1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw
ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
tak to jsi asi jedinej co tohle řeší, většina vlastníků oktávek, golfů a toled či leonů řeší spíš praktickou stránku věci, ne jestli jejich verze vyhraje závodP.E.T.R. píše:jasný, o to mi jde, ten diesel je pocitově rychlejší, o spotřebu by nešlo, jen mě zajímalo jestli to ěnkdo zkoušel jak by dopadl závod, prostě jestli by ta 1.6 kdyby se držela v max. otáčkách byla nakonec rychlejší nehledě na spotřebu

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
no nevím jak 1.6 ale s kámošem sme jednou zkoušeli 1.9tdi 81kw proti taky oktavii 1.8 20V 92kw což je bez turba a na nejakejch tuším 400m vyhrála ta osmnáctka asi o 20m:-)P.E.T.R. píše:to víš, mám zkouškový tak vymejšlim chujoviny, sen sme se nějak s kámošem na tohle téma zakecali
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Re: 1.9TDI 81kw vs. 1.6 77kw
Je třeba zohlednit všechny faktory PRO a PROTI - hmotnost je jen jedním z nich (a celkem málo důležitým). Navíc rozdíl ve váze motorů je zanedbatelný.P.E.T.R. píše:ahoj, měl bych dotaz- čistě ze zvědavosti nezkoušel někdo na okruhu nebo třeba na stejné trase která z těchto dvou motorizací třeba v leonu by zvítězila??jde mi o to že parametry maximálky a zrychlení jsou plus minus stejné, ale kdo by si vedl lépe kdyby se jelo na doraz....je jasné že v zatáčkách bude mít navrch benzín, protože bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude lehčí na předek, zase diesel má větší krouťák....tak pokud to někdo zkoušel tak jestli by se mohl podělit, díky:-)
Výkon motoru je vypočítaná hodnota, která o ničem konkrétním nevypovídá. Jedná se o číslo, vypočítané z točivého momentu a okamžitých otáček (jako jejich součin dělený konstantou 9550). Vzhledem k tomu, že naftové motory pracují v nižších otáčkách (asi o třetinu) než benzinové, mají maximální výkon nižší - to ale není vůbec postatné. Pro provozní vlastnosti motoru je důležitý točivý moment - nikoli pouze jeho maximální hodnota, ale především jeho průběh v závislosti na otáčkách.
Dalším důležitým aspektem je fakt, že naftou krmené motory mají delší převody. Tím je nižší točivý moment na kolech. V určitých případech je tedy houby platné, že motor disponuje točivým momentem jako prase, když díky dlouhým kvaltům má sílu na kolech možná stejnou jako benziňák.
Vše má svá PRO a PROTI a myslím si, že porovnávat benzinový motor s naftovým je nesmysl. Každý agregát je totiž úplně jiný, tudíž srovnávat benzin s naftou je totéž jako jablka s hruškami.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 03 úno 2010, 11:17, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
tak som sa sekol.Marek77 píše:Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou).


Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000netopier píše:tak som sa sekol.Marek77 píše:Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?netopier píše:77 kw fsi nejde ani hovno, v reali s tym tdi 81 kw nepredbehnes, nedajboze kopec....
Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou).
kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
- netopier
- Aktivista
- Příspěvky: 3328
- Registrován: 29 říj 2006, 22:37
- Bydliště: ZVOLEN,SK
- Kontaktovat uživatele:
mal som na mysli 1,6 ... 2liter a vo fabii moze celkom ist , aj ked by to chcelo webreAndy-CZ píše:no já si na 2.0 MPI stěžovat nemůžu:) ten totiž jede furt a je jedno jestli to točí 1000 nebo 5000netopier píše:tak som sa sekol.Marek77 píše: Moment - FSi přece není 77kW, ale 85kW, ne?
Motor 1,6 / 77kW je klasický MPi s šestnácti ventily (třeba AZD v GIV) - mimochodem taky nepovedený motor, který nejede a žere i trávu u cesty (navíc plnotučnou).
kazdopadne fsi nejde ani hovno, a mpi tiez

Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Paradoxně ačkoli dvoulitrové osmiventily v O1 a F1 nemají nijak úchvatné parametry, svezení s nimi je velmi příjemné. Jezdil jsem jeden čas s O1 s motorem AZJ a bylo to moc příjemné svezení. Plochá křivka točivého momentu = široký rozsah provozních otáček a malá spotřeba (jezdilo to levněji než 1,6 SR). Dlouhé zpřevodování tomu vůbec nevadilo a fakt jsem byl příjemně překvapen, jak pěkně to jelo. To se třeba o AGN (1,8 20V / 92kW) vůbec nedá říct - to je učebnicový příklad motoru, který se nepovedl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Neviem, prečo stále kritizujete 1,6-kové motory? Mal som doteraz 1,9 tdi-čko 81kW štvorkový golf. Reálna spotreba 6-6,5lit. Pod 6 som sa dostal na dialnici pri priem.rýchlosti 110-120km/h. No pri jazde mesto 40% a mimo mesta 60% už zmienených 6-6,5lit. Teraz som to vymenil za leona 1,6 16V 77kW motor a spotreba je asi o 1/2 litra vyššia?! Mal som tiež predsudky voči benzínovým motorom. A teraz sa na tom smejem aký som bol zaujatý!! Môže sa vydariť aj benzínový motor a tak isto sa nemusí vydariť zase diesel!