Diky mocMartin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
žhavící svíčky - nešly ven
Moderátoři: šulda, Moderátoři
to je sice taky názor,ale já s ním nesouhlasím...Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
žhaviče nejdou ven -protože mezi železnou žhavičkou a hliníkovou hlavou dochází k chemické reakci a oxidaci.(stačí trošku slané voda z cesty a už to jede) a té je třeba zabránit-já doporučuji měděnou pastu.
ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše:No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil
Máte někdo zkušenosti s novým typem - keramickými žhavícími svíčkami?
V příručkách píší že jakmile nejde povolit předepsaným momentem ( asi 20 Nm ), nesmí se již demontovat a musí se hned demontovat hlava. Při povolení větším momentem hrozí rozdrcení keramiky a nasledné napadání jemných keramických částeček kolem pístu a po spuštění motoru dojde k vydření válců.
Další zajímavostí je, že jakmile nová keramická žhavící svíčka spadne na zem, již se nesmí namontovat.
Roman
V příručkách píší že jakmile nejde povolit předepsaným momentem ( asi 20 Nm ), nesmí se již demontovat a musí se hned demontovat hlava. Při povolení větším momentem hrozí rozdrcení keramiky a nasledné napadání jemných keramických částeček kolem pístu a po spuštění motoru dojde k vydření válců.
Další zajímavostí je, že jakmile nová keramická žhavící svíčka spadne na zem, již se nesmí namontovat.
Roman
Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.TDI tech píše:ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše:No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil
Hliník má väčšiu tepelnú rozťažnosť než železo (oceľ, alebo liatina)Martin.R píše:Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.TDI tech píše:ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše: No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.
napríklad viď.
http://www.materialing.whian.net/node/67
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5154
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
za 17 let co si "hraju" s autama jsem nevypozoroval rozdíl ve smyslu lepšího,nebo horšího povolování žhaviček na teplém či studeném motoru.
buď jde a nebo nejde a když nejde-můžu to rvát studené,nebo teplé-stejně nejde.
tepelná roztažnost jistě existuje,ale při teplotách 20°C(studený motor)a 80°C(provozní teplota) jsou rozdíly v rozměrech hliníku a oceli zahřáté na stejnou teplotu a při průměru žhavičky cca.10mm tak minimální,že se není ani o čem bavit.....
buď jde a nebo nejde a když nejde-můžu to rvát studené,nebo teplé-stejně nejde.
tepelná roztažnost jistě existuje,ale při teplotách 20°C(studený motor)a 80°C(provozní teplota) jsou rozdíly v rozměrech hliníku a oceli zahřáté na stejnou teplotu a při průměru žhavičky cca.10mm tak minimální,že se není ani o čem bavit.....
Hm, prevodovku tam mas aspon už tretí ne?martinsidlo píše:Hezké,ještě že jsem nikdy nemusel měnit svíčky za celou dobu 680000km na Seat Cor. Sdi,stale perfektně funkční.
je to lepsie povolovat na teplom motore nie horucom okolo 60 °C vtedy tam lepsie prenikne aj povolovaci sprej alebo olej,no ak to aj tak nejde je dobre ho poriadne nahriat-do cervena nechat schladnut + sprej alebo olej popripade po nom udriet slusnym kladivom a ak nejde tak vrtaaat...
povolil som x srobov-odvzdusnovakov navarenim a postupnym rozkyvanim najlepsie je privarit nan kus tycky a postupne rozkyvat.
S tym navarenim som povolil 99perc.
povolil som x srobov-odvzdusnovakov navarenim a postupnym rozkyvanim najlepsie je privarit nan kus tycky a postupne rozkyvat.
S tym navarenim som povolil 99perc.
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx