Prišla zima, ranné štarty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

miraspetrowski píše:
prka píše:O studených startech tady toho bylo napsáno již habaděj. Stačí to jen vyhledat.
Pro dobré starty/na drc/ je potřeba mít vše v cajku. Počínaje baterkou přez startér, žhavící svíčky a konče předvstřikem. Olej je dobré mít řídčí než 15W. Já dávám 10W-40 jak předepisuje výrobce a nemám problém ani při dvaceti pod nulou.
Pokud se motor při startu otáčí pomalu,zlontroloval bych v první řadě baterku a startér. Když motor chytne, mněl by pracovat hned správně/pravidelný chod/. Jestliže ne, je to příznak menšího množství paliva,nedostatečného nažhavení nebo špatného předvstřiku.
tak jestli někdo žhaví 3a vicekrá,takto žhaviče za chvilku zakukaj,zkus připojit před prvním startem třeba ještě jednu baterku vdruhém kamarádově vozidle,já tyhle všechny příznaky zažil,a baterie byla hlavní problém,točila jako blázen,aspoň seto tak jevilo,ale na start neměla ten drif,přitom jsem dělal předvstřik až na max,čistil vstřiky, kolem nafty snad vše co jde,a pak banalita baterie, teď tam mám 95,a je klid- VW sharan 81 kW
Já tam mám 100Ah, ale Banner:-) Zkusím to teda ještě dát do pořádné nabíječky, co to udělá.. Díky za tip.
Rob: No nie je to konkluzivne, ale ja mam po starte s 2,5 TDI V6 presne take iste priznaky ako ty (tak 5-7 sekund to trasie, klepe, hrkoce + stiplavy biely dym) a viem ze mam vysoky predvstrek. Bol by som rad keby sa mi ho podarilo dat nastavit buduci tyzden, potom mozem napisat ako sa zmenil studeny start. Zhavice su na 90% OK - menene pred cca rokom, hydrostely+vahadla+podlozky maju par mesiacov (original AUDI).
Díky moc, u mě je to s předvstřikem blbý, jak sem psal, hodinky naprd, vag nelze, leda tak stroboskopem... A nebo někoho, kdo to umí od ucha si s tím vyhrát.. Já bych si s tím třeba hrál rád, ale venku je moc kosa i na to, abych vůbec bral nějakej klíč do ruky, natož něco rozdělával..

Budu moc rád, když dáš vědět, nejlépe SZ (nečtu to tu pravidelně, a je to takovej frmol, že by mi to mohlo snadno uniknout).
R
frol
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 16 úno 2008, 16:39
Odpovědi: 0
Bydliště: CV

Příspěvek od frol »

Tomas.cz píše:
HarlyFXRS píše:Ale někdo tu na foru psal,že mu chytlo TDI v mrazech téměř okamžitě a to měl prý špatné tři žhavičky.Brácha mi zas říkal,že je měl odpojené a v minus 5 st.Audina 80 TDI chytla na šup.
Takže ve žhavení bych asi ten hlavní problém neviděl,když auto nestartuje.
tak tak, dneska start bez žhavení bylo -8,chytlo to okamžitě,teda mam novou baterku :)
octavia asv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Robe já sem hlavně odpovídal midnight-manovi. Mám také O1- 81KW ročník 2000. Když jsem ji asi před pěti lety koupil, byly zimní starty podobné. Prověřil jsem žhaviče a zjistil, že tři byly špatné. Koupil jsem všechny nové /originál/ a před zamontováním je přezkoušel. Asi po pěti sekundách byly konce rozpáleny do žluta. Starty se podstatně zlepšily, ale stejně to nebylo ono. Chytalo to postupně po válcích a motor se chvěl. Nechal jsem si zvýšit startovací dávku VAGem od známého a zase se to polepšilo. Nakonec jsem sundal konektor z čidla teploty, jak radil ORIGOŠ a někteří zkušenější a konečně bylo slyšet pořádný start /na drc a ještě šel motor trochu do otáček jako bych přidal plyn/. Samozřejmě okamžitě pravidelný běh. Je to opravdu zejména o tom, kolik paliva se dostane při startu do válců. Když se tam vstříkne dostatečné množství, aby se směs vznítila, tak by nebylo třeba ani žhavicí svíčky. Pokud však palivo stříkne přímo na rozpálenou žhavičku, tak toho paliva může být podstaně méně a start bude měkčí,šetrnější pro motor i životní prostředí. Výrobce je však limitován emisemi a proto i start musí být ekologický. Vstřik. čerpadlo je tedy z fabriky nastaveno tak, aby starty byly perfektní , ale s co nejmenším množstvím paliva. Opotřebením netěsnostmi a jinými faktory pak dojde k tomu, že se do válců dostane málo paliva a nevzniknou podmínky pro jeho vznícení. Každou otáčkou vstřik. čerpadlo zvyšuje vstřikované množství paliva dokud motor nechytne. Nejdříve dojde ke vznícení paliva v jednom válci a pak se postupně přidávají další. To je ten nepravidelný chod a třesení.
Nejjednodušší řešení:
Sundat konektor z čidla teploty chladící kapaliny a zastartovat. Pokud motor chytne na drc jak jsem popisoval, přerušit modrý vodič konektoru/pin č. 3/ a zařadit tam odpor. Hodnotu odporu zvyšovat tak dlouho až budou starty na "drc".
Pokud start při sundaném konektoru nebude dobrý je třeba hledat závadu jinde.
Dvojité nebo trojité nažhavení moc nepomůže, protože po několika otáčkách motoru studený vzduch zchladí jak prostor válce tak žhavicí svíčku.
dinko181
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 22 lis 2009, 14:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od dinko181 »

Nazdar chlapi. Mám podobný problém. Mám passat 2,0 88 kw r.v. 2006. Vymenil som na ňom žhaviče ešte pred zimou. Keď boli teploty okolo 0 tak som problém nemal, ale teraz Pri -15 mi ráno strašne ťažko štartuje a musím veľmi dlho točiť. Žhaviče svietia asi 2 sekundy. Vyskočila mi aj chyba motora a to žhaviaci obvody - chybná funkce, skrat na plus a to mi vyskočilo pri všetkých 4 valcoch. Kde môže byť chyba? Ja si myslím, že tam neide napätie, ale kde to môže blbnúť? Kde asi to mám hľadať?
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3204
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

žhavičky v prdeli.. mám takový pocit že byly u některých vw vadné relé žhavení..... zkus a uvidíš
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

Dnes přez noc bude pořádná kosa jak to vypadá u vás. už ted u nás na svitavsku je -19 a pořád to klesá. jsem zvědavej na raní start do práce (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

prka píše:Když se tam vstříkne dostatečné množství, aby se směs vznítila, tak by nebylo třeba ani žhavicí svíčky. Pokud však palivo stříkne přímo na rozpálenou žhavičku, tak toho paliva může být podstaně méně a start bude měkčí,šetrnější pro motor i životní prostředí.
to slyším prvně, že by vstřik stříkal na svíčku - ta otepluje jenom prostor, protože stlačením studenýho vzduchu není teplota taková, aby se nafta vznítila. Pochybuju, že to stříká na zhavič (to už je spíš jak princip benzíňáku), navíc sem četl, že ukapáváním a stříkáním vstiku na zhavič můžeš pak už vymontovat jenom ten závit, protože zhavič už leží někde dávno na prach upálenej ve válcích.. Ale možná se pletu, tak mě prosím opravte.
Nejjednodušší řešení:
Sundat konektor z čidla teploty chladící kapaliny a zastartovat..
To bych rád, ale nejde to, T4, 2.4D AAB bez ŘJ, čidlo teploty nemaje..

Dneska bylo hezčejc a možná víc teplo, když bude kolem nuly, tak se holt asi obleču, projedu někde 50km, abych si mohl na motoru ohřívat ruce a hurá ne ten předvstřik:([/quote]
dinko181
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 22 lis 2009, 14:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od dinko181 »

a neviete kde to relé žhavenia je na mojom aute?
lock001
Přispěvovatel
Příspěvky: 418
Registrován: 23 říj 2009, 18:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Banovce nad Bebravou

Příspěvek od lock001 »

libor.98 píše:Dnes přez noc bude pořádná kosa jak to vypadá u vás. už ted u nás na svitavsku je -19 a pořád to klesá. jsem zvědavej na raní start do práce (noteeth) (noteeth) (noteeth)

no tu u nas je uz -15
passat 1.9 TDI 96kw

Alfa147 1.9 JTD 85kw

Audi A6 2,4 125kw
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

dinko181 píše:a neviete kde to relé žhavenia je na mojom aute?
http://leteckaposta.cz/307355385
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

lock001 píše:
libor.98 píše:Dnes přez noc bude pořádná kosa jak to vypadá u vás. už ted u nás na svitavsku je -19 a pořád to klesá. jsem zvědavej na raní start do práce (noteeth) (noteeth) (noteeth)

no tu u nas je uz -15
já už mám -21
dinko181
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 22 lis 2009, 14:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od dinko181 »

wakko ďík skúsim pozrieť to relé
jarri
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 29 led 2010, 08:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jarri »

Zdravim vsechny stejne postizene,
22.1. jsem si koupil novou Octavii 1.9 TDI 77kW a nestacim se divit (najeto 80 km) . Mam uplne stejny problem jak tady popisujete. Pri studenem startu a delsim stani cca 20 vterin nepravidelny chod. Pak je vse OK. Nemeskal jsem a sel do servisu, ale vse je udajne OK. Pocitac je bez chyby a jine auto co tam maji to dela take. Udajne se to usadi :-(( .
Dik za rady.
dinko181
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 22 lis 2009, 14:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od dinko181 »

K chybám žhaviacich obvodov - skrat na plus mi ešte vyskočila chyba 17675 ventil pumpy trysky 3. válec meze regulace prekročené, skrat na plus, takže podľa mňa by mala byť chyba v kabeláži, lenže kde...
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

Rob
wakko píše:Rob: No nie je to konkluzivne, ale ja mam po starte s 2,5 TDI V6 presne take iste priznaky ako ty (tak 5-7 sekund to trasie, klepe, hrkoce + stiplavy biely dym) a viem ze mam vysoky predvstrek. Bol by som rad keby sa mi ho podarilo dat nastavit buduci tyzden, potom mozem napisat ako sa zmenil studeny start. Zhavice su na 90% OK - menene pred cca rokom, hydrostely+vahadla+podlozky maju par mesiacov (original AUDI).
Tak predvstrek je nastaveny, je to aj citit na zatahu auta, ale starty stale take iste. Dnes som aj kablom vyskusal zhavicky (kablik z +baterky na kontakt zhavicky) a prskali vsetky, takze by mali byt OK. Aj ked nie som si isty jednym konektorom, zacal sa uz na konci drolit, ale mam pocit ze sedi celkom dobre, takze by mal viest prud do zhavicky...
Moj mechanik na tie starty hovori ze podla neho su to trysky alebo cerpadlo. Mam v keli RJ ABS, buduci tyzden ju chcem dat opravit, a potom ze bude vediet pozriet diagnostikou do cerpadla a budeme vediet viac.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“