Můžou shořet lopatky na turbu u turbodiesela?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Můžou shořet lopatky na turbu u turbodiesela?

Příspěvek od Bosis »

Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat nějakého odborníka,jestli se někdy sešel s tímto problémem,že díky "chycení sazí" nebo z jiné příčiny, došlo k uhoření lopatek na výfukové turbíně či lopatek VTG(naklápěčky) u turbodieselového motoru?
Děkuji za případnou odpověď.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ještě jsem to neviděl spíš se ulámou ale neschoří přeci jen nafta má nižžší teploty než benzín...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Jojo díky.
Ještě jeden dotaz bych měl.Když je motor příliš zanešen sazemi vlivem "ježdění na spotřebu",nemůže dojít k destrukci dílů v motoru či výfuku při tzv. chytnutí sazí?
Děkuji.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

spíš než saze chytne olej, kterej se shromažďuje v cooleru a jak tomu dáš hrkne ti to do motoru
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Huml píše:spíš než saze chytne olej, kterej se shromažďuje v cooleru a jak tomu dáš hrkne ti to do motoru
A to je pak větší kalup než s nitrem...ale jen chvíli (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To teda je. Viděl jsem Espace, u kterého odešlo turbo a kde se pán zalekl, utekl z auta a koukal z povzdálí, dokud to nepřestalo. Zajímavý byl výpis chyb z ECU motoru. Škoda, že jsem to nezkopíroval. Bylo to pěkně seřazeno překroční max otáček, synchronizace snímače otáček kliky a vačky atd.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Můžou se upálit i u diesela, a je to docela častá závada, když bude čas, tak můžu dát i nějaký fotky.
Příčinou většinou vadné vstřikovače, čerpadla - třeba u 2,5 V6 TDI hodně často.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

spíš ti odloupnutý karbon poškodí lopatky roztočenýho turba
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

už jsem taky viděl turbo z 2.5 kde byly utavené konce vyfukové vrtulky a zdeformované konce lopatek naklápění.
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Andre píše:Můžou se upálit i u diesela, a je to docela častá závada, když bude čas, tak můžu dát i nějaký fotky.
Příčinou většinou vadné vstřikovače, čerpadla - třeba u 2,5 V6 TDI hodně často.
To by byla paráda ty fotky.
Jako závada na vstřikovacím čerpadle konkrétně jaká?
Děkuji.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

lt.kubosh píše:Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)
Takový ALS u diesela. :-)
Uživatelský avatar
RR
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 08 říj 2007, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

turbo

Příspěvek od RR »

Třeba tento renault má 300000km a pán chtěl jen vyčistit turbo že se mu už nejede jak to jezdívalo :o :o :o Mimo jiné trysky kapaly!!!! Div že to přežili písty!!!
Obrázek

Tady zase počátek u MANU Taky kapající Vstřik+ pořádné přetěžování motoru.
Obrázek
RRadim 608557734
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

Bosis píše:
lt.kubosh píše:Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)
Takový ALS u diesela. :-)
jj jeden takovej s fleškáblem tady na okrese taky lítá

a když sem byl u něj na dílně tak měl pod ponkem asi tak 6 turb
a říkal že repasy nic nevydrží (všechny měly zlomený osky )
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“