olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
olej
Tak tady je odkaz na články Ing. Černého, doporučuji všem, kteří se motají kolem aut a těm, kteří chtějí poradit jiným. (ale i rejpalům)
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
DonSalieri: Dobré je zaměřit se na mýtus sedmý, jak jsi se neztotožnil s příspěvkem Máry. Zde je potvrzeno odborníkem, že to možné je. A Ing. Černý vysvětloval, že oleje 0W, 5W lépe mažou za nižších teplot, to je pravda, což tu většina z nás uznala, ale v našem podnebí to je bezpředmětné. A o tom, který olej lépe maže, o tom necháme pohovořit odborníka v MÝTU OSMÉM.

http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
DonSalieri: Dobré je zaměřit se na mýtus sedmý, jak jsi se neztotožnil s příspěvkem Máry. Zde je potvrzeno odborníkem, že to možné je. A Ing. Černý vysvětloval, že oleje 0W, 5W lépe mažou za nižších teplot, to je pravda, což tu většina z nás uznala, ale v našem podnebí to je bezpředmětné. A o tom, který olej lépe maže, o tom necháme pohovořit odborníka v MÝTU OSMÉM.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24 led 2010, 23:25
Můžu poprosit taky o zaslání článku? Tyhle věci mě docela zajímají. Děkuju petr.schulz@email.cz
O olejoch sa to tu stale opakuje. Prestudovanie tych mazivarskych mytu by tu malo byt povinne citanie
Inak vseobecne suhlasim s Marekom77. Az na male vyhrady ohladom rychlosti nabehu mazania v zavislosti na viskozite. Ked som vlastnil Cromu, mala tlakomer oleja. Olej s viskozitou 10W nabehol na pracovny tlak 3 Bary cca za 2 sekundy. Olej s viskozitou 15W az po cca 5 sekundach. Hovorim o pracovnom tlaku na volnobezne otacky. Kontrolka tlaku oleja zhasina/rozsvecuje sa pri tlaku ovela nizsom - cca 0,2 Baru.
Ale povedzme si uprimne, kolko otacok ten motor vykona, kym ma plny tlak mazania? Je to zanedbatelne, a preto ani ja viskozite oleja nepripisujem takmer ziadny vyznam. Je cisto na uzivatelovi, aku viskozitu oleja pouzije a tymto smerom su koncipovane takmer vsetky uzivatelske prirucky osobnych aut. Podstatna je vykonnostna trieda oleja. Tu predpisuje vyrobca auta a musi byt dodrzana. Ak niekto pouzije do svojho milacika olej vykonnostne lepsi, su to jeho peniaze
A potrebujeme si uvedomit, ze viskozita s vykonnostnou triedou nesuvisi. Olej s nejakou vykonnostnou triedou sa da namiesat s akoukolvek viskozitou. A opacne - olej jednej viskozity moze mat rozdielne vykonnostne parametre. A uz prestanme pouzivat pojmy "synteticky, polosynteticky" a dokonca este vo vztahu k viskozite
To o profesionalite naozaj nesvedci.
A nech mi servisaci prepacia, ze im takto kazim ksefty
Je vseobecne zname, ze znackove servisy by bez pravidelnych vymen oleja tazko prezili.

Inak vseobecne suhlasim s Marekom77. Az na male vyhrady ohladom rychlosti nabehu mazania v zavislosti na viskozite. Ked som vlastnil Cromu, mala tlakomer oleja. Olej s viskozitou 10W nabehol na pracovny tlak 3 Bary cca za 2 sekundy. Olej s viskozitou 15W az po cca 5 sekundach. Hovorim o pracovnom tlaku na volnobezne otacky. Kontrolka tlaku oleja zhasina/rozsvecuje sa pri tlaku ovela nizsom - cca 0,2 Baru.
Ale povedzme si uprimne, kolko otacok ten motor vykona, kym ma plny tlak mazania? Je to zanedbatelne, a preto ani ja viskozite oleja nepripisujem takmer ziadny vyznam. Je cisto na uzivatelovi, aku viskozitu oleja pouzije a tymto smerom su koncipovane takmer vsetky uzivatelske prirucky osobnych aut. Podstatna je vykonnostna trieda oleja. Tu predpisuje vyrobca auta a musi byt dodrzana. Ak niekto pouzije do svojho milacika olej vykonnostne lepsi, su to jeho peniaze

A potrebujeme si uvedomit, ze viskozita s vykonnostnou triedou nesuvisi. Olej s nejakou vykonnostnou triedou sa da namiesat s akoukolvek viskozitou. A opacne - olej jednej viskozity moze mat rozdielne vykonnostne parametre. A uz prestanme pouzivat pojmy "synteticky, polosynteticky" a dokonca este vo vztahu k viskozite

A nech mi servisaci prepacia, ze im takto kazim ksefty

Je vseobecne zname, ze znackove servisy by bez pravidelnych vymen oleja tazko prezili.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
[quote="Csala"]O olejoch sa to tu stale opakuje. Prestudovanie tych mazivarskych mytu by tu malo byt povinne citanie
Inak vseobecne suhlasim s Marekom77. ..
No tyto články jsou velmi dobře populárně napsaná pojednání, je třeba je číst velmi pozorně, ale někteří znás bohužel naplňují pořekadlo že přání je otcem myšlenky. Proč?
Cituji: Minerálních olejů je dnes celá řada a vyrábějí se v různých stupních kvality. Ty nejlepší z minerálních olejů jsou dnes natolik kvalitní, že není žádný významný rozdíl mezi těmito minerálními a syntetickými oleji. Oba dva typy olejů mohou zabezpečit naprosto shodnou výkonnost a kvalitu motorového oleje.
1)Otázkou je co se v míchárně použije.
2)Jak zjistím, že v mém oleji jsou ty nejlepší z minerálních olejů?
3) Co to je významný rozdíl?
4) Kdy mohou a kdy zabezpečí
Moje požadavky na olej - minimální opotřebení motoru, rezerva, pokud nestihnu olej vyměnit, stabilita, dobré vlastnosti při krátkých jízdách. Dobré mazací vlastnosti při vysokém zatížení v létě a startovatelnost a mazivost v zimě.
Z tohoto pohledu:
ad1)Jako spotřebitel se toto nedozvím, jedinou orientací je cena čím levnělší olej, tím nižší jistota
ad 2)nijak, pouze renomovaní výrobci dávají jakousi jistotu
ad 3) významný rozdíl není, ale rozdíl je. nevím co je z pohledu autora významné, - z pohledu mého použití v konkrétním autě se to může projevit více či méně významě.
ad 4) obecné prohlášenímě zajímají co zabezpečí a ne co můžou zabezpečit, každý bychom toho mohli hodně, realita je ale bohužel jinde.
TZN je třeba porozumětco chtěl autor říct a kde jsou rizika.
Z tohoto pohledu, pokud najedu hafo km ročně a chci motor v dobré kondici po celou dobu mého ježdění, volím oleje od renomovaných výrobců a jini určených distributorů, mám jistotu, která ale není zadarmo.
Pokud najedu málo km, olej měním ročně, nebo dojíždím auto až k rozpadu a šetřím každou kačku, jdu do zlevněnek s vědomím, že opotřebení motoru je větší, ale mě to nevadí.
Pokud někdo doufá že dostane stejnou kvalitu a stejné vlastnosti za 100Kč když jinde to stojí 300 Kč je poněkud mdlého rozumu. Pokud by to bylo tak jednoduché, PAO oleje by se nevyráběli, a vysoce výkonné oleje by se dělali jen z minerálu. Proč tomu tak není? Protože minerál, který se kvalitou téměř vyrovná syntetice je skoro stejně drahý a úplně se jí stejně nevyrovná, a pak...cena je už někde jinde.
Cena oleje je za vlastnosti a za jistotu, že tyto vlastnnosti obdržíte (tj cena za značku), nikoli za to z čeho je vyroben, bohužel jsem použil pro méně výkonné oleje pojem minerál, středně -polosyntetika a vysoce - syntetika, za což se omlouvám po této diskuzi vidím že to nebyla vhodná zkratka.
Rizika mícháren - musí se spolehnout na atesty (ty nejsou problém CE = china export atd), míchají produkt, jehož skutečné vlastnosti si nemohou přímo ověřit. Vzhledem k požadavku na maximální zisk, je nákup surovin podřízen minimální ceně. Rizika jsou jasná, pokud s nimi někdo umí žít, proč ne.
Olej z tohoto zdroje je stejný jako když srovnáte složený počítač z vybraných komponent - všechny mají atest a je reálný předpoklad, že bude bezpečný a bude fungovat i bez odladění .
Pokud koupíte kompl vyladěný od renomované firmy z obdobných komponent, zjistíte, že jeho výkon je až o 100% vyšší - v některých případech, většinou 20 - 30. Samozřejmě to není zadarmo.
Nechci někoho přesvědčovat ať každý použije co chce, mým cílem bylo pouze vysvětlit rizika různých cest a nákupů. (Protože pro člověka s osobákem v neurčitém stáří a většinou s chipemje reklamace oleje prakticky nemožná)
Co se týče výměny oleje, já jezdím pro značkový olej ke kamárádovi do dílny který je distributorem Mobilu, takže jezdit do servisu značkového je netřeba, když je oleje třeba

Inak vseobecne suhlasim s Marekom77. ..
No tyto články jsou velmi dobře populárně napsaná pojednání, je třeba je číst velmi pozorně, ale někteří znás bohužel naplňují pořekadlo že přání je otcem myšlenky. Proč?
Cituji: Minerálních olejů je dnes celá řada a vyrábějí se v různých stupních kvality. Ty nejlepší z minerálních olejů jsou dnes natolik kvalitní, že není žádný významný rozdíl mezi těmito minerálními a syntetickými oleji. Oba dva typy olejů mohou zabezpečit naprosto shodnou výkonnost a kvalitu motorového oleje.
1)Otázkou je co se v míchárně použije.
2)Jak zjistím, že v mém oleji jsou ty nejlepší z minerálních olejů?
3) Co to je významný rozdíl?
4) Kdy mohou a kdy zabezpečí
Moje požadavky na olej - minimální opotřebení motoru, rezerva, pokud nestihnu olej vyměnit, stabilita, dobré vlastnosti při krátkých jízdách. Dobré mazací vlastnosti při vysokém zatížení v létě a startovatelnost a mazivost v zimě.
Z tohoto pohledu:
ad1)Jako spotřebitel se toto nedozvím, jedinou orientací je cena čím levnělší olej, tím nižší jistota
ad 2)nijak, pouze renomovaní výrobci dávají jakousi jistotu
ad 3) významný rozdíl není, ale rozdíl je. nevím co je z pohledu autora významné, - z pohledu mého použití v konkrétním autě se to může projevit více či méně významě.
ad 4) obecné prohlášenímě zajímají co zabezpečí a ne co můžou zabezpečit, každý bychom toho mohli hodně, realita je ale bohužel jinde.
TZN je třeba porozumětco chtěl autor říct a kde jsou rizika.
Z tohoto pohledu, pokud najedu hafo km ročně a chci motor v dobré kondici po celou dobu mého ježdění, volím oleje od renomovaných výrobců a jini určených distributorů, mám jistotu, která ale není zadarmo.
Pokud najedu málo km, olej měním ročně, nebo dojíždím auto až k rozpadu a šetřím každou kačku, jdu do zlevněnek s vědomím, že opotřebení motoru je větší, ale mě to nevadí.
Pokud někdo doufá že dostane stejnou kvalitu a stejné vlastnosti za 100Kč když jinde to stojí 300 Kč je poněkud mdlého rozumu. Pokud by to bylo tak jednoduché, PAO oleje by se nevyráběli, a vysoce výkonné oleje by se dělali jen z minerálu. Proč tomu tak není? Protože minerál, který se kvalitou téměř vyrovná syntetice je skoro stejně drahý a úplně se jí stejně nevyrovná, a pak...cena je už někde jinde.
Cena oleje je za vlastnosti a za jistotu, že tyto vlastnnosti obdržíte (tj cena za značku), nikoli za to z čeho je vyroben, bohužel jsem použil pro méně výkonné oleje pojem minerál, středně -polosyntetika a vysoce - syntetika, za což se omlouvám po této diskuzi vidím že to nebyla vhodná zkratka.
Rizika mícháren - musí se spolehnout na atesty (ty nejsou problém CE = china export atd), míchají produkt, jehož skutečné vlastnosti si nemohou přímo ověřit. Vzhledem k požadavku na maximální zisk, je nákup surovin podřízen minimální ceně. Rizika jsou jasná, pokud s nimi někdo umí žít, proč ne.
Olej z tohoto zdroje je stejný jako když srovnáte složený počítač z vybraných komponent - všechny mají atest a je reálný předpoklad, že bude bezpečný a bude fungovat i bez odladění .
Pokud koupíte kompl vyladěný od renomované firmy z obdobných komponent, zjistíte, že jeho výkon je až o 100% vyšší - v některých případech, většinou 20 - 30. Samozřejmě to není zadarmo.
Nechci někoho přesvědčovat ať každý použije co chce, mým cílem bylo pouze vysvětlit rizika různých cest a nákupů. (Protože pro člověka s osobákem v neurčitém stáří a většinou s chipemje reklamace oleje prakticky nemožná)
Co se týče výměny oleje, já jezdím pro značkový olej ke kamárádovi do dílny který je distributorem Mobilu, takže jezdit do servisu značkového je netřeba, když je oleje třeba

G3 Variant synchro
STIB píše:Pokud někdo doufá že dostane stejnou kvalitu a stejné vlastnosti za 100Kč když jinde to stojí 300 Kč je poněkud mdlého rozumu.
Tak tohle,mě dostalo.V brně stojí olej,který používám 690kč a u nás 1260kč.Takže za těch 1260kč je o 100%lepší
.Nemám co dodat
.
Také jsem se zasmál, jeden můj známý pracoval v paramu ve stáčírně olejů a říkal mi jak jsou lidi blbý, kvůli značkový flašce vyhazujou zbytečně prachy. Dopoledne plnily jedním olejem flašky pro paramo a po obědě stejným olejem flašky pro Schell.

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 60
- Registrován: 07 srp 2007, 16:51
Mezi námi - byl jsem nedávno na exkurzi v otrokovické BARUMce. Z jednoho lisu padaly pneumatiky Barum, Continental a Semperit - každá pouze z jiné formy. Vstupní surovina je naprosto tatáž. Čili v Otrokovicích vyráběné Barumky, Continentaky a Semperitky jsou identické pneumatiky, o tom nemá cenu debatovat. Proč by se totéž nemohlo stát i u olejů? Klidně bych věřil, že Paramo je stejný olej jako třeba Shell - proč by to v dnešní globalizované době nemohlo být možné?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Bola by to pravda len vtedy, ak by cena oleja bola jednoduchým súčtom nákladov potrebných na jeho výrobu. V skutočnosti tomu tak nie je ani náhodou. Na koncovú cenu oleja vplýva podstatne viac faktorov než sú výrobné náklady pre daný typ oleja a okrem iného sa musí „nažrať“ štát (na daniach ) , distribútor ( ak si prihodí iba 100% je vyslovený ľudomil), musí sa zaplatiť reklama , sponzoring ,vývoj, ... Tým pádom je tu obrovský tlak na koncovú cenu nutne obsahujúcu všetky uvedené náklady , ktoré musí zákazník zaplatiť, a rozhodne už veľa nevypovedá o priamych materiálových nákladoch na výrobok, čo bezpečne nemá za následok prekračovanie výkonových špecifikácií a výkonovej rezervy pri výrobe oleja, lebo by to boli iba nezaplatené náklady výrobcu . Slušná firma si však kvalitu svojej produkcie postráži minimálne do tej miery, aby výrobok plnil deklarované vlastnosti a nič viac. Teda istota kvality oleja vyplývajúca len z vysokej ceny oleja mi rozumná nepripadá. Ak teda olej (nie Lidl, Tesco a pod. ) plní napr. ACEA B3 za cenu 100 je taký istý ako olej plniaci ACEA B3 za cenu 3 x 100. Stačí si porovnať cenu toho istého oleja kúpeného v servise, pumpe, kamennom obchode, internetovom obchode, atď. Asi potom nebudem ďaleko od pravdy, ak napíšem :bobG3 píše:
Pokud někdo doufá že dostane stejnou kvalitu a stejné vlastnosti za 100Kč když jinde to stojí 300 Kč je poněkud mdlého rozumu.
„Pokud někdo doufá, že dostane vyšší kvalitu a lepší vlastnosti za 300 Kč než jinde za 100Kč je poněkud mdlého rozumu.“

Pak jsem asi podle bobG3 právě já mdlého rozumu, protože jsem přesvědčen, že MOGUL GX-FE za 74 Kč mému motoru poslouží naprosto stejně jako Castrol Magnatec nebo SHELL Helix Plus za třikrát tolik peněz. To je prostě tak a nikdo mi to nevymluví.
Přesně jak píše STRÝCO - cena v maloobchodní síti není přímo úměrná nákladům na výrobu a už vůbec ne kvalitě produktu. Kdo si myslí opak, přijde mdlého rozumu zase mně
.
Přesně jak píše STRÝCO - cena v maloobchodní síti není přímo úměrná nákladům na výrobu a už vůbec ne kvalitě produktu. Kdo si myslí opak, přijde mdlého rozumu zase mně

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)