1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

Příspěvek od P.E.T.R. »

ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

ta benzínová 1.6ka je nic moc, nejede a chlastá
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Romulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 25 srp 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od Romulus »

mám zkušenost s firemním focusem benzín1.6 a 1.6diesel koně skoro stejně oba motorově stojej za ..... jen ten diesel prostě pocitově aspoň jede zato ten benzín je megalínej a spotřeba nesmysl ale jezdim jen po praglu třeba mimo spotřeba spadne....
oIc ASV
P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od P.E.T.R. »

jasný, o to mi jde, ten diesel je pocitově rychlejší, o spotřebu by nešlo, jen mě zajímalo jestli to ěnkdo zkoušel jak by dopadl závod, prostě jestli by ta 1.6 kdyby se držela v max. otáčkách byla nakonec rychlejší nehledě na spotřebu
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

P.E.T.R. píše:jasný, o to mi jde, ten diesel je pocitově rychlejší, o spotřebu by nešlo, jen mě zajímalo jestli to ěnkdo zkoušel jak by dopadl závod, prostě jestli by ta 1.6 kdyby se držela v max. otáčkách byla nakonec rychlejší nehledě na spotřebu
tak to jsi asi jedinej co tohle řeší, většina vlastníků oktávek, golfů a toled či leonů řeší spíš praktickou stránku věci, ne jestli jejich verze vyhraje závod (LOL)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od P.E.T.R. »

to víš, mám zkouškový tak vymejšlim chujoviny (noteeth) , sen sme se nějak s kámošem na tohle téma zakecali ;)
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

P.E.T.R. píše:to víš, mám zkouškový tak vymejšlim chujoviny (noteeth) , sen sme se nějak s kámošem na tohle téma zakecali ;)
no nevím jak 1.6 ale s kámošem sme jednou zkoušeli 1.9tdi 81kw proti taky oktavii 1.8 20V 92kw což je bez turba a na nejakejch tuším 400m vyhrála ta osmnáctka asi o 20m:-)
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: 1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw

Příspěvek od Marek77 »

P.E.T.R. píše:ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)
Je třeba zohlednit všechny faktory PRO a PROTI - hmotnost je jen jedním z nich (a celkem málo důležitým). Navíc rozdíl ve váze motorů je zanedbatelný.

Výkon motoru je vypočítaná hodnota, která o ničem konkrétním nevypovídá. Jedná se o číslo, vypočítané z točivého momentu a okamžitých otáček (jako jejich součin dělený konstantou 9550). Vzhledem k tomu, že naftové motory pracují v nižších otáčkách (asi o třetinu) než benzinové, mají maximální výkon nižší - to ale není vůbec postatné. Pro provozní vlastnosti motoru je důležitý točivý moment - nikoli pouze jeho maximální hodnota, ale především jeho průběh v závislosti na otáčkách.
Dalším důležitým aspektem je fakt, že naftou krmené motory mají delší převody. Tím je nižší točivý moment na kolech. V určitých případech je tedy houby platné, že motor disponuje točivým momentem jako prase, když díky dlouhým kvaltům má sílu na kolech možná stejnou jako benziňák.
Vše má svá PRO a PROTI a myslím si, že porovnávat benzinový motor s naftovým je nesmysl. Každý agregát je totiž úplně jiný, tudíž srovnávat benzin s naftou je totéž jako jablka s hruškami.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 03 úno 2010, 11:17, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Marek77 píše:
netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

netopier píše:
Marek77 píše:
netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D
no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

Andy-CZ píše:
netopier píše:
Marek77 píše: Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?

Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou :wink: ).
tak som sa sekol. :) kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez :D
no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000
mal som na mysli 1,6 ... 2liter a vo fabii moze celkom ist , aj ked by to chcelo webre :D
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Paradoxně ačkoli dvoulitrové osmiventily v O1 a F1 nemají nijak úchvatné parametry, svezení s nimi je velmi příjemné. Jezdil jsem jeden čas s O1 s motorem AZJ a bylo to moc příjemné svezení. Plochá křivka točivého momentu = široký rozsah provozních otáček a malá spotřeba (jezdilo to levněji než 1,6 SR). Dlouhé zpřevodování tomu vůbec nevadilo a fakt jsem byl příjemně překvapen, jak pěkně to jelo. To se třeba o AGN (1,8 20V / 92kW) vůbec nedá říct - to je učebnicový příklad motoru, který se nepovedl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tonyjack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2010, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od tonyjack »

Neviem, prečo stále kritizujete 1,6-kové motory? Mal som doteraz 1,9 tdi-čko 81kW štvorkový golf. Reálna spotreba 6-6,5lit. Pod 6 som sa dostal na dialnici pri priem.rýchlosti 110-120km/h. No pri jazde mesto 40% a mimo mesta 60% už zmienených 6-6,5lit. Teraz som to vymenil za leona 1,6 16V 77kW motor a spotreba je asi o 1/2 litra vyššia?! Mal som tiež predsudky voči benzínovým motorom. A teraz sa na tom smejem aký som bol zaujatý!! Môže sa vydariť aj benzínový motor a tak isto sa nemusí vydariť zase diesel!
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“