Seat Alhambra - Výměna setrvačníku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Petr Schulz
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2010, 23:25
Odpovědi: 0

Seat Alhambra - Výměna setrvačníku

Příspěvek od Petr Schulz »

Ahoj, prosil bych radu. Mám Seat Alhambra 1,9 TDI AHU 1999. Mám špatný dvouhmotový setrvačník. Zajímá mě, jestli se do tohoto motoru dá namontovat jednohmotový setrvačník, jestli je levnější a případně kde a za kolik se dá sehnat. Děkuju předem za radu. Petr.
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

CAHA 125 kW TDI CR
Belmondo
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 11 led 2007, 23:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Belmondo »

AHU má jednohmotu.
VW Sharan 1,9 TDi ASZ 2003
Petr Schulz
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2010, 23:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr Schulz »

No nejsem si jistý, v průběhu roku 1998 jsou došlo k menším úpravám na motoru. Od roku 2000 je PD. Jen předávám vyčtené informace. Podle zvuku to vypadá na špatnou dvouhmotu. Ono mi jde spíš o to, jestli je jednohmota výrazně levnější. Ale nechtěl bych ji tam dát za každou cenu. Kdyby tam šla a bylo to to samý, tak neni co řešit. Prosil bych o radu někoho, kdo s tím má nějakou zkušenost. Díky.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A jaký to má projevy?
Belmondo
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 11 led 2007, 23:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Belmondo »

Pokud máš AHU jako já, tj 66 kW, tak tam je jednohmota!!!!!. která je podstatně spolehlivější a levnější nežli dvouhmota.

Pokud se Ti auto v určitý rychlosti roztřese, tak bych to viděl spíš na vnitřní klouby poloos.

Sám se je nechal měnit.
VW Sharan 1,9 TDi ASZ 2003
Lucinka
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 25 zář 2009, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lucinka »

Já měnil spojku taky, v AHU 66Kw je origo vždy jednohmota. Taky jsem to tady zjištoval. A jestli se budeš ptát v po obchodech s autodílama budou ti nabízet dvouhmotu.
Škoda Fabia kombi 2004, 96Kw chip, Fiat Ducato 2.3JTD 88KW 2008, Galloper 2.5 TD 73KW
Petr Schulz
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2010, 23:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr Schulz »

Při pomalé jízdě a otáčkách kolem 1300/min např. v koloně řekněme že jedu na dvojku, tak když rychleji pustim plyn a zase ho rychleji přidám tak auto zaskáče, jako kdybych tam měl třeba čtyřku, ale po chvilce se to se srovná. Když to samé s plynem udělám zvolna a pomalu, tak to nedělá. Taky když vypnu motor, tak vzápětí po vypnutí jsou slyšet tak dvě rány právě podobné špatnému setrváku. Stejná rána je slyšet, když při normální nebo rychlejší jízdě rychle pustim plyn, ale je to jen trochu slyšet bez toho zacukání. Není to nic dramatického, rychle jsem se s tím naučil jezdit, ale něco s tím udělat musím.
Jinak s autem jsem moc spokojenej.
Díky za každou radu nebo informaci.
Lucinka
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 25 zář 2009, 20:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lucinka »

Mě to dělalo něco podobného a kámošovi, se kterým jsem měnil spojku předevčírem taky.Oba jsme měli špatnou lamelu. Mě chrastila a štvalo mě to a jemu dokonce nakonec vypadla z lamely pružina. Stejně to uvidíš jen když to vyndáš. Set lamela,přítlačák,ložisko 7000-10000 Kč Valeo. Setrvák jsme neměnili ani jeden.
Škoda Fabia kombi 2004, 96Kw chip, Fiat Ducato 2.3JTD 88KW 2008, Galloper 2.5 TD 73KW
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Lucinka píše:Mě to dělalo něco podobného a kámošovi, se kterým jsem měnil spojku předevčírem taky.Oba jsme měli špatnou lamelu. Mě chrastila a štvalo mě to a jemu dokonce nakonec vypadla z lamely pružina. Stejně to uvidíš jen když to vyndáš. Set lamela,přítlačák,ložisko 7000-10000 Kč Valeo. Setrvák jsme neměnili ani jeden.
Klidne to muže delat regulace na turbu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já to testuju tak,že lehce položím nohu na spojku a spojka lehce kope...
nepropadat panice...
Belmondo
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 11 led 2007, 23:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Belmondo »

jo, to mě dělá stejně jako Petrovi. Ale setrvák to nebude. Buď vnitřní klouby poloos nebo spojková lamela.
VW Sharan 1,9 TDi ASZ 2003
Petr Schulz
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 led 2010, 23:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr Schulz »

Asi tedy začnu tím, že to rozeberu a uvidí se. Díky moc za rady, aspoň vím co zkontrolovat. Dám vědět jak to dopadlo.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

já myslel na místě..to všechno stojí...
nepropadat panice...
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

Petr Schulz píše:Při pomalé jízdě a otáčkách kolem 1300/min např. v koloně řekněme že jedu na dvojku, tak když rychleji pustim plyn a zase ho rychleji přidám tak auto zaskáče, jako kdybych tam měl třeba čtyřku, ale po chvilce se to se srovná. Když to samé s plynem udělám zvolna a pomalu, tak to nedělá. Taky když vypnu motor, tak vzápětí po vypnutí jsou slyšet tak dvě rány právě podobné špatnému setrváku. Stejná rána je slyšet, když při normální nebo rychlejší jízdě rychle pustim plyn, ale je to jen trochu slyšet bez toho zacukání. Není to nic dramatického, rychle jsem se s tím naučil jezdit, ale něco s tím udělat musím.
Jinak s autem jsem moc spokojenej.
Díky za každou radu nebo informaci.
budeš mít vymačkaný pružiny na lamele
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“