, druhý konektor) a hadička od palivového filtru.
Teoreticky chápu, že při žhavení je otevřen ventil, nafta je stříknuta do žhavící svíčky a ta to celý zapálí. Jde mi o načasování. Můžu připojit ten ventil a svíčku na jedno vedení? Bude to nějak fungovat?
Proč pořád otravuju - nechci aby v zimě nastoupil do auta nějakej idiot a držel tlačítko žhavení třeba 5 minut v domění že to potom chytne. To by dle mého asi svíčka nevydržela. V originálním zapojení žhavení ovládá relé a to určuje časy. Vzpomínám si (když to ještě fungovalo) že v létě při startování kontrolka žhavení jenom problikne, ale v zimě svítila nějakou chvilku. Jde mi právě o tu chvilku. Elektricky bych to vyřešil (ochránil) nějakým obvodem, ale neznám to správné časování.
V transitu je v sacím potrubí žhavící svíčka (aspoň myslím), ke které vede jeden drát (konektor). Zároveň k ní vede hadička od ventilu (tuším) a k tomu ventilu zase 2 dráty (jeden má jakousi fajfku jako zapalovací svíčka, druhý konektor) a hadička od palivového filtru.
Teoreticky chápu, že při žhavení je otevřen ventil, nafta je stříknuta do žhavící svíčky a ta to celý zapálí. Jde mi o načasování. Můžu připojit ten ventil a svíčku na jedno vedení? Bude to nějak fungovat?
Proč pořád otravuju - nechci aby v zimě nastoupil do auta nějakej idiot a držel tlačítko žhavení třeba 5 minut v domění že to potom chytne. To by dle mého asi svíčka nevydržela. V originálním zapojení žhavení ovládá relé a to určuje časy. Vzpomínám si (když to ještě fungovalo) že v létě při startování kontrolka žhavení jenom problikne, ale v zimě svítila nějakou chvilku. Jde mi právě o tu chvilku. Elektricky bych to vyřešil (ochránil) nějakým obvodem, ale neznám to správné časování.
Já se přidám, taky mi transit nehžaví, nevíte někdo, kde to má pojistku, našel jsem to relé (na levo od motoru dole) ale pojistku žádnou. Nejdřív bych to radši zkontroloval, než začnu shánět jiné relé.
Jinak mám rv.97 a k žhavičce mi vede jen jeden drát a přívod nafty, takže starej typ.
Jinak mám rv.97 a k žhavičce mi vede jen jeden drát a přívod nafty, takže starej typ.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
hmmm neumim nemecky, nemuzu najit zhaveniKornout píše:Já se přidám, taky mi transit nehžaví, nevíte někdo, kde to má pojistku, našel jsem to relé (na levo od motoru dole) ale pojistku žádnou. Nejdřív bych to radši zkontroloval, než začnu shánět jiné relé.
Jinak mám rv.97 a k žhavičce mi vede jen jeden drát a přívod nafty, takže starej typ.
Naposledy upravil(a) morose dne 17 říj 2006, 23:10, celkem upraveno 1 x.
Které čidlo, nahoře u termostatu jsem našel 2. Když ho odpojím, bude to stejné jako u VW (-30st)?origoš píše:To relé je ovládáno ve spolupráci s čidlem teploty a tady bude asi zrada.
Mě se nerosvítí kontrolka ani na chvilku, ale ráno když bylo okolo 0st tak to chtlo normálně, aby to nakonec nebyla jen kontrolka a já tady zbytečně nešaškoval. Na druhou stranu bych byl rád
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
Upraveno
Já bych jen dodal, že jsme to předělali na spínač, a nějak to funguje, ale pořádná zkouška bude až v zimě. Okolo 0 st. to ještě tak nějak nastaruje, ale problém jsme měli když bylo pod -5.
Jinak žhavící svíčka tam skutečně pasuje z avie
Ta co jsme zkoušeli dokonce žhavila rychleji než originál Ford, ale to jde zřejmě o různé typy. Nežhaví to zase tak ryhle jak jsem předpokládal, takže pro zničení vlákna by "pachatel" musel držet to tlačítko hodně dlouho.
Jinak žhavící svíčka tam skutečně pasuje z avie
Jasně, ale nafta tam jde až když točí startér motorem (čerpadlem). Aspoň tak nám to fungovalo. Takže zapnu "zapalování", držím tlačítko žhavení až se to nažhaví (ventil je sice otevřen, ale nafta neteče - žhaví na "sucho"), a po chvíli začnu startovat motor, tzn. čerpadlo začne tlačit naftu mimo jiné i na svíčku a mělo by to chytit. To je zatím teorie, ještě nemrzne (bohudík).origoš píše:Když tam bimetal pustí naftu, tak se to začne ochlazovat a nebezpečí přepálení je minimální.
Každopádně pokud to bude fungovat, tak mi to ušetřilo několik tisíc za nové relé a práci v servisu, sice na úkor komfortu, ale to nemůžu od tranzita co má nalítáno 380 kkm čekat.
Transit 2,5D žhavení
Když je motor, baterie - lépe 2ks, palivový filtr a starter ok, olej 10 - 40, startuje do - 20C i bez žhavení! Zpravidla tak do 250-300tis.km. Se vzrůstající ujetostí bývá potřeba žhavit, hlaví problénem však nebývá v žhavícím relátkum, ale teplotní čidlo spouští žhavení při - 5 až -10C, takže při vyších teplotách nežhaví! Ford je na to připraven a na svazku elektriky u p.podběhu u akumulátoru je prázdná černá plastová propojka s 2 volýmy otvory(nenechat se zmást druhou již propojenou z febriky). Po jejím propojení žhaví při každém startu a i ujetý chudák startuje
lépe. Dalšího startovacího tuningu dosáhnete přidáním bezínu 10-20% do nádrže dle klesajícich teplot. Stačí též vstříknout inijekční stříkačku benzinu do sání vzuchu, možno i před vzduchový filtr, velmi pomůže trochu ubrat na předvstřiku vstřikovacího čerpadla. Když i nadále budete zoufalí kupte si vebasto, parkujte v zimě v garáži nebo si kupte novější TDdi. Leo
lépe. Dalšího startovacího tuningu dosáhnete přidáním bezínu 10-20% do nádrže dle klesajícich teplot. Stačí též vstříknout inijekční stříkačku benzinu do sání vzuchu, možno i před vzduchový filtr, velmi pomůže trochu ubrat na předvstřiku vstřikovacího čerpadla. Když i nadále budete zoufalí kupte si vebasto, parkujte v zimě v garáži nebo si kupte novější TDdi. Leo
Re: Transit 2,5D žhavení
Ahoj. Nevíte někdo jak propojka přesně vypadá? Mám propojit kabely mezi sebou,nebo je proti zásuvka? Jedná se o Ford Transit r.v.90.Leo píše:Když je motor, baterie - lépe 2ks, palivový filtr a starter ok, olej 10 - 40, startuje do - 20C i bez žhavení! Zpravidla tak do 250-300tis.km. Se vzrůstající ujetostí bývá potřeba žhavit, hlaví problénem však nebývá v žhavícím relátkum, ale teplotní čidlo spouští žhavení při - 5 až -10C, takže při vyších teplotách nežhaví! Ford je na to připraven a na svazku elektriky u p.podběhu u akumulátoru je prázdná černá plastová propojka s 2 volýmy otvory(nenechat se zmást druhou již propojenou z febriky). Po jejím propojení žhaví při každém startu a i ujetý chudák startuje
lépe. Dalšího startovacího tuningu dosáhnete přidáním bezínu 10-20% do nádrže dle klesajícich teplot. Stačí též vstříknout inijekční stříkačku benzinu do sání vzuchu, možno i před vzduchový filtr, velmi pomůže trochu ubrat na předvstřiku vstřikovacího čerpadla. Když i nadále budete zoufalí kupte si vebasto, parkujte v zimě v garáži nebo si kupte novější TDdi. Leo
Díky za radu.
Nevíš barvu kabelů? Našel jsem jednu zasuvku která vysí u nádobky ostřikovače. Je na jeden konektor dovnitř a na druhý ven. Na sobě má asi 5-ti místné číslo které začína číslem 60. Ale asi to nebude ono,protože jsem propojil a nic.papouch22 píše:je v chumlu kabelu na pravym nosniku nekde tam proste visi. takova plocha strsis tam drat ohnuty do U a uz ti sviti zhaveni a zhavi pak vyndat a rychle startovat
