2 chipy v jednom aute

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

JRx
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 20 lis 2006, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od JRx »

a co takto naletovat na originalny chip este jedno poschodie :D
jaeger ma asi 2x27c1001
...samozrejme okrem pinu CHIP ENABLE ---> ten sa bude prepinat na oboch flashkach(chipnute...) / epromkach(origo) sucasne...
JRx
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 20 lis 2006, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od JRx »

váha píše:
yeager píše:Address 01: Engine
Part No: 038 906 018 BM
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2115
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317

a nemoze sa stat pri prepnuti za jazdy, ze polovisu nacita z jedneho chipu a druhu z druheho?
ne kvůli tomu uzemňuje nejvyšší adresní bit,kvůli tomu dvojnásobná velikost paměti
aj toto je riesenie, pouzit chip s 2x velkou pametou a radit najvyssi bit....

a podla mna sa moze stat co popisal jaeger, procesor nevie ze cita z dolnej alebo z hornej polovice tvojej novej flashky....
dajme tomu ze
cita napr z dolnej polky a ty mu to danom okamziku prepnes na hornu polku on cita dalej modifikovane data,
polku si prcital origo a polku mod....

viem ze vo flashke su nejake checksumy, kedy sa vyhodnocuju ???
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

JRx píše:
váha píše:
yeager píše:Address 01: Engine
Part No: 038 906 018 BM
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2115
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317

a nemoze sa stat pri prepnuti za jazdy, ze polovisu nacita z jedneho chipu a druhu z druheho?
ne kvůli tomu uzemňuje nejvyšší adresní bit,kvůli tomu dvojnásobná velikost paměti
aj toto je riesenie, pouzit chip s 2x velkou pametou a radit najvyssi bit....

a podla mna sa moze stat co popisal jaeger, procesor nevie ze cita z dolnej alebo z hornej polovice tvojej novej flashky....
dajme tomu ze
cita napr z dolnej polky a ty mu to danom okamziku prepnes na hornu polku on cita dalej modifikovane data,
polku si prcital origo a polku mod....

viem ze vo flashke su nejake checksumy, kedy sa vyhodnocuju ???
mno řekl bych že to ničemu nevadí,buď to zrovna běžící proceduře nevadí,nebo tam musí existovat watchdog,kterej popřípadě porceduru ukončí a spustí znova,asi tak
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
robo_j
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 24 led 2006, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od robo_j »

To Stingray: Ja sa tym nezivim takze je mi to jedno . Vsetko o com pisem som navrhol, zapojil a odlaboroval sam na svojom aute, takze som ani neprezradil nicie KNOW-HOW. S mojimi skusenostami sa velmi rad podelim na tomto fore ZADARMO.

S principu EDC15 /resp MSA15 popr. MSA12/ a pouziteho procesora SIEMENS v nej vyplyva, ze nie je mozne aby doslo k nacitaniu roznych blokov pamate - procesor vzdy cita po jednej bunke, Ak dojde k prepnutiu v case citania instrukcneho kodu - obe pamate su v tejto casti rovnake - nic sa nedeje.
Ak dojde k prepnutiu v case citania datovych map - regulacny cyklus vzhladom ku vsetkym akcnym clenom a cidlam sa behom 1s zopakuje niekolkokrat - je to nepostrehnutelne aj keby doslo k datovému hazardu.
Behom 2 rokov som nezaznamenal chybu na VAG, ktora by hovorila o nekonzistencii dát.
robo_j
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 24 led 2006, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od robo_j »

To yeager : Ta tvoja jednotka by mala byt podla BOSCH 0281001846 a je osadena 2 x 27c010 resp. ekvivalent v puzdre PLCC32.

Pre teba z toho vyplyva, ze su to 2x 8bit pamat OTP. Az po ich spojeni do 16 bit sirky dostanes vypis programu RJ.
Pamat je typu OTP - inac povedane ze snou uz nic neurobis - vymenit.
Navrhujem typ 2x 29c020 resp. 29f020 - to mas na dve verzie SW.
Popr. mam vyskusane aj 2x 29c040 resp 29f040 - to mas na styri verzie SW online.
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

a akym systemom tam tie softy postupne nahras? ...ci ich len spojis rovno za sebou do jedneho suboru?
robo_j
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 24 led 2006, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od robo_j »

Predpokladam, ze mas dva softy v 16bit formate /v pripade jednotky s 2xPLCC spojene obidva pamate do sirky/ - jeden napr. original, druhy napr. tunovany. Obidva subory spojis do jedneho za sebou - po dlzke. Tu zalezi, ktory das v poradi ako prvy - ma to vlyv na polohu prepinaca - inac povedane v ktorej polohe prepinaca chces mat aktivny ktory soft. Ak pouzijes pamat 4x vascsiu - mozes takto spojit za sebou 4 subory do jedneho. Potom ak mas jednotku s jednou pamatou /novsiu/, tento vysledny subor tam rovno nahras. Ak je starsia / 2x PLCC / treba tento vysledny subor rozbit na dva po sirke - dostanes 2 subory s 8bit sirkou - tie nahras do 2x PLCC.
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

ktorym pinom sa potom prepinaju jednotlive softy? ...ked bereme ze je tam trebars dana pamat 29F800 namiesto povodnej 29F400
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

jojco píše:ktorym pinom sa potom prepinaju jednotlive softy? ...ked bereme ze je tam trebars dana pamat 29F800 namiesto povodnej 29F400
tak jak sem psal výše byl by to adresní bit s největší vahou...
příklad máš paměť o velikosti 256 bitu,máš 8 adresnch bitu to jsou piny A8,A7,...A1 který maj váhu 128,64,32,16,8,4,2,1...když budeš chtit adresovat první polovinu paměti(spodních 128 bitu),tj. od 0 do 127,tak adresa bude od 00000000 do 01111111 BIN. Pokud budeš chtít adresovat druhou polovinu paměti,tj od 128 do 255 tak adresa bude od 10000000 do 11111111 BIN
snad už to je jasný :roll:
chybyčka opravena (noteeth)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
jojco
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 29 led 2006, 02:32
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jojco »

uz je to jasne :-) diky
Chris
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 10 srp 2006, 11:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Chris »

takze mam par otazek tak ozivujem tuto temu (noteeth)

na ibize r.v. 2000 pamäti su tam 27c010
da sa to neako prerobit na prepinanie map????... alebo na flashovanie po kably?
musi to ist a aj poradne hrat
TOMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 872
Registrován: 18 úno 2006, 00:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od TOMI »

27c010-ku asi tazko flashnes a po kably duplom. Este raz si precitaj co je tu pisane a dostanes odpoved. (LOL)
Chris
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 10 srp 2006, 11:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Chris »

jj .. viem aby sa dala flashovat treba vymenit za napr.29F400

ale ako upravit RJ aby sa dali prepinat mapy???
musi to ist a aj poradne hrat
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jj... no zjevně to máš v malíčku (noteeth) jinak si zajisté myslel třeba 29f040

Podmínkou je stejný "řídící soft" (obsluha čidel apod.) akorát jiné mapy a jak zde již bylo napsáno přepínáš to pomocí nejvyššího adresního bitu, již Ti tu psali i jak ho ošetřit (LOL) ... prostě od patřičného pinu (pamětí) vytáhnout kus drátu ke spínači, kterým tam přivedeš patřičnou logickou hodnotu...

Polopatě: V té paměti Je to dvakrát, jednou standardní mapa v "přízemí" a druhá upravená mapa v "patře" .... můžeš si udělat i více "pater"
... a aby si to mohl udělat, tak vyměníš "přízemní paměť" o daném "základu" za "paměť s patrem" o stejném "základu" (dvojnásobná velikost)

Pokud jsi to z toho, co tady kluci psali nepochopil, tak se do toho pusť raději s nějakým kamarádem, který nemusí rozumět autům, ale elektrotechnice :)
GIV Variant TDi ???kW
Chris
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 10 srp 2006, 11:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Chris »

nj chybicka sa vloudila... (noteeth)

...asi viem co myslis.. to iste som pochopil aj z prispevku.... len vraj mi tvrdili ze na tuto ecu s tymito pamätami sa to spravit nedaaaa !!!

tak neviem comu verit
musi to ist a aj poradne hrat
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“