Škoda Fabia 1,4 - naboj kolesa - matica

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Black Jack
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 05 říj 2007, 12:58
Odpovědi: 0

Škoda Fabia 1,4 - naboj kolesa - matica

Příspěvek od Black Jack »

nevie niekto akou silou sa uťahuje matica na náboji predného kolesa... tu čo som dostal od auto..lly značka Star.ine som uťahoval a závit z nej skapal ... idem kupiť druhú ale z inej firmy lebo tamtie sú asi z blata...menil som ložisko mimochodom tiež star.ine tak som zvedavý jak dlho vydrží. heh
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

běžná věc raději dej starou origo než novou od těchto značek, a to se týká nejen ložisek ale i čepů atd. je to hrůza jaký je to bláto a přitom jde o život
Black Jack
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 05 říj 2007, 12:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Black Jack »

na originalnej su ulomene tie ušká..v askofe maju podla zoznamu dva druhy matíc na poloos MATICA POLOOSI FAB.OCELOVA M664 6Q0407396B 3.36€/101.2,-Sk 4€/120.5,-Sk ks
MATICA POLOOSI FAB.PLECHOVA M83 6E0407395A 6.09€/183.5,-Sk 7.25€/218.4,-Sk ks.. ktora je ako originál...?
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Obě dvě.Jedna je plechová-starý typ na imbus a nebo druhá je dvanáctihraná ocelová pevnější.Momenty ti neporadím,protože to tahám tak nějak akorát,ale tu plechovou vždycky vyměním za origo ocelovou.Že má ty zobáčky ulomené jí teoreticky nevadí.Alespoň já sem se nesetkal s problémem pokud se to přitáhne.Nikdy se nepovolila.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to tak,lepší origo ,než náhrada..Já už mám krabici matek..A ten moment podle velikosti ložiska je asi 80 až 150 NM..Když to utáhneš 100 NM,bude to dobře..U tohoto ložiska/radiální/ jde o to ,že při dotažení se opřou obě půlky ložiska o sebe a další přetahování nemá význam...naopak to není dobře...Takže ručně dotáhnout "natvrdo" normální ráčnou a pak momentem na tu určitou hodnotu...Ale jde to i bez momentu,ale s rozumem...
nepropadat panice...
keramsk
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 15 úno 2010, 16:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od keramsk »

13"kola=Nm
ine kola=50Nm+45 stupnov
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jericho-3 píše:Je to tak,lepší origo ,než náhrada..Já už mám krabici matek..A ten moment podle velikosti ložiska je asi 80 až 150 NM..Když to utáhneš 100 NM,bude to dobře..U tohoto ložiska/radiální/ jde o to ,že při dotažení se opřou obě půlky ložiska o sebe a další přetahování nemá význam...naopak to není dobře...Takže ručně dotáhnout "natvrdo" normální ráčnou a pak momentem na tu určitou hodnotu...Ale jde to i bez momentu,ale s rozumem...
až to dotáhneš na fabii 80-150Nm tak napiš výsledek tvojí práce
konstrukce ložiska (resp.náboje) na fabii je úplně jiná než popisuješ nevím přesně z hlavy ale mám dojem že plechová 15-20Nm a kovová 20-30Nm
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

však tu matku není potřeba nějak rvát a ani netřeba momenťák. ložisko tam bude držet stejně a kloub z náboje i po lehkém utažení matky vypadnout nemůže
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
Ren'as
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 28 čer 2007, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ren'as »

Ladas píše:
jericho-3 píše:Je to tak,lepší origo ,než náhrada..Já už mám krabici matek..A ten moment podle velikosti ložiska je asi 80 až 150 NM..Když to utáhneš 100 NM,bude to dobře..U tohoto ložiska/radiální/ jde o to ,že při dotažení se opřou obě půlky ložiska o sebe a další přetahování nemá význam...naopak to není dobře...Takže ručně dotáhnout "natvrdo" normální ráčnou a pak momentem na tu určitou hodnotu...Ale jde to i bez momentu,ale s rozumem...
až to dotáhneš na fabii 80-150Nm tak napiš výsledek tvojí práce
konstrukce ložiska (resp.náboje) na fabii je úplně jiná než popisuješ nevím přesně z hlavy ale mám dojem že plechová 15-20Nm a kovová 20-30Nm
přesně tak, jakmile dotáhneš víc tak ten závit muže jit někam. jeden jsem poprvé odrovnal a to jsem měl 55Nm a najednou to nějak změklo a už jsem kupoval kloub.
Audi A4 Tdi AFN 81kw r.98, S764,EGR off
Petr Kašpar
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 17 lis 2009, 07:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petr Kašpar »

sniper-- píše:zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
:o
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

sniper-- píše:zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
Leona klidně metrovou pákou na pevno...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ren'as
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 28 čer 2007, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ren'as »

sniper-- píše:zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
Nevím jaké je ložisko ale třeba na mé audi je 110Nm +90° Aneb jak píše
Audi A4 Tdi AFN 81kw r.98, S764,EGR off
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Ladas píše:
sniper-- píše:zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
Leona klidně metrovou pákou na pevno...
tak jsem to teda i povoloval ale nejakej spravnej moment by se asi taky mel dodrzet ne?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

sniper-- píše:
Ladas píše:
sniper-- píše:zrovna ted to budu utahovat na leonu 110 Kw...jakej tam teda ma bejt ten spravnej moment?
Leona klidně metrovou pákou na pevno...
tak jsem to teda i povoloval ale nejakej spravnej moment by se asi taky mel dodrzet ne?
teď ho z hlavy nevím a nemám se kam podívat...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“