Jak sem čistil sání... fotky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Jak sem čistil sání... fotky

Příspěvek od Matrix »

Tak posílám odkaz na galerii s fotkama, jak to vypadalo, když sem sundal sací potrubí. První co mě udivilo bylo to, že když jsem to rozdělávalpřed půl rokem, byly všechny saze v potrubí dokonale suché, ale nyní jsou celé zaolejované. Myslím si jestli to nemůže být způsobené tím zpětným nasáváním odvětrání klikové skříně, už ta hadička je dost zaolejovaná. protože to co jde do EGR ventilu z výfuku je suchém i samotný ventil byl v jeho těsné blízkosti suchý, ale vše kolem už je nasákle olejem.

Druhou otázkou pro mě zůstává, jak se těch srágor z toho zbavit, je tam toho takový kvantum, že nevím co by to nejlíp rozpustilo. Na fotkách je i vidět že i kanálky v hlavě sou dost zadělané, s tím ale asi nic nenadělám, páč sundávat kvůli tomu hlavu se mi nechce. Dá se to třeba s nějakým odmašťovacím přípravke nnechat odmočit ve vodě a pak na to wapkou prolejt ??? prosím ty co s tím mají zkušenosti o radu, díky.
Naposledy upravil(a) Matrix dne 20 lis 2006, 22:56, celkem upraveno 2 x.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Re: Jak sem čistil sání...

Příspěvek od avatar »

Matrix píše:Tak posílám odkaz na galerii s fotkama, jak to vypadalo, když sem sundal sací potrubí. První co mě udivilo bylo to, že když jsem to rozdělávalpřed půl rokem, byly všechny saze v potrubí dokonale čisté, ale nyní jsou celé zaolejované. Myslím si jestli to nemůže být způsobené tím zpětným nasáváním odvětrání klikové skříně, už ta hadička je dost zaolejovaná. protože to co jde do EGR ventilu z výfuku je suchém i samotný ventil byl v jeho těsné blízkosti suchý, ale vše kolem už je nasákle olejem.

Druhou otázkou pro mě zůstává, jak se těch srágor z toho zbavit, je tam toho takový kvantum, že nevím co by to nejlíp rozpustilo. Na fotkách je i vidět že i kanálky v hlavě sou dost zadělané, s tím ale asi nic nenadělám, páč sundávat kvůli tomu hlavu se mi nechce. Dá se to třeba s nějakým odmašťovacím přípravke nnechat odmočit ve vodě a pak na to wapkou prolejt ??? prosím ty co s tím mají zkušenosti o radu, díky.
no pokud je to kovovy zadnej plast ci neco takoveho tak se to da vypalit neco jako na Jawe vyfuky dela se to uplne stejne vyndas to striknes benzin zapalis a az se to vypali tak to vyklepas


ale upozornuji ze tam nesmi bejt nic jako zpetna klapka nebo nejake plasty vse se ti znici (delal sem to na sve 2.5 tdi v6 ale jen nektere veci neco neslo kuli tem plastum ci zpetne klapce coz sem delal rucne (brutalni pakarna(((
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

To sací koleno je celé kovové, vše sem od něj odmontoval. Jen teď přemejšlím jak ještě vyčistit ten EGR ventil...
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Co mám zkušenosti tak nejvíc bordelu tam jde odfukem z klikovky.
Miri
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 06 lis 2006, 10:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miri »

ja som to vyškrabal so srobovakom, a potom odmastil bud cisticom na brzdy, alebo perchloretylenom.
aj tak to budes musiet vyskrabat.
inac podla tvojich foto moje vyzeralo tak isto.
kolko mas km? a co tankujes?
ja mam 212.000km a auto som kupil ked malo202.000km
fungoval ti EGR? ja som to cistil pretp lebo som zaslepoval EGR a pri tej prilezitosti som to aj vycistil...
Sharan 1.9TDI PD 85kW + Chip, 2001, 212.000km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Stav km viz. podpis, jinak EGR mám jen omezený na minimum, úplně zaslepený není. Tankuju Shell Diesel Extra. Takže to s tím odtahem z kliovky sedí.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

Matrix píše:Stav km viz. podpis, jinak EGR mám jen omezený na minimum, úplně zaslepený není. Tankuju Shell Diesel Extra. Takže to s tím odtahem z kliovky sedí.
egr zaslep je tma na hovno a jen ti zasira cele to sani tema briketama, odfuk z klikovky neni tak hroznej trosku oleje ale minimalne

ja mam EGR zaslepene a uplne vyhozene (aspon je v motoru vice mista)))
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

No osbně si myslím, že větší paseku tam nadělají ty olejový výpary, který když se pak smíchaj s recirkulovanejma plynama, tak vytvořej to co je na obrázcích... kdyby Tam šla jenom ta recirkulace, tak to bude OK.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak tak,spaliny a mastnota z oddechu = binec.
Ale zas jednou za 220 tis to vyčistit není tak hrozný.
Kámoš vyřadil oddech - hadice pod auto, ale smrdí to.
Já vyřadil EGR - byla v háji membrána a stejně nechodil, ale hodlám ho zprovoznit.
Když chodí EGR, tak se podle mě i motor rychlejc ohřeje. Sharan má na vedení výf. plynů k EGR i výměníček, kterej ohřívá vodu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Ludvas
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 23 led 2006, 20:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ludvas »

čistí se to dobře tak že si uděláš z hrubšího plechu záslepky,nejdřív je přišroubuješ na ty 4 části co vedou do hlavy postavíš na bok, přes otvor od egr dovnitř nasypeš trochu jemnějšího štěrku zrn. cca 3-4mm nejlepší je makadan co se sype pod dlaždice zaliješ to 0,5l nějakým odmašťovadlem zaslepíš páááárkrát protřepeš vypláchneš vyfoukáš stl. vzduchem a je to jak nové a nejsi od toho špinavy jak prase čus :D :D
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

A jaké odmašťovadlo používáte ? Jde použít Arva ? S těma kamínkama je to dobrej nápad, ale v mém případě příliš zdlouhavé ;) než bych doma našel potřebnej plech tak by utekl týden. Přemejšlím jestli to nevezmu na benzínku a profouknu to wapkou...
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ještě sem teď zmenil kód na stránkách galerie, aby to fotky nedělalo tak malé (400×300) ale dělalo je (1024×768)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
MnareK
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 29 srp 2006, 23:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od MnareK »

Mel sem ten stejnej problem, viz muj prispevek(Vento 66kw....), a nezbylo nic jinyho nez to v te hlave mechanicky vycistit. Ja sem si sundal ventil. víko, natocil vacku aby byl v čistenym kanalu zavrenej saci ventil, vyskrabal co to slo a kanalek vyfoukal stl. vzduchem. Takto všechny a podarilo se vycistit dobre. Na zaver hadrou namocenou v benzinu a bylo. Parohy byly taky tak zzzasrany takze tam nemohl podle me jit poradne vzduch... Bohuzel jak sem to mel hotovy a skladal to zpět, tak me jeblo v zadech a dodnes marodim, takze nevim efekt toho vseho, tento tyden to chci dodelat a uvidim.... (wallbash)
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tak dneska jsem paroží konečně vyčistil. Nejdřív sem to máchal 24 hodin v Arvě, v domění že se to rozpustí, ale skutečně má naivita nemá mezí :D Pak sem to vzal na benzínku a trochu to prohnal wapkou, nějaké srágory z toho vyšly ale efekt pořád nic moc.

Nakonec se skutečně nejvíc osvědčila metoda "Jawa 350" aneb, nalejt trochu benzínu do toho sacího potrubí zapálit a pak už jen u toho hodinu stát a čekat až se všechno vypálí. Efekt byl úžasnej. mastnota shořela, zůstali jen suché saze. Nasypal sem pak dovnitř hrst matiček, páč sem zrovna u sebe neměl štěrk zrnitosti 3-5 mm (a ze záhonku se mi to vybírat se šuplérou nechtělo) :D pořádně zatřásl a vypadala hromádka sazí. pak sem to ještě poklepal celé kladívkem, aby se uvolnil ještě to co nesebraly matičky. Jen je potřeba dávat bacha, aby si člověk nezahrál na Mistra Jana Husa, protože ten benzín když chytne, taksi to hezky pšoukne plamenem ze všech děr ven (crazy). No takže zejtra to hodím zase všechno zpátky a uvidíme jak to poběží. Na to čištění hlavy se raději vyprdnu, měl bych z toho strach aby tam něco nespadlo, třeba i do díry ve vedlejším válci. Ono když se to vezme, tak by to, že je potrubí zanešené nemělo mít vliv na výkon, protože turbo to potrubí stejně vždycky natlakuje na správnou hodnotu, která je v závěru i při plnění do válce.

Každopádně už se nebudu zlobit na EGR ventil, že ten zasírá to sání, ale největší podíl na tom má právě to odvětrání klikovky. Rozebral sem potrubí až k IC, a olej je prostě všude v hadicích , od vyustění do sání přes turbo, IC, a v EGR to pak doknčí svoji zkázu, když se to smíchá s recirkulací.

To by mě ještě zajímalo, kolik oleje je v samotným IC, mám 100 chutí ho vydolovat ven a podívat se.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Velká část oleje může, a po 200 000 km pravděpodobně bude, pocházet z turba. V kompresoru je u gufera poměně vysoký podtlak a může tam unikat dost oleje. Dokonce se může zaplnit sání olejem do té míry, že pak nejde motor ani chcípnout (jede na olej v sání, IC)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“