Dotaz - písty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Dotaz - písty

Příspěvek od Marek77 »

Mám na stole rafnutý motor AHU. Je poškozen na stěnách válců díky používání oleje VW 506.00.

Majitel by ho chtěl nechat převrtat na dvoulitr a následně upravit. Vybral si dokonce i písty a průměr. Trvá na tom, že by chtěl písty o průměru 81,5 mm (výbrus) z motoru BRT (dvoulitr 8V, např. Sharan). Sice jeho šílený nápad nechápu, ale je to jeho věc. Když na to má.....

Ptám se - je možné na standardní ojnice AHU použít tyto písty? Jde mi především o to, jestli mají stejné průměry pístníhp čepu. Pokud by to možné nebylo, ptám se jinak - existovaly by nějaké jiné písty, které by uspokojily jeho touhu po dvoulitru? :wink:


Díky.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

(crazy) tak to je fakt šialený napad... Potom daj vediet ako dopadol (noteeth)
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Proč šilenej nápad? Vždyť to je přece běžny zvyšit obsah převrtánim. Pruměr čepu by měl byt stejnej.Taky je ještě potřeba zjistit čepovou výšku.Těsněni pod havu si necha někde dělat?
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

S těsněním problém není, to se upraví podle původního.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi jsem měl převrtaný motor ze škodky na 74 mm,zdá se to málo /72 původně/,ale neuvěřitelná změna...blok původní,hlava 110 R...ale bacha,při ohřátem motoru byl problém nastartování...startér neměl sílu /převodové nebyly/ :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ten problém se startem jsi měl pravděpodobně kvůli vysokému stupni komprese. Já ale kompresní poměr rozhodně měnit nebudu, spíš naopak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jasně bylo to kompresí,u mě to byl záměr,jinak bych víc probral hlavu nebo dal rovné písty...-
nepropadat panice...
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

probral hlavu???není řeč o benzínu, a toho majitele, marku pořádně vyspat z toho nápadu, co tím sleduje????, v tomhle stadiu nech blok převložkovat, a písty dejte s ojnicema s ASZ , a muže ladit výkon do pos.........
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

myslím že nepůjde leda použít ojnice a kliku z toho dvoulitra
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

klika tam nepůjde, ne bez úprav přední části a za další co impulzní kolo?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jo vidíš do 66 octy by to mohlo jít ale sem 100% ne na ty ojnice bych se asi 2,0 bál nasadit už jsem to měl taky v hlavě dělat blbosti ale nakonec jsem si řekl proč...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Huml píše:klika tam nepůjde, ne bez úprav přední části a za další co impulzní kolo?
Přesne tak, moc uprav, pist na ojnici nedostanes a ojnici s pistem zas na klikac. Klikac s doulitra tam jen tak nedas. Jinak dostat klikac s ASZ do staryho litinace problem nejni, stahnes jen to řetezový kolecko a prendas to kolo pro snimac. Pokud tam nema drapance 1mm tak nechat udelat vybrus a písty dat nový pro ASZ. Je to o penezíh, jinej motor vyjde možna levnejc. ;)
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

to nepůjde
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to já spíš přemýšlím o tom postavit 2,0 16V na EDC15(po mechanické stránce), to by takovej problém být neměl
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

no možná až na ty nešťastný vstřiky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“