Otáčky na volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Otáčky na volnoběh

Příspěvek od Luke »

Zdravím, jaké máte otáčky na volnoběh? Dříve mi to dělalo problémy, nastartoval sem, drželo to asi tak 900 a po chvíli nebo když jsem popojel, tak to vylezlo samo na 1000. Jak sem to chcípl a znovu nastartoval tak zase 900. Tak jsem to na štelovacím šroubu snížil. Našteloval sem to až do místa, kde se mi zdá, že už si to takhle nedělá co chce. Na budíku to drží po nastartování kousek nad tou malou čárkou (je mezi 500 a 1000, tak typuju, že to bude 750ot/min), co je pod 1000, myslím že drží tak 800 - 850. Neškodí tyto otáčky něčemu? Není to málo, motor naskočí v pohodě a krásně hladce drží volnoběh. Ještě dotaz, nemá volnoběh vliv na studený start? Třeba že by to s volnoběhem nastaveným na 800 startovalo hůř než s volnoběhem na 900ot/min? Sytič funguje, zdá se podle sluchu i podle otáček na budíku při studeným startu. Jinak po studeným nastartování to vyleze na 1000 a po chvíli to postupně padá dolů na volnoběh. Dík za názory.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

drželo to asi tak 900 a po chvíli nebo když jsem popojel, tak to vylezlo samo na 1000.
Ty otáčky stoupnou, protože skončí tzv. fáze přižhavování a zmenší se odpor alternátoru, kterej ty žhavky krmí. Volnoběh je potřeba nastavovat až při úplném zahřátí.
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

ako nastavim volnobeh na TDI? ..trebars GALAXI 1.9TDI 90PS r.v.1998
robi sa to nejako cez diagnostiku?

vopred vdaka
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Volnoběh u Tdi jde doladit VAGem, ale jen v určitém rozsahu.
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

a akym sposobom ide doladit?
na akom kanaly? :-)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Zadáš do 11 loginu číslo 12233, pak 10 přizpůsobení, kanál 02. Fabrická hodnota je 32768, zvyšováním čísla se volnoběh zvyšuje. Používá se pro jemné doladění volnoběhu, např pro snížení přenosu rezonancí do kabiny.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Opět má Huml pravdu, poznáš to i podle toho, že se ti více rosvítí celá palubka. Jinak ty otáčky cca 800ot/min, motor se udrží, ale většinou se otáčkynastavují tak 900-1000. Protože na těch 800 to auto musí pěkně rezonovat a kor Toledo v TD, co má zadní silentblok ještě strarej, jako GII. Já měl na Toledu volnoběh cca 950-1000ot/min.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Luke píše, že má 1,9D, tam jsou tušim 900, u TD jsou předepsané 950, jak si psal.
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

"Zadáš do 11 loginu číslo 12233, pak 10 přizpůsobení, kanál 02. Fabrická hodnota je 32768, zvyšováním čísla se volnoběh zvyšuje. Používá se pro jemné doladění volnoběhu, např pro snížení přenosu rezonancí do kabiny."

vdaka za radu :-)

este male nejasnosti: do 11 loginu??? co 11?
dakujem.....vyskusam
presne koli rezonanciam to potrebujem
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Právě že se mi zdá, že ten volnoběh co sem si nastavil, těch 850+- ani nijak nerezonuje do kabiny. Zdá se mi, že když byl vyšší, tak to bylo horší. 900 a výš se mi zdá zbytečný, když to takhle drží bez problémů.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

jinak v kartičce od emisí mám předepsáno 850 - 930 ot/min.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

karticku od emisi bych zrovna jako smerodatny udaj nebral,ve vividu je 900 +-50
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Pokud nerezonuje a podle sluchu jede pěkně, tak akorát, tak to nech.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“