vypouštění oleje, TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Samozřejmě, do hliníku to ani není jinak možné, ta slitina má pevnost cca 30kG/mm2. Kužel. závit se pěkně zatahne a při povolování se zase pěkně uvolní. Tohle uspořádání mají i některá auta z výroby a řekl bych, že je nejlepší. Na Karosách je taky jemnej závit a co chvíli strženej. Vyřežu tam 1" plynovej závit a dám palcovou záhlušku z instalatérských potřeb. A je to napořád.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Zlatý český ručičky! :)
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14461
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na starém Fiatu jsem měl kónickou zátku.
Atomig tdi
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 04 srp 2006, 12:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Atomig tdi »

díky všem za rady, prostě to klasicky vypustím a je to. jen doufám že ten závit není načatý, to bych se asi zasmál. :x
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14461
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já jsem měl zatím problém jen u Fordu 1.8D, tak jsem zátku nemohl ani povolit, byl stžený závit a zátka namazaná silikonem.
Tom
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jsou i borci, kteří použijí "tekutý kov". Potom s tím něco dělěj.
Prostě odsávačka je nejbezpečnější řešení. Stačí nějaká uzavíratelná nádoba, nejlépa skleněná, do uzávěru dát dvě trubičky, jedna delší na odsávání a na kratčí připojit sací trubku starého kompespru z ledničky. Během pár minut je olej v nádobě a nikde ani kapka. Jenom výměna filtru je nečistá práce. Kdo si to skusil, tak už spodem vypouští nerad.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14461
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Hmm zajímavý nápad.
Takže kompresor bude fungovat jako podtlakový pumpa a skrz baňku se to vysaje.
Uživatelský avatar
Vajgl
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 25 úno 2006, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vajgl »

Jednou u me byl kamos s vectrou a ze to potrebuje nutne rychle udelat nejak - sam si to doma zk***** a ja abych mu to nak zpravil.. No jako nejrychlejsi mi prislo omotat te sroub koudeli a bylo :-D ma to tam doted (LOL)
VW Transporter 2,4 D
NISSAN Bluebird 2,0 D
Skoda Octavia 1,6 (NEW)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Takže kompresor bude fungovat jako podtlakový pumpa a skrz baňku se to vysaje.
Přesně tak, v baňce je vidět, když už přestane jít olej.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

origoš píše:
Takže kompresor bude fungovat jako podtlakový pumpa a skrz baňku se to vysaje.
Přesně tak, v baňce je vidět, když už přestane jít olej.
Napadlo ma, ze na ten ucel by sa perfektne hodil skleneny demizonik od 5 litroveho balenia nejakeho talianskeho vina, ktoreho je plna BILLA, TESCO, atd. (noteeth)
Vino vypit, olej vysat. Furt to vyjde lacnejsie, ako v servise (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14461
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ten demižón mě napadl taky, jen to víni bych použila asi jen na svařák :-D
Atomig tdi
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 04 srp 2006, 12:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Atomig tdi »

s tím odsáváním je to dobrý nápad. Ale jako úplý lajk nevím, kudy se ten olej odsává??
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Odsává se to plastovou trubičkou vhodného průměru otvorem pro měrku.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
mattock
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 02 dub 2006, 21:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mattock »

aspon ja by som to odsavanie oleja nepreferoval
urcite tam ostane viac sajrajtu na spodku vane ako pri vypustani cez srubu
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

mattock píše:aspon ja by som to odsavanie oleja nepreferoval
urcite tam ostane viac sajrajtu na spodku vane ako pri vypustani cez srubu
Moj nazor je opacny.
Zalezi samozrejme od tvaru vane, od momentalneho naklonu auta pri vypustani, atd. Taktiez zalezi na tom, ako je umiestneny otvor na mierku oleja vzhladom k najnizsiemu miestu v olejovej vani.
Zatial vsetky olejove vane, ktore som odobral z roznych aut, obsahovali po vypusteni deco aj viac oleja, ktory nemohol vytiect.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“