převodovka Peugeot Partner HDi, řazení přes zuby, jen 3jka

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

převodovka Peugeot Partner HDi, řazení přes zuby, jen 3jka

Příspěvek od kodajz »

Zdravím, prosím o radu.
Občas se mi stávalo, že 3jka šla špatně zařadit, jako by narazila na stěnu, ale vždy tam po chvíli skočila, tohle dělalo jen občas tak 3 měsíce. Teď najednou 3jka jde přes zuby vždy. Meziplyn nefunguje. Z 2jky na 3jku musím pomalu a i tak škrtne, když řadím rychle je to horší. Ze 4rky na 3jku zubaří vždy. Co to může dělat? Jaký postup byste doporučili?
Díky.
Opel Vivaro 2.5 dci
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

převodovka ven, a synchro kroužek to má za sebou, praskl nebo se přidřel a nabral rychlý konec, miloš
mio
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 24 srp 2008, 11:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mio »

Když už je po synchronu a chceš ještě chvíli řadit , musíš jako u starších náklaďáků ,nahoru ze 2 na 3 dvakrát spojku ,jednou vyřadit po druhý za 3, a ze 4 na 3 spojka vyřadit meziplyn aby se srovnaly otáčky spojka a 3.Pokud si dobře pamatuji :D .Není to řešení , tím to neopravíš.
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

jj synchron. hodne aut ma na tretim stupni jeste 2jity synchron a to je pak parada 2 x vic tepla nez z obycejny synchronizace..je dulezity mit spravnou hladinu oleje a olej ktery tam ma byt. vyndej a uvidis
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

No,asi bych ti doporučil naučit se řadit s meziplynem,a šetřit si na jinou převodovku.Dá se to vychytat,ze dvojky na trojku řaď se dvojí spojkou-máš dvojku,šlápni spojku,pusť,vyšlápni,dej trojku,pusť.Při správném načasování si ani neškrtne.

No,a podřazování je jasný,čtyřka,spojka,neutrál,pustit spojku,brnknout nohou o plyn,sešlápnout spojku,zlehka trojka.Dá se to naučit.To píšu jen pro jistotu,nemyslím si že neumíš dát meziplyn :)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
karol78
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 12 zář 2009, 13:41
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od karol78 »

vytoc dvojku a daj rovno 4.stupen, ani to nepocitis a nemusis saskovat s medziplynom, ale opravit to treba aby sa tam nieco nahodou nerozsipalo ;)
Alfa 156 2,4JTD 100kw soft-alpiners, nove vstreky+cerpadlo, nove turbo, kat + EGR vyhodene, K&N filter 186Ps 406Nm - uz aj viac!
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

problém je jen na trojce, asi to fakt bude synchron. Vypustím olej a uvidím co v něm bude plavat. Zajímavé je, že z 2 na 3 to jde vychytat tak, že 2 zatlačím víc do své pozice v kulise a pomalu 3 pěkně bez zubů. Ze 4 na 3 to nejde ani z meziplynem, zas musím dát 2 a pak 3. Myslel jsem si, že mi ten meziplyn nejde, dal jsem to kámošovi-řidiči a ten zubařil stejně jak já, prostě meziplyn nefunguje. Že by byl ten sychron jen přidřený? Nemůže být prasklé táhlo? olej v převodovce jsem dával asi 3000 km spátky nový originál i množství správné. Problém ze zasekávací 3 byl i před výměnou. Kdyb ymi to šlo z meziplynem, vykašlal bych se na opravu. Oprava by teoreticky vyšla dráž. Jen to kolečko se synchromen odhaduju na 2-3000 kč, za to mám starší převodovku.
Opel Vivaro 2.5 dci
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

chce to velmí pečlivě dbát na dostatek oleje a pokud se dolévá tak musí být správnná specifikace třeba GL4+,

já měl zrovna problémy s benálem SW, dolil jsem litr oleje a převodovka přestala za studena řadit
průser že jsem měnil i spojku tak se nevědělo co stím,

tento problém odstranil až shell G4+, radil marek77miloš
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

všechno jsem dodržel jak má být ohledně oleje i množství. Moc nebo málo oleje by se projevilo hned po výměně. Když mi to dělá takové nestandartní věci se řazením, je možné aby byl sychron jen přidřený?
Opel Vivaro 2.5 dci
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kodajz píše:všechno jsem dodržel jak má být ohledně oleje i množství. Moc nebo málo oleje by se projevilo hned po výměně. Když mi to dělá takové nestandartní věci se řazením, je možné aby byl sychron jen přidřený?
ten je prostě vprdeli ;) miloš
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

kouknu na olej, stejně ho musím vypustit když půjde převodovka dolu. KOlik stojí ten synchron? Měl by být společný z 4. Díky.
Opel Vivaro 2.5 dci
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kodajz píše:kouknu na olej, stejně ho musím vypustit když půjde převodovka dolu. KOlik stojí ten synchron? Měl by být společný z 4. Díky.
musíš pežot autorizák miloš
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

ok
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

když budu kupovat starší převodovku, jak poznám, že se jedná zrovna o tu mojí s potřebným převodovým poměrem? Dá se to nějak poznat?
A ještě otázka, mám na přírubě převodovky označení BE3 a na kartru od vlastí převodovky typ BE4, na Partnery se ale BE4 nikdy nedávali. Rok výroby obou karterů je 9/2002 což je i rok kompletace mojeho Partnera, takže pochybuju, že to je předělávka. Podle VIN mám mít BE3. Co mám vlastně koupit???
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

tak jsem dnes vypustil olej z převodovky a byl lehce metalízový. Nalil jsem tam zpátky starý původní olej a přidal olejové aditivum, takový brutální med. Je to pořád stejné. řadím trojku s meziplynem atd ale občas zazubařím. Budu kupovat přřevodovku na vrakáči, jak poznám, že je to zrovna ta moje co potřebuju? mám BE3 na přírubě a na těle BE4. Nebo jí mám opravit?
Opel Vivaro 2.5 dci
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“