motor 1,9 SDI - vysoka spotreba oleja + vymena motora

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Milos77
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 led 2010, 14:57
Odpovědi: 0

motor 1,9 SDI - vysoka spotreba oleja + vymena motora

Příspěvek od Milos77 »

Ahojte,
mal by som niekolko otazok, na ktore som na fore nenasiel odpoved. Mam VW polo variant s motorom 1,9 SDI (50 kW, AGP). Motor ma nabehanych cca. 290 tisic km. Odkedy ho mam ja, tak mal vysoku spotrebu oleja (okolo 0,7 az 1 liter/1000 km). V poslednej dobe sa ale spotreba oleja prudko zvysila. Tesnenia na ventiloch boli vymenene asi pred rokom, ale spotreba oleja neklesla. Merane kompresne tlaky boli OK. Motor nijako extremne nedymi, s vynimkou studeneho startu. Mlacky oleja pod autom tiez nie su, takze neviem kde sa take mnozstvo oleja strati :-). Uvazoval som o generalke motora (vybrus, kruzky,...) ale niektori mi odporucaju rovno zohnat druhy motor, co bude zrejme aj lacnejsie. Motor AGP ale je dost zriedkavy. Otazka teda je, ci sa da pouzit SDI motor (aspon blok motora) z fabie, ktorych je predsa len v ponuke viac. Pripadne aky iny motor SDI by mal pasovat?

diky moc za pomoc
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a jakým olejem ho krmíš :?
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

slovacek.milos píše:a jakým olejem ho krmíš :?
Hm. to bere dost, problem se spotrebou oleje mají Fabie, tam je to kvuli tomu že to líta moc odvetraním ztoho ventilovýho víka. Pak tam zacli davat výhrev a byl klid. Zkontroluj ten oddych na ventilovým víku, jestli nenjni nijak ucpanej, pak jedine že by byli zapeceny kroužky, stiraky. Stava se to bud nevhodným olejem, ksunt nafta, a tež tomu prispiva kratka vzdalenost. Pokud to jezdí celou dobu 5km tam 5km zpatky, tak to prispiva rovnež vetsimu opotrebení, hlavne olej nený tak horký a řidky aby stihl ty saze smejt a rozpustit. Pak se to zapece, jinak pokud si to budes delat sam a das i nový srouby, tak te to víde na 3 max. 4000kc, fakt je že ty SDI AGP nejsou, mužes koupit i spodek s TDI a prendat hlavu, celej motor TDI tam dat nemužes, protože TDI ma jinou vacku, casovaní ventilu a to bi ti ten motor nejel.
Milos77
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 led 2010, 14:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milos77 »

odvetranie vika bola tiez jedna z moznych pricin, preto som ho vymenil, ale bez zlepsenia. Zostavaju teda zrejme tiez kruzky. Tu cenu co uvadzas, myslis za prekruzkovanie, alebo za vymenu bloku napr. z TDI?

Momentalne pri takej spotrebe tam lejem polosyntetisku 10W40. Davat tam nieco drahsie by ma asi zrujnovalo :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Milos77 píše:odvetranie vika bola tiez jedna z moznych pricin, preto som ho vymenil, ale bez zlepsenia. Zostavaju teda zrejme tiez kruzky. Tu cenu co uvadzas, myslis za prekruzkovanie, alebo za vymenu bloku napr. z TDI?

Momentalne pri takej spotrebe tam lejem polosyntetisku 10W40. Davat tam nieco drahsie by ma asi zrujnovalo :-)
a co ta polosyntetika umí je vhodná pro tříkolky nebo diesel motory :? :? jakou má specifikaci miloš
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

slovacek.milos píše:
Milos77 píše:odvetranie vika bola tiez jedna z moznych pricin, preto som ho vymenil, ale bez zlepsenia. Zostavaju teda zrejme tiez kruzky. Tu cenu co uvadzas, myslis za prekruzkovanie, alebo za vymenu bloku napr. z TDI?

Momentalne pri takej spotrebe tam lejem polosyntetisku 10W40. Davat tam nieco drahsie by ma asi zrujnovalo :-)
a co ta polosyntetika umí je vhodná pro tříkolky nebo diesel motory :? :? jakou má specifikaci miloš
To bi bylo dobrý napsat, nekerý 10W/40 jsou plný sntetiky a nekerý fakt polosyntetiky, každopadne bi to melo splnovat tu normu VW 50501 tusim. ta cena je za srouby, tesnení po hlavu a kroužky.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bychj ji dal syntetiku ludře nenažrané, M7ADSIV superturbo l5W4O sudový je za 55 kaček , umí uvolnit pístní kroužky a zajistit jejich mazání, umí zamezovat mezdnímu tření, že pístní kroužky začnou kopírovat válec, umí rozpustit veškerý bordel

pokud to nezabere a motor má dobré tlaky vyměnil bych jen stírací kroužky miloš
dudu
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 04 dub 2008, 19:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ZL

Příspěvek od dudu »

mam stejnou kur... TO SAMÉ asi stěráky K.O. TLAKY STARTY SUPER

SDI cordoba 2002 al francie ale ful vybava (wallbash)
seat -vraj 200 ponikov ked sa zrátajů
Milos77
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 led 2010, 14:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milos77 »

slovacek.milos píše:já bychj ji dal syntetiku ludře nenažrané, M7ADSIV superturbo l5W4O sudový je za 55 kaček , umí uvolnit pístní kroužky a zajistit jejich mazání, umí zamezovat mezdnímu tření, že pístní kroužky začnou kopírovat válec, umí rozpustit veškerý bordel

pokud to nezabere a motor má dobré tlaky vyměnil bych jen stírací kroužky miloš
lejem tam Dynamax Diesel plus 10W-40. Je to polosyntetika, splnuje normu VW 505.00. Ten M7ADSIV je mineralny. Nenarobi prave to rozpustenie bordelu viac skody ako uzitku? Hlavne na motore co ma tolko nabehane a bude tam toho bordelu asi dost :-)

Kazdopadne dakujem za reakcie.

M.
DonSalieri
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od DonSalieri »

No po tom Dynamaxu by zadnej bordel v motoru byt nemel a to M7ADSIV ten motor nezachrani je to normalni mineral vhodnej do starsich dieslu i kdyz myslim ze plni dokonce i normu vw505.00, ale to je fuk..U tebe to nebude problem v oleji spis bych hledal chybu v motoru, nez zacnes shanet novej motor zkus vymenit ty krouzky.
clip
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 21 úno 2009, 10:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od clip »

ahoj mal by som ten isty motor jeste v aute a je moznost odskusat,cena 7000kc
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Milos77 píše:
slovacek.milos píše:já bychj ji dal syntetiku ludře nenažrané, M7ADSIV superturbo l5W4O sudový je za 55 kaček , umí uvolnit pístní kroužky a zajistit jejich mazání, umí zamezovat mezdnímu tření, že pístní kroužky začnou kopírovat válec, umí rozpustit veškerý bordel

pokud to nezabere a motor má dobré tlaky vyměnil bych jen stírací kroužky miloš
lejem tam Dynamax Diesel plus 10W-40. Je to polosyntetika, splnuje normu VW 505.00. Ten M7ADSIV je mineralny. Nenarobi prave to rozpustenie bordelu viac skody ako uzitku? Hlavne na motore co ma tolko nabehane a bude tam toho bordelu asi dost :-)

Kazdopadne dakujem za reakcie.

M.
aj nenarobí
když tam leješ tolik nového oleje a máš v pořádku kompresní tlaky tak tam asi žádný bordel nebude shodíš víko ventilů a vidíš, taky poznáš na oleji si ho dej na ruku a utři, pokud ho utřeš hadrem je vše OK
pokud nejde utřít a na ruce máš černý šmír je motor po stránce oleje špatně

můj typ je že pokud máš ty gufírka nové, olej ti neteče přímo do sání
tak předchozá majitelé na nějakou výmjěnu oleje pěkně srali a stírací kroužky odešly
já bych volil druhý motor miloš
Kontina
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02 bře 2010, 10:36
Odpovědi: 0

spotreba oleja 0.5-1l na 1000km je normalna

Příspěvek od Kontina »

Mam Octaviu 1.9SDI uz 2 roky a taha mi do 1l na 1000km.
Podla skusenosti pouzivatelov tohoto typu motora je to uplne bezne, ale tentokrat pripajam link na datasheet vyrobcu (VW) tohoto typu motora:

http://www.mi-uk.com/products/engines/d ... strial.pdf

Na strane 3 v kolonke OIL CONSUMPTION je udavana spotreba 0.05-0.1l za hodinu !
Cize pri jazde rychlostou 100km/h je to 0.5-1L na 1000km.

Ked uz vyrobca udava min. spotrebu tak to musi zrat olej a je to OK.

PS: datasheet ja na priemyselnu verziu tohoto motora s mierne znizenym vykonom, ale ostatne parametre hlavne co sa tyka spotreby oleja by mali byt zhruba rovnake.
Skoda Octavia 1.9SDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mně nežere nic možná nějaké deci půl litru na l0.OOO každých deset mění olej nic nedolévám mám najeto l3O.OOO motor starý 9 let miloš
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Milos77 píše:
slovacek.milos píše:já bychj ji dal syntetiku ludře nenažrané, M7ADSIV superturbo l5W4O sudový je za 55 kaček , umí uvolnit pístní kroužky a zajistit jejich mazání, umí zamezovat mezdnímu tření, že pístní kroužky začnou kopírovat válec, umí rozpustit veškerý bordel

pokud to nezabere a motor má dobré tlaky vyměnil bych jen stírací kroužky miloš
lejem tam Dynamax Diesel plus 10W-40. Je to polosyntetika, splnuje normu VW 505.00. Ten M7ADSIV je mineralny. Nenarobi prave to rozpustenie bordelu viac skody ako uzitku? Hlavne na motore co ma tolko nabehane a bude tam toho bordelu asi dost :-)

Kazdopadne dakujem za reakcie.

M.
Je to SDI, takže pokud má najeto 290t km (skutečných), tak to není nijak drasticky moc, znám tyto motory, které mají najeto kolem půl milionu a běží pořád, sice taky žerou olej, ale start za každého počasí, spotřeba 5l a v podstatě nulová poruchovost (no ono se tam taky nemá co rozbít pořádně...).

Zkusit jinej olej, třeba ten co doporučuje kolega, a asi to ani neřešit (55kč za litr oleje na 1000km není taková tragédie...) maximálně předělat ty kroužky, což není tak náročné ani finančně ani technicky, ale když vemu investici kolem 5000Kč (kroužky, těsnění pod hlavu, šrouby a další drobnosti + práce) s nejistým výsledkem (pokud výrobce od nova uvádí takovou spotřebu oleje), za to si koupíš 100l toho oleje a můžeš najezdit dalších 100t km a dolévat :-D a yvjde tě to na stejno a nemusíš do toho cpat peníze... Toť můj názor :-)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“